2013-11-08, 02:22
Medlem
Behöver lite hjälp av någon kunnig.
Det är så att jag har en bärbar dator där skärmen slutade fungera på och nu vill jag åt mina filer som fortfarande är kvar på datorn. Datorn har endast en vga ingång (ingen hdmi) vilket leder mig till problemet: Eftersom att jag inte ser någonting på skärmen kan jag inte logga in, vilket i sin tur leder till att jag inte kan byta bilskärm (Fn+F4). Finns det något sätt som gör att man från inloggningsmenyn direkt kan byta bildskärm? Jag har kopplat ihop datorn med en annan dator, den jag skriver ifrån nu, och är redo förutom att jag inte vet hur jag ska gå tillväga.
Är det någon som vet ifall det går att lösa utan att behöva logga in först?
Citera
2013-11-08, 02:31
Medlem
Jag testade starta om datorn igen för att se om något hände och helt mirakulöst fungerade skärmen igen!
Citera
2013-11-08, 03:11
Medlem
TaEnFunderares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaah
Jag testade starta om datorn igen för att se om något hände och helt mirakulöst fungerade skärmen igen!

man kan alltid koppla ihop datorn till tven och använda den bildskärmen
Citera
2013-11-08, 10:39
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaah

"Have you tried turning it off and on again?"

Nä, men vad man kan göra (om du nu får samma fel nästa gång) är helt enkelt att dra ur alla skärmar, koppla i den skärmen du vill använda i rätt uttag och sen starta om datorn. Då kommer datorn automatiskt hitta den skärmen som är ikopplad (som du gjorde nu).

Ett annat alternativ är att plocka ur hårddisken ur datorn och sätta i den i en annan pc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in