2013-11-04, 16:18
Medlem
MartinBajens avatar
Nu är det som så att jag träffade en tjej för några månader sen (augusti tror jag) och är galet kär, GALET kär i henne så att jag har tappat min aptit till mat nästan helt och hållet. Jag har gått ner i vikt vilket syns tydligt.
Har också kommit fram till att detta är min första riktiga förälskelse någonsin(och jag är 21) vilket är anledningen till att jag inte kan äta, en polare till mig kände igen det där.

Men då kommer jag till min fråga; vad fan ska jag göra för att åtminstone äta normalt igen?
Mamma har tipsat om att äta fet fisk som Lax, Makril eller andra omega-3 källor så som Avocado.

Men vad är era tips?? Har länge funderat på att boka tid på Centralsjukhuset, men ville gärna höra på Flashback först om vad ni vet och har för erfarenheter om detta.

Tur att det finns Flashback man kan vända sig till...

Mvh Martin!
Citera
2013-11-04, 16:23
Bannlyst
Man käkar mer eller mindre när det behövs. Jag har själv varit i samma sits, då åt jag inget på 3-5 dagar, sen frossade jag en dag. Sen gick jag tillbaka till samma beteende igen.

Du käkar när du behöver det. Det är bara det att ditt huvud är full med annan skit som tvingar dig tänka på annat, det går över som allt annat.
Citera
2013-11-04, 18:41
Medlem
TheBITs avatar
Haha, nog för att jag hört om folk som tappar matlust för att dom mår dåligt, men för att du är kär? Märkligt.
Citera
2013-11-04, 18:52
Medlem
okej om man inte kan sova eller koncentrera sig pga kärlek, men att inte kunna äta...? gå till kylen och tryck i dig något. Jag käkar alltid något...t.o.m när jag inte äter...

Jag antar att tjejen inte vet om det eller att kärleken inte är besvarad? Du måste lösa grunden till ditt problem. Berätta vad du känner, och om hon redan vet det och inte känner samma sak så måste du lära dig att acceptera det och gå vidare på nåt sätt....inte åka till sjukhuset för att få "en diagnos" och massa piller...
Senast redigerad av KingFlow 2013-11-04 kl. 18:57.
Citera
2013-11-04, 19:24
Medlem
MartinBajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
okej om man inte kan sova eller koncentrera sig pga kärlek, men att inte kunna äta...? gå till kylen och tryck i dig något. Jag käkar alltid något...t.o.m när jag inte äter...

Jag antar att tjejen inte vet om det eller att kärleken inte är besvarad? Du måste lösa grunden till ditt problem. Berätta vad du känner, och om hon redan vet det och inte känner samma sak så måste du lära dig att acceptera det och gå vidare på nåt sätt....inte åka till sjukhuset för att få "en diagnos" och massa piller...

Vi båda vet vart vi har varandra och vi vet båda att vi är kära i varandra. Hon är själv orolig över att jag inte äter så mycket, men har inte vågat säga att det är pga kärleken till henne. Jag antar att det är något som måste göras, kanske jag kan få tillbaka matlusten, kanske hon kan hjälpa mig med det?

Att gå till sjukan och ta emot piller vägrar jag, men vet liksom inte vad jag ska ta mig till ibland, det kanske finns nån läkare med en bra lösning som inte innefattar en pillerkur...
Citera
2013-11-04, 19:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Se till att få i dig näringsrik föda, måltidsersättning med mycket protein tex, och fundera vad du är så stressad för?
Försök att sätta ord på din oro, det verkar som denna förälskelse väcker mycket känslor från det förflutna. Doktorn lär nog inte kunna hjälpa dig.

Ät vitaminer
Senast redigerad av Gertrud1 2013-11-04 kl. 20:13.
Citera
2013-11-04, 19:40
Medlem
det kanske inte ens är kärlek som är orsaken till ditt problem?
är du rädd för att gå upp i vikt och att din tjej ska lämna dig eller nåt? svårt att kunna hjälpa dig när man inte känner dig personligen. Du kanske är för stressad pga jobb/plugg....att det skulle vara "galen av kärlek" som orsakar problem med aptiten verkar konstigt, ni båda gillar varandra så det är ju inget problem i sig....

ledsen för att jag inte kan ge dig några råd, men det kanske hjälper om du pratar med en vän eller någon annan som känner dig lite bättre...

jag hoppas allt löser sig
Citera
2013-11-04, 19:42
Medlem
Njut av förälskelsen och sluta oroa dig. Du ska nog se att du får i dig tillräckligt ändå, det är inte så att din kropp kommer låta dig svälta ihjäl. Ät nyttigt och träna.

21 år och nyförälskad....aah det var tider det
Citera
2013-11-04, 20:08
Medlem
"Klassiskt" problem?! Har då aldrig hört talas om någon som slutar att käka för kärlekens räkning.

Att massa undantryckta känslor ligger och pyr som en halvfimpad cigg gör ingen glad. Du är ju ändå tjugoett bast och inte fjorton. Ta tjuren vid hornen och snacka ut om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in