Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Jag anser mig vara alkoholist i den bemärkelsen att jag dricker mer än jag kanske borde, men däremot så måste jag ju inte dricka, och gör det inte varje dag heller. Jag tror det finns flera "typer" av alkisar, typ dom, som mig, som dricker gärna för mycket ibland på fester osv; mest eftersom man har så trevligt och festar nästan inpå morgonen. Sen finns väl de som dricker sig fulla dagligen med, men den kategorin räknar jag mej inte till, och om det är det att vara alkis(totalt beroende), så är jag inte det, utan kanske en halv-alika
Jag misstänker att du och jag har samma dryckesmönster
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Dedär med att dricka mitt in i veckorna eller att kröka ensam hållre jag inte med om att det tyder på alkoholism.
Visst kanske folk ska se upp lite, men jag kollar då inte i almanackan när jag känner för att supa. Under studieåret super jag garanterat mer in i veckorna än på helgdagar eftersom torsdagar är officiell "sittningsdag" i veckan.
Sen att man måste vara bland folk för att dricka tycker jag inte är något som behöver stämma in på alla. Ibland kan det vara skönt att sätta sig ner och ta några öl framför datorn, även om jag hellre super i sällskap.
Kan bara hålla med. Man blir inte alkis för att man krökar själv. Nästan så att jag föredrar det framför att sitta på krogen och hets-supa med amatörer. Det är grymt nice att sitta framför datorn eller på ballkongen i sin ensamhet och ta ett järn och bara njuta. Lyssna på lite bra musik och bara relaxa.
Sen har vi ju det här med att folk MÅSTE supa på helgerna. Jag kan lika gärna kliva upp en tisdag och käka frukost och tänka: Idag skall jag nog dricka pilsner hela dagen. Kan man gå omkring hemma och småpyssla och sänka ett gäng öl, gå ut på krogen på eftermiddagen och sänka ett par bira med stammisarna och snacka lite skit, sen hem.