Citat:
Ursprungligen postat av
theodor.busse
Den infallsvinkeln bör nog följas upp noggrannare...

Hönshus och såpa låter ju verkligen inte trevligt. Men en "låtsaspappa" som är c:a 30 år äldre än den biologiska mamman, och tycker att det är OK att bo på ett annat ställe med den 8-åriga styvdottern, och dela sovrum - då ringer mina varningsklockor i varje fall.
Nu ska jag försöka vara riktigt snäll, förstående, och komma upp med ett alternativt scenario... Jag
kan tänka mig att mamman är instabil (det verkar så), och att "pappa" har (utan baktankar) tagit hand om hennes dotter för att skydda henne. Men att han "pappan" inte orkar/vill hantera en vårdnadskonflikt, utan försöker lösa det själv med undermålig hjälp av socialen.
Det
kan vara så, men varningsklockorna ringer - som sagt... De klingar högt.
Eftersom de uppenbarligen inte tycks ha riktigt begrepp om var gränser går och vad som får anses vara "normalt" och inte så kanske de heller inte fattar hur detta kan se ut för utomstående. Det kan vara helt oskyldigt, de anser att flickan är utagerande, mamman orkar inte med att ha henne i huset, alltså får flickan dela rum med styvpappan i ett annat hus. Men nej, med tanke på att det finns ett visst gränslöst beteende hos båda vuxna så visst känns det si så där att läsa att de bor så.