2005-07-11, 13:45
Medlem
Skulle va kul att veta hur många här som dricker dagligen, och hur mycke dricker ni?
Citera
2005-07-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The wise guy
Skulle va kul att veta hur många här som dricker dagligen, och hur mycke dricker ni?
Om man dricker alkohol dagligen betyder väl inte att man måste vara alkis
Enn lättöl till lunchen dagligen
Citera
2005-07-11, 15:18
Moderator
tobess avatar
Oftast slinker det ner lite alkohol de flesta dagar, men det handlar ju till 99% om en öl till maten.. eller ett glas med nånting gott på kvällen när det är varmt och skönt ute.

Men någon alkoholist är jag då inte.

Du borde ge en bättre definition på vad du anser är en alkoholist, att dricka dagligen är knappast att vara alkoholiserad om det handlar om små mängder per dag. Hur mycket ska man alltså dricka för att vara alkoholist?
Citera
2005-07-11, 15:49
Medlem
Azzars avatar
Citat:

Jag har för vanan att alltid öppna en starköl direkt när jag kommer hem från jobbet, så har jag gjort i cirka 5års tid och oftast blir det bara 2-3 stycken (33cl), så det blir nästan varje dag. Men enligt mig själv så är jag ingen alkolist, för jag klarar av mitt arbete och blir knappast bakfull på 2-3 öl.
Citera
2005-07-11, 16:09
Medlem
Alltså jag menar stora mängder och starkare grejer ingen folköl till maten inte. Definitionen på alkis är en som måste dricka varje dag och kanske ganska stora mängder. Man kan väl dricka en starköl till maten varenda dag för att det är gott men måste man dricka starköl varenda dag för att må braär ju en annan sak.
Citera
2005-07-11, 16:17
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Alltså jag menar stora mängder och starkare grejer ingen folköl till maten inte. Definitionen på alkis är en som måste dricka varje dag och kanske ganska stora mängder. Man kan väl dricka en starköl till maten varenda dag för att det är gott men måste man dricka starköl varenda dag för att må braär ju en annan sak.
Min far var alkis så jag vet vilket helvete ett sånt liv innebär.Men när man bölrjar längta till fredagens fylla bör man se upp.Alkoholister är dom största självförnekare som finns och allt är omgivningens fel konstigt nog..Men till topic så själv har jag inga problem med att t.ex ta en vit månad ibland
Citera
2005-07-11, 16:17
Medlem
Skulle vilja säga att alkis är man när man måste ha i sig alkohol. Lätt sätt att testa är om man under några dagar kan vara utan öl eller annan alkohol, tex till maten osv. Själv dricker jag väl mest under helgerna, kanske en öl eller ett glas vin någon gång mitt i veckan, men annars är det ca 1 gång i veckan, kanske 2 någon gång, så jag skulle inte vilja klassa mig som alkis då jag i "mellandagarna" inte känner det minsta sug efter att dricka alkohol.
Citera
2005-07-11, 18:10
Medlem
Exakt när man känner abstinens av att inte få alkohol dagligen börjar man definitivt bli alkis om man inte redan är det.
Citera
2005-07-11, 18:16
Medlem
som bingoliket påpekade är det svårt för en alkoholist att inse sitt problem. jag skulle säga att ett par starköl om dagen för att må bra är alkoholism, helt klart.
samma sak med helgfyllor. om man super loss varenda helg är man i riskzonen
Citera
2005-07-11, 18:26
Bannlyst
Jag super när jag känner för det och det kan innebära 6-8 starköl och en helpava JD om det vill sig väl. Det har väl inte undgått nån att jag har lite udda alkoholvanor emellanåt. Men alkis är ett sånt hårt och nedsättande ord, vill hellre kallas levnadsglad
Citera
2005-07-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Jag super när jag känner för det och det kan innebära 6-8 starköl och en helpava JD om det vill sig väl. Det har väl inte undgått nån att jag har lite udda alkoholvanor emellanåt. Men alkis är ett sånt hårt och nedsättande ord, vill hellre kallas levnadsglad

fulla människor är rätt vedervärdiga..utifrån sett
Citera
2005-07-11, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
fulla människor är rätt vedervärdiga..
Helnyktra människor är jävligt tråkiga och instängda
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera