• 1
  • 2
2005-07-10, 18:45
Bannlyst
vad fasiken beror det på att portionssnuset (general) man köper ibland är liksom väldigt fuktigt och "blött" och har en svart färg istället för den vanliga lagom gråspräckliga och lite torrare? det är nästan omöjligt att snusa för det svider i hela käften och är enbart ogemytligt och rinner. det händer inte ofta, men ibland! men det är fanimej nästan pengarna-tillbaka-känsla.. varför blir det så här äckligt?
Citera
2005-07-10, 18:51
Medlem
Marulks avatar
Det blir väl så när det är färskt.
Jämför datumstämplingarna på det torra snuset och det blöta.
Citera
2005-07-10, 18:54
Bannlyst
jomen det ska ju liksom inte vara BLÖTT heller tycker jag
Citera
2005-07-10, 19:23
Medlem
bawies avatar
Gillar faktiskt när dom är som du beskriver annars blire så tort, och det beror på att det är färskt.
Citera
2005-07-10, 20:12
Medlem
Snus ska va blött
Citera
2005-07-10, 20:26
Medlem
KÖp white snus?
Citera
2005-07-11, 20:26
Bannlyst
jo men asså.. jag har fått snus som ser ut såhär sammlagt tre gånger på fyra år som jag snusat general portion!

klart snuset ska vara färskt, men portionssnus som ser ut som prillor som nån har haft i käften och sen stoppat ner i burken igen tycker jag det är nåt skumt med
Citera
2005-07-11, 20:31
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
men portionssnus som ser ut som prillor som nån har haft i käften och sen stoppat ner i burken igen tycker jag det är nåt skumt med
Ja det är lite läskigt. Det är samma med grov portionssnus ibland är dem asblöta.
Citera
2005-07-11, 23:28
Medlem
MrOranges avatar
Jag förstår precis vad du menar, händer mig på var tionde dosa kanske.

Perfekt General Portion är ju när det är helt svart, iskallt men ändå inte så blött så att det är vätska i dosan på nåt sätt. Så att den börjar rinna först efter att man har haft den inne ett tag.
Citera
2005-07-12, 00:54
Medlem
$Snake$s avatar
Om jag inte har fel så innehåller snus mestadels vatten? Och ibland kanske det helt enkelt blir lite för mycket? Vet faktiskt inte men skulle tippa på nån sån teori.
Citera
2005-07-12, 02:42
Medlem
Evolution!s avatar
Det är ju en fröjd & glädje när man får en riktigt färsk generalare som rinner redan innan man trycker upp den under läppen!
Min butik får alltid tobaksleverans på tisdagar, och då står jag nästan alltid där och köper 3 dosor general (det e ju schysst med färskt snus )
Citera
2005-07-12, 12:41
Medlem
comuss avatar
Jag tror att det där även har att göra med om affären förvarar snuset kallt eller inte. En affär nära där jag bor har ingen snuskyl och där brukar dom vara helt svarta.

Köper iofs bara General Portion i nödfall, General White ska det vara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in