2013-11-05, 17:47
Medlem
Eldsvards avatar
Köpte nylgen en ica brödrost, och även om den inte ryker, så luktar den oerhört av bränt plast när den väl rostar. Oroväckande, och gör det dessutom nödvändigt att öppna alla fönsterna närsom den brukas.
Hur i helvete kan ICA sälja en produkt med sådan uppenbar brand och hälsorisk? Är det meningen att jag skall andas in plastångor hela morgonen? Har ni erfarenhet av denna produkt? Vad upplevde ni under er tid med icas ohygge till brödrost?
Citera
2013-11-05, 18:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Du har inte kontaktat ica nej?
Citera
2013-11-05, 18:09
Medlem
Sereenas avatar
Nya brödrostar, smörgåsgrillar, våffeljärn och liknande luktar nästan alltid kraftigt varm plast ibland tom bränd plast första tiden efter att man köpt dom, det brukar ge med sig efter ett tag.
Citera
2013-11-06, 17:57
Medlem
Eldsvards avatar
Det är oacceptabelt. Jag vill ha en ny brödrost av ica, och dessutom pengarna tillbaka. Jag går till butiken imorgon.
Citera
2013-11-06, 23:15
Medlem
BushKillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldsvard
Det är oacceptabelt. Jag vill ha en ny brödrost av ica, och dessutom pengarna tillbaka. Jag går till butiken imorgon.
Återkom gärna med resultatet.
Citera
2013-11-07, 14:14
Medlem
Eldsvards avatar
Min nya brödrost luktar lika illa. Fick byta brödrost, men inte pengarna tillbaka.
Citera
2013-11-07, 14:24
Medlem
Gå tillbaka varje gång du får en brödrost som luktar bränd plast så gissar jag att du får pengarna snart.
Tror att enl konsumentköplagen så har de visst antal gånger att fixa felet annars får du pengarna tillbaka tror det är tre ggr.
Citera
2013-11-07, 15:08
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Gå tillbaka varje gång du får en brödrost som luktar bränd plast så gissar jag att du får pengarna snart.
Tror att enl konsumentköplagen så har de visst antal gånger att fixa felet annars får du pengarna tillbaka tror det är tre ggr.

3ggr stämmer nog, dock så ska det vara ett konstaterat fel, och att en ny brödrost luktar behöver inte vara ett fel.
Citera
2013-11-07, 15:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
3ggr stämmer nog, dock så ska det vara ett konstaterat fel, och att en ny brödrost luktar behöver inte vara ett fel.

Precis, det lär inte vara fel på den, sådana där grejer luktar ju alltid i början innan de är "inkörda" som du skrev innan i tråden.
Så man undrar ju om TS aldrig köpt en ny apparat till sitt kök innan i livet?
Citera
2013-11-07, 15:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
En del värmealstrande ting har rostskyddsolja på värmelelementen som både kan ryka och lukta stark i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in