Citat:
Kan bara hålla med. Man blir inte alkis för att man krökar själv. Nästan så att jag föredrar det framför att sitta på krogen och hets-supa med amatörer. Det är grymt nice att sitta framför datorn eller på ballkongen i sin ensamhet och ta ett järn och bara njuta. Lyssna på lite bra musik och bara relaxa.
Sen har vi ju det här med att folk MÅSTE supa på helgerna. Jag kan lika gärna kliva upp en tisdag och käka frukost och tänka: Idag skall jag nog dricka pilsner hela dagen. Kan man gå omkring hemma och småpyssla och sänka ett gäng öl, gå ut på krogen på eftermiddagen och sänka ett par bira med stammisarna och snacka lite skit, sen hem.
Ursprungligen postat av PolarenPär
Kan bara hålla med. Man blir inte alkis för att man krökar själv. Nästan så att jag föredrar det framför att sitta på krogen och hets-supa med amatörer. Det är grymt nice att sitta framför datorn eller på ballkongen i sin ensamhet och ta ett järn och bara njuta. Lyssna på lite bra musik och bara relaxa.
Sen har vi ju det här med att folk MÅSTE supa på helgerna. Jag kan lika gärna kliva upp en tisdag och käka frukost och tänka: Idag skall jag nog dricka pilsner hela dagen. Kan man gå omkring hemma och småpyssla och sänka ett gäng öl, gå ut på krogen på eftermiddagen och sänka ett par bira med stammisarna och snacka lite skit, sen hem.

Måste säga att jag tycker nästan att det sättet som du (och delvis jag) super på är mindre "alkisaktigt".. så länge man inte vaknar varje dag och tänker att man ska supa förstås

Att inte kunna dricka annat än på helgerna och då dricka så att man är redlös bara för sakens skull, gentemot att dricka några öl då och då när man har lust. Vilket låter vettigare?
Att sitta och bläddra i almanackan och gå och längta efter att supa och sedan hetssupa på krogen eller att ta det lugnt där hemma och koppla av med några groggar?
Att hamna i slagsmål och sätta på en ful brud eller att njuta av livet och ta det lugnt?
Folk som anser att de som super hemma har alkoholproblem jämfört med de som super sig orediga på krogen tycker jag har en liten snedvriden bild om vad det handlar om.
Jag skulle påstå att det varken handlar om var eller när man super. Utan om hur man super och hur mycket. Att dricka en pava brännvin där hemma eller att dricka en pava brännvin på krogen är enligt mig precis samma sak.

Tänker ALDRIG mer umgås med dessa tråkiga människor. och jo jag vet, man kan ha roligt utan sprit, men fester blir fan så mycket roligare MED sprit. Mycket sprit