2013-11-08, 01:02
Medlem
Bromsklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Menar du att du kan få akupunktur för 100 kr?

Ursäkta, jag var otydlig. Det vet jag inte. Jag vet bara att ett vanligt sjukgymnastbesök kostar 100 kr.
Citera
2014-03-30, 01:15
Medlem
Barbara777s avatar
Akupunktur hjälper om behandlingen utförs av en duktig läkare. Jag fick för ett par år se'n en akupunkturbehandling i Stockholm och det hjälpte inte alls mot mina värkproblem. Sen läste jag i Aftonbladet om en mirakeldoktor som botade mystiska magproblem och blev intresserad av TCM i Gävle. Där fick jag verkligen hjälp och nu har jag ingen värk. De två andra metoderna vet jag tyvärr ingenting om
Citera
2015-11-12, 22:12
Medlem
ThisExiles avatar
Varför använder Nasa Bemer till sina rymddräkter? Det påverkar mikrocirkulationen i blodet och det är vetenskapligt bevisat att det ger effekt. Jobbar ni inom läkemedelsindustrin och känner er hotade?
Citera
2015-11-13, 01:31
Medlem
HarmonicAces avatar
Akupunktur har endast placeboeffekter. Placebo fungerar visserligen ofta också.
Citera
2015-12-14, 11:18
Medlem
Knä värk
https://www.youtube.com/watch?v=EHyV1B2aYqs Efter akupunktur behandlingen
https://www.youtube.com/watch?v=aBgKlB05knc
Citera
2024-03-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puff
Som läkare har jag träffat en extremt enträgen förespråkare och försäljare för Bemer och jag har bett denne att presentera en enda vetenskapligt hållbar studie som visar någon effekt av manicken men det har hen inte lyckats med. Jag har fått ett tiotal referenser till solskenshistorier om enstaka patienter som påstås ha botats med metoden, men alltså inte någon enda studie upplagd enligt vedertagna vetenskapliga metoder. Jag har till och med lovat att köpa prylen om jag kan få ett enda vetenskapligt belägg för att den fungerar men inte ens då kunde de presentera en vettig studie. Så svaret på frågan är: Nej, det finns ingen utomstående som har undersökt produktens verkan. De enda som har gjort någon sådan undersökning är de som tillverkar/säljer produkten och deras undersökningar är så metodologiskt undermåliga att de är helt värdelösa.

Ultraljud kan rent teoretiskt tillföra en liten mängd energi till kroppen och alltså höja temperaturen någon del av en grad kanske. Fungerar bra som diagnostiskt hjälpmedel men knappast som terapi.

Akupunktur har faktiskt en bevisad smärtlindrande effekt.

Jag känner en person som jobbar (sälja/hyr) med Bemer och det är så jobbigt höra hen prata om det. Enligt henne kan Bemer kurera allt, från cancer till depression. Så skrämmande!
Citera
2026-08-18, 22:49
Medlem
Hur arbetar Bemer-återförsäljare i Sverige? Är det ett "pyramid-spel"? Vad innebär det att starta upp och bli återförsäljare?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in