2013-11-07, 16:04
Hej!

Haft i tankarna att dra över till USA och sparka lite boll om något år. Min fråga till er (helst med erfarenhet) är hur bra man egentligen måste vara för att få stipendier och så vidare. Jag spelar för närvarande i div.3 och är 18 år. Jag vill säga att jag är en relativt bra fotbollsspelare.

Hur bra måste betygen vara för att få ett stipendie?
Vilka andra faktorer spelar in när man söker sig utomlands såhär?

Tack!

LAmusic
Citera
2013-11-19, 02:39
Medlem
BarryHeros avatar
Om du bara ar 18 ar och redan ar ordinarie (?) i Division 3 bor det finnas goda chanser!

Betyg spelar sa klart in. Annat som spelar in ar SAT (den amerikanska versionen av hogskoleprovet), TOEFL (rent engelsktest for sana som inte har engelska som forstasprak), och mindre detaljer som rekommendationsbrev, mm.
Citera
2013-11-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAmusic
Hej!

Haft i tankarna att dra över till USA och sparka lite boll om något år. Min fråga till er (helst med erfarenhet) är hur bra man egentligen måste vara för att få stipendier och så vidare. Jag spelar för närvarande i div.3 och är 18 år. Jag vill säga att jag är en relativt bra fotbollsspelare.

Tack!

LAmusic

Jag vet inte om div 3 klassas som professionell fotboll, men enligt NCAA reglerna får du inte spela fotboll professionellt på college om du redan spelat professionellt i Sverige! Men hör av dig till de skolor du är intresserad av och se vad de säger.
Citera
2014-02-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LAmusic
Hej!

Tack!

LAmusic

Jag spelade pojkfotboll och b-lagsfotboll för en klubb som gick mellan fyran och femman, en spelare i mitt juniorlag som inte ens var ordinarie drog till USA och fick spela en hel del där, så jag skulle säga att det inte finns något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in