2013-11-11, 21:50
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Vet inte ,låter ju mysko !
Ja nu behöver man kanske inte dra några stora växlar på det, men nog hade det väl varit vettigare då om han bott med nåt av sina egna barn istället för att en äldre man bor ensam (och delar rum) med en åttaårig flicka. Fast å andra sidan verkar det som att de inte är riktigt krya i skallen så det kanske inte ser det på samma sätt.
Citera
2013-11-12, 05:20
Medlem
hrghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldsvard
Detta är en del i FN:s agenda 21, att ta bort makten över barnen ifrån föräldrarna och göra staten till barnens föräldrar, samt demaskulinisera mannen och infoga kvinnan i maktpositioner.

Med tanke på att vilka jävla stolpskott som helst kan bli föräldrar är det ju schyst att ha lite begränsningar på hur mongoloit folk får uppföra sig iaf.
Citera
2013-11-12, 10:22
Medlem
nygraddads avatar
Å nej, blev hon inlåst i hönsburen i 15 minuter? BUHUHUHU. Är det bara massa småflickor med östrogen rinnandes ur fittan som sitter och skriver eller? Låter på er som ungen blivit utsatt för tortyr.

Bra att de försöker hålla lite pli på ungarna. Behövs verkligen i dagens jävla fjollsamhälle.

Ordnung!
Senast redigerad av nygraddad 2013-11-12 kl. 10:31.
Citera
2013-11-12, 12:33
Medlem
mechanical.phoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygraddad
Å nej, blev hon inlåst i hönsburen i 15 minuter? BUHUHUHU. Är det bara massa småflickor med östrogen rinnandes ur fittan som sitter och skriver eller? Låter på er som ungen blivit utsatt för tortyr.

Bra att de försöker hålla lite pli på ungarna. Behövs verkligen i dagens jävla fjollsamhälle.

Ordnung!

Få såpa intvingat i munnen skulle jag vilja kalla en form av tortyr, ja. Särskilt när det handlar om ett barn i den åldern.
Citera
2013-11-12, 12:45
Medlem
elizadeaths avatar
Vissa saker kan ju alltid gå till överdrift, men att stänga in ett barn i ett annat rum/del av huset skulle jag också göra, så de kan lugna ner sig. Såpan var att gå för långt ja.
Citera
2013-11-12, 16:23
Medlem
Det här var det sjukaste jag har hört. Någon som vet vart i Hudiksvall det är? Jag har bott där :S
Citera
2013-11-12, 16:31
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mechanical.phoenix
Få såpa intvingat i munnen skulle jag vilja kalla en form av tortyr, ja. Särskilt när det handlar om ett barn i den åldern.
Bara för att var jag tvungen att smaka på gul såpa.
Smaken var svagt besk och det kändes väldigt flottigt i munnen. Lukten av såpan var påtaglig, då man hade den i munnen.

Skulle det vara en straffmetod att kalla för tortyr och lista tillsammans med skendränkning och liknande? Nej, det tycker jag inte...
Citera
2013-11-12, 17:06
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikw84
Det här var det sjukaste jag har hört. Någon som vet vart i Hudiksvall det är? Jag har bott där :S
sjukaste du har hört? lägg ägg.

minns när jag var liten en gång, jag lipade och betedde mig som ett litet as, morsan hivade ut mig på trappan och låste dörren. efter några minuter så var man foglig och snäll igen.
barn, speciellt i den åldern vet vad de håller på med.
Citera
2013-11-12, 18:02
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja nu behöver man kanske inte dra några stora växlar på det, men nog hade det väl varit vettigare då om han bott med nåt av sina egna barn istället för att en äldre man bor ensam (och delar rum) med en åttaårig flicka. Fast å andra sidan verkar det som att de inte är riktigt krya i skallen så det kanske inte ser det på samma sätt.
Den infallsvinkeln bör nog följas upp noggrannare... Hönshus och såpa låter ju verkligen inte trevligt. Men en "låtsaspappa" som är c:a 30 år äldre än den biologiska mamman, och tycker att det är OK att bo på ett annat ställe med den 8-åriga styvdottern, och dela sovrum - då ringer mina varningsklockor i varje fall.

Nu ska jag försöka vara riktigt snäll, förstående, och komma upp med ett alternativt scenario... Jag kan tänka mig att mamman är instabil (det verkar så), och att "pappa" har (utan baktankar) tagit hand om hennes dotter för att skydda henne. Men att han "pappan" inte orkar/vill hantera en vårdnadskonflikt, utan försöker lösa det själv med undermålig hjälp av socialen.

Det kan vara så, men varningsklockorna ringer - som sagt... De klingar högt.
Citera
2013-11-12, 18:11
Medlem
Adonirams avatar
Som sagt var Emil - förvisso en litterär figur, men byggd på Astrid Lindgrens barndomsminnen - blev riksdagsman efter att ha suttit i snickarboa jämt och ständigt.
Citera
2013-11-12, 21:22
Medlem
mechanical.phoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walter-Ulbricht
Bara för att var jag tvungen att smaka på gul såpa.
Smaken var svagt besk och det kändes väldigt flottigt i munnen. Lukten av såpan var påtaglig, då man hade den i munnen.

Skulle det vara en straffmetod att kalla för tortyr och lista tillsammans med skendränkning och liknande? Nej, det tycker jag inte...

Nu handlar det inte om det. Om du läser FUP så hade en av gångerna sagt ''dumma mamma'' och då hade dom bestämt sig för att tvångstvätta hennes mun med såpa. Tycker du verkligen inte att straff som, låt oss ta hönshuset, räcker och är ett tillräckligt straff för en sådan liten skitsak?
Citera
2013-11-13, 16:12
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mechanical.phoenix
Nu handlar det inte om det. Om du läser FUP så hade en av gångerna sagt ''dumma mamma'' och då hade dom bestämt sig för att tvångstvätta hennes mun med såpa. Tycker du verkligen inte att straff som, låt oss ta hönshuset, räcker och är ett tillräckligt straff för en sådan liten skitsak?
Det är klart att jag håller med om att de har behandlat sina barn fel, helt galet rent ut sagt. Jag tror inte på någon form av aga.

Det jag menade var dock att ordet "tortyr" inte är tillämpbart i detta sammanhang och att tvångstvättning av munnen medels såpa inte är en fruktansvärd upplevelse rent smakmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in