• 1
  • 2
2013-11-06, 19:46
Medlem
Hejsan!

Jag har ansökt om Ica - Bankkort. Den skall fungera som en student kort tydligen. Ansikten den via en annan student kort. Det är lite avancerat, men det enda ni behöver veta är att den kommer fungera som en vanlig student kort, vilket kommer ge mig rabatt.

Känner mig lite förvirrad dock. För det första så trodde jag att man måste registrera sig, och därefter kommer mitt studie lort fungera på Ica butiker. Tydligen inte. Känner mig nervös att jag kommer fylla i nånting i blanketten som gör att jag kommer senare betala det.

Här är en citat: "Uppgifter om beviljat bankkort. Ica bankkort kortvarigt ordinarie pris f n tjugo kronor per månad.

Så länge villkoren för ICA student uppfylles är bankomater avgift fri." <--- Vad betyder detta?

Fråga två: Jag skall också fylla i min namnteckning på pappret. På den ena pappret står det kundens exemplar och på den andra pappret står det bankens exemplar. Vad betyder detta? Att jag skall fylla i min namnteckning, och sedan gå till pappret så att en bank person kan ge sitt namnteckning eller vad?

Tack på förhand!
Citera
2013-11-06, 21:13
Medlem
Ingen här som har erfarenhet om Ica bank?

För studenter som vill ha rabatt.

Tack på förhand!
Citera
2013-11-06, 21:41
Medlem
Vill du bara ha rabatten så räcker ett ica kort du behöver inte banken.
Citera
2013-11-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Vill du bara ha rabatten så räcker ett ica kort du behöver inte banken.
Ja, okej.

Men svara gärna de andra frågorna också. Tack

Tack på förhand.
Citera
2013-11-06, 22:20
Medlem
Kan inte du utrycker dig rätt vagt. Bättre då går in på din närmsta ICA och frågar personalen där du bör kunna teckna bankkortet på plats.
Citera
2013-11-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Kan inte du utrycker dig rätt vagt. Bättre då går in på din närmsta ICA och frågar personalen där du bör kunna teckna bankkortet på plats.
Jag har faktiskt besökt de. De hade ingen susning om student rabatt.

Hur jag fick reda på att man fick rabatt på Ica som student var genom posten. Där jag fick en kort som man kunde registrera via internet. Denna kort kan man använda var som helst. Däremot kan man inte använda kortet på Ica.

Men! Har man registrerat denna kort, kan man utnyttja registret och ansöka om en studen rabatt kort. Vilket jag har gjort.

Jag skall nu endast bara fylla i mitt underskrift.

Det som fick min undringar är om jag kommer att betala tjugo kronor per månad.

Och en ytterligare fråga. Skall jag alltså fylla i mitt namn på båda papperen, i så fall varför?

Om inte. Vem skall fylla i den andre pappret.

Känner mig litemförvirrad just i de punkterna.

Tack på förhand!
Citera
2013-11-06, 23:05
Medlem
hmm inte säker på ifall det är det du frågar men. Ja det är gratis så länge du uppfyller deras studentvilkor.

https://www.icabanken.se/Documents/v...erbjudande.pdf
Citera
2013-11-06, 23:07
Bannlyst
du har 2 papper, ett som du ska behålla som kvitto, och ett som du ska skicka in till ica, för att få ditt bankkort.
Citera
2013-11-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retlifeffak
du har 2 papper, ett som du ska behålla som kvitto, och ett som du ska skicka in till ica, för att få ditt bankkort.
Okej. Jo! Så kanske det är hmm...

I så fall, varför står det på den ena bankens exemplar & och på den andra kundens exemplar?

Om det fortfarande skulle vara så att jag skall behålla en som ett kvitto. Vilken skall jag i så fall skicka?
Citera
2013-11-07, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnar
Okej. Jo! Så kanske det är hmm...

I så fall, varför står det på den ena bankens exemplar & och på den andra kundens exemplar?

Om det fortfarande skulle vara så att jag skall behålla en som ett kvitto. Vilken skall jag i så fall skicka?

Då ska du uppenbarligen behålla det som är benämnt som kundens exemplar då du är kunden i denna fråga. Den andra ska skickas till banken (ICA-banken).

Vore det inte allra lättast för dig att bara skaffa ett bonuskort istället för att registrera dig för deras banktjänster (förutsatt att du är nöjd med din nuvarande bank)?

Mvh
Citera
2013-11-07, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealEstateBroker
Då ska du uppenbarligen behålla det som är benämnt som kundens exemplar då du är kunden i denna fråga. Den andra ska skickas till banken (ICA-banken).

Vore det inte allra lättast för dig att bara skaffa ett bonuskort istället för att registrera dig för deras banktjänster (förutsatt att du är nöjd med din nuvarande bank)?

Mvh
Jo, jag är nöjd med det bank jag har.

Men jag tror att detta kommer endast ge mig kortet. Så jag kan använda det till Ica som ger mig billiga varor.

Jag hoppas att det inte blir några förändringar eller missöde. Håller tummarna.
Citera
2013-11-07, 13:49
Medlem
fuskarens avatar
Jag har precis gjort samma sak som dig, så jag förstår vad du menar.

Pappret som det står bankens exemplar på ska du skriva under och lägga in kuvertet som du också borde ha fått. Det som det står svarspost eller liknande på. Sen är det bara att posta det och vänta, inom några dagar kommer du få hem bankkortet som du kan använda överallt, men får dubbel bonus om du använder det hos ica.
"Uppgifter om beviljat bankkort. Ica bankkort kortvarigt ordinarie pris f n tjugo kronor per månad." betyder att det kommer kosta 20kr per månad om du slutar att vara student, men så länge du är student kommer det att vara gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in