2013-11-04, 17:57
Medlem
knazbarnets avatar
S har man vart i farten igen med att sabba datorn. Hade "lite" problem med att installera ett spel frn piratebay s kom p den briljanta iden att formatera om datorn...

Iaf vi drar igenom hndelsefrloppet.

Trycker in skivan fr ominstallation av windows, (kpte datorn via komplett, s fick med skivan dr). Allt rullar p bra tycker jag. Datorn startar upp utan problem s kr igng med att installera drivrutiner osv (amd, motherboard...) kndes som jag gjorde rtt d, nu i efterhand vetifan. Problemet som uppstr r nr jag installerat dessa och ska starta om datorn. Nr jag startar om s r allt normalt, windows "flaggan" kommer upp men efter det nr man vanligtvis ska skriva in lsenord s blir skrmen helt svart.... Om jag startar i felskert lge r allt som vanligt. Vetfan inte hur jag ska g vidare, formaterar om nu igen (om jag ens gr det rtt)

r lite teknisk av mig men har nollkoll p programmering etc.

Luddigt beskrivet, men skrev frn en iphone med sprickor p, hoppas bara ngon vet vad jag gr fel"/
Citera
2013-11-04, 18:09
Medlem
lter som drivrutinerna p din grafikkort. Prova att installera om grafikkortets drivrutiner och sedan stt en lgre upplsning p skrmen.
Citera
2013-11-04, 18:21
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasteline
lter som drivrutinerna p din grafikkort. Prova att installera om grafikkortets drivrutiner och sedan stt en lgre upplsning p skrmen.

Drog p hgsta upplsningen s kanske va det. Installerar "motherboard"skivan nu, har ingen jttekoll p vad som ska installeras men valde "ASUS install" nt annat jag br gra med den skivan? O br jag installera drivrutinerna fr grafikkortet innan jag startar om datorn?
Citera
2013-11-04, 18:22
Medlem
SuperPuttes avatar
Naturligtvis finns flera felkllor..... hr r en lite udda:

Rkar du ha en kabel mellan datorn och tv:n inkopplad?
Testa i s fall att rycka ur kabeln till datorn temporrt. Detta hnde mig nr jag formaterade disken sist.
Windows "knde av" tv bildskrmar vid installationen, och valde tv:n som primr bildskrm (varfr datorskrmen blev svart dvs precis d Windows skrivbord borde dyka upp...)
Sedan ndrar du tillbaka i bildskrmsinstllningar under "Flera bildskrmar:" till alternativet "Spegla dessa bildskrmar"
Senast redigerad av SuperPutte 2013-11-04 kl. 18:32.
Citera
2013-11-04, 18:26
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Naturligtvis finns flera felkllor..... hr r en lite udda:

Rkar du ha en kabel mellan datorn och tv:n inkopplad?
Testa i s fall att rycka ur kabeln till datorn temporrt. Detta hnde mig nr jag formaterade disken sist.
Windows "knde av" tv bildskrmar vid installationen, och valde tv:n som primr bildskrm (varfr datorskrmen frblev svart...)
Sedan ndrar du tillbaka i bildskrmsinstllningar under "Flera bildskrmar:" till alternativet "Spegla dessa bildskrmar"

Jopp har en hdmi sladd inne, drar ut den nu o kr lgsta upplsningen!
Citera
2013-11-04, 18:46
Medlem
knazbarnets avatar
Nu r det bara drivrutinerna fr ntverkskortet kvar.... Knner mig efterbliven men vart hittar jag dom?
Citera
2013-11-04, 18:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Nu r det bara drivrutinerna fr ntverkskortet kvar.... Knner mig efterbliven men vart hittar jag dom?

Du finner detta p moderkortets hemsida.
Citera
2013-11-04, 18:55
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du finner detta p moderkortets hemsida.

Allts mste jag in via en annan dator o ladda ver de via usb, ellr r de p skivan du menar att de ligger?

Edit: tror jag glmde installera "drivers" krde nog bara utillities
Senast redigerad av knazbarnet 2013-11-04 kl. 18:58.
Citera
2013-11-04, 19:04
Medlem
knazbarnets avatar
Fick det att funka, tack fr all hjlp tror det ska va lugnt nu
Citera
2013-11-04, 19:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och r du osker p vad du har fr tillverkare/modell/med mera i datorn s kan du fr hjlp av detta program -> http://www.belarc.com/free_download.html

Hmta hem detta och installerar det. Utfr drefter en scanning s fr du fram all information.
Glm ej heller att uppdaterar Windows nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in