2013-11-04, 23:33
Medlem
Idag från ingenstans ( har inte laddat ner nåt senaste tiden ) så har datan blivit seg

Om jag t ex öppnar guildwars2 eller flera flikar i internet eller antimalware bytes för att skanna datan så slutar allt funka

Guildwars2 svarar inte, och så måste jag vänta en kvart för att datan ska funka, malware bytes skannar den fastnar och svarar inte

Jag har inte en aning om det är virus för kan inte skanna eller nåt utan att det fryses? någon med erfarenhet av detta?
Citera
2013-11-04, 23:39
Medlem
Stessads avatar
Du kan göra flera saker för att snabba upp den bl.a systemåterstälning, köpa mer Ram. Eller så kan du stänga ner alla bakgrundsprogram. Ladda ner AVG och/eller Ad-Awere (gratis båda) och kör en scan med dom. Uppdatera alla drivrutiner kan du roa dig med också.

Failar allt så ominstalera Win.
Citera
2013-11-05, 00:38
Medlem
9852178523698741s avatar
Så om jag förstår rätt så funkar Anti-Malwarebytes inte? Testa installera och köra de från en USB-sticka. De är en rätt stor chansning men ibland funkar de!

Hur ser de ut i aktivitesthandlaren? Något som ser mysko ut? Kanske nåt som tar upp lite för mycket minne? När installera du ditt operativsystem? Kan de vara dags för en nyinstallation?
Citera
2013-11-05, 09:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unknown94
Idag från ingenstans ( har inte laddat ner nåt senaste tiden ) så har datan blivit seg

Om jag t ex öppnar guildwars2 eller flera flikar i internet eller antimalware bytes för att skanna datan så slutar allt funka

Guildwars2 svarar inte, och så måste jag vänta en kvart för att datan ska funka, malware bytes skannar den fastnar och svarar inte

Jag har inte en aning om det är virus för kan inte skanna eller nåt utan att det fryses? någon med erfarenhet av detta?

Du nämner inte ett dugg om operativsytem eller om datorn. Datan är vi inte intresserad av.

Din rubrik blev en aning redigerad //Mod
Citera
2013-11-05, 10:41
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Ladda ner detta http://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/ , gå sen in i felsäkert läge och kör det samt MBAM . Om detta ger resultat bör du köra fler scanners senare för en ordentlig genomgång .
Om ingenting konstigt visar sig (=Malware) så är det nog datorn som är problemet , hårddisk eller grafikkort t.e.x viket du kan testa .

Går en backup om möjligt innan du börjar .

Är det en laptop du har ?
Citera
2013-11-05, 12:54
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:

Du kan ju börja med att kolla om något fel finns registrerat:

Via start: skriv in och starta: Visa tillförlitlighetshistorik!
(Högerklicka på länken i startmenyn och välj Kör som admin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in