• 1
  • 2
2013-11-07, 16:33
Medlem
Hallå!

Jag har en irriterande kompis som konstant hotar med ddos , jag vet dock att han inte har en aning om hur man gör men ändå påstår han att han kan och har ddosat både mig och andra kompisar. De tiderna han har påstått att han har ddosat mig så har mitt internet fungerat precis som vanligt dvs det har inte blivit något långsammare men han säger bara att han "ddosde mig bara lite"

Jag undrar om det finns nåt sätt för mig att bevisa att han inte har ddosat mig eller som varnar när man är ddosad
Citera
2013-11-07, 16:34
Kolla loggarna i routern.
Citera
2013-11-07, 16:35
Medlem
Genom att du är kvar på internet?
Hur gamla är ni, herre gud
Citera
2013-11-07, 16:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adedade
Hallå!

Jag har en irriterande kompis som konstant hotar med ddos , jag vet dock att han inte har en aning om hur man gör men ändå påstår han att han kan och har ddosat både mig och andra kompisar. De tiderna han har påstått att han har ddosat mig så har mitt internet fungerat precis som vanligt dvs det har inte blivit något långsammare men han säger bara att han "ddosde mig bara lite"

Jag undrar om det finns nåt sätt för mig att bevisa att han inte har ddosat mig eller som varnar när man är ddosad
Ptja, du skulle väl kunna övervaka internettrafiken.

Enklast är väl att kolla vad du har för anslutningar via netstat i kommandotolken.

Annars finns det väl en del tredjepartsprogram att ladda ner för det ändamålet.
Men där har jag tyvärr ingen kunskap, har aldrig använt mig av något sådant.
Citera
2013-11-07, 17:13
Medlem
xposeds avatar
Skickar han en DDoS attack mot dig blir du antagligen utslagen från internet ett tag och lär således märka det. Tror mest han bullshittar dig.
Citera
2013-11-07, 17:16
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Skickar han en DDoS attack mot dig blir du antagligen utslagen från internet ett tag och lär således märka det. Tror mest han bullshittar dig.
Nä, man blir inte utslagen från nätet. Vet inte vart du fått det ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Enklast är väl att kolla vad du har för anslutningar via netstat i kommandotolken.
netstat listar anslutningar. En SYN-flood etablerar inga anslutningar. Det är i så fall brandväggen TS ska kolla på, t.ex routerns brandvägg som ofta skriver till en logg.
Citera
2013-11-07, 17:48
Medlem
Om du nu vet vem han är kan du ju bara hota med att anmäla honom. Låter förövrigt som skitsnack.
Citera
2013-11-07, 17:55
Medlem
ElSilencios avatar
Vad skall han ge sig på? Har du en server uppe med fast address osv?

Att köra DDOS på en enkel privat anslutning känns rätt innehållslöst.

Om du nu har en server osv, sätt upp en honey trap och logga. Det ger dig lite att slå tillbaka med.

Sa du "kompis"???
Citera
2013-11-07, 18:02
Medlem
m0rtals avatar
Du kan ju börja med att be honom bevisa att han kan få tag på din IP adress

Trevliga "kompisar" du verkar ha du
Citera
2013-11-07, 18:43
Medlem
m0nkees avatar
Låter som någon som sitter med Loic eller pingar i CMD och hoppas på att bli kallad hacker
i kompisgänget. Möjligtvis en DoS och ingen DDoS alltså.

Som posten ovan sa, fråga efter din IP-adress och hur han bar sig åt.

Kolla brandväggar och loggar i routern och se vad du hittar. Angående din fråga om tips eller
sätt att få varningar så har jag tyvärr inget att komma med.
Citera
2013-11-07, 20:09
Medlem
FeenPoshleens avatar
Din 'kompis' verkar inte veta vad han håller på med, så jag skulle inte oroa mig.
Citera
2013-11-07, 22:56
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Nä, man blir inte utslagen från nätet. Vet inte vart du fått det ifrån.

dDos betyder distributed denial-of-service attack.
Per definition behöver du blivit hindrad från att använda din tjänst.

Så ja, en ddos mot din internetaccess betyder att du blir "utslagen från nätet".
Om du inte blir utslagen så är det ingen denial-of-service.

On-topic: Väx upp, skaffa ett liv och byt kompis. Och respektera 18-års gränsen på det här forumet.
Senast redigerad av madtop 2013-11-07 kl. 23:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in