• 1
  • 2
2013-11-05, 08:53
Medlem
Bamse92s avatar
Lär dig laga "meth". Nå guldstandarden 98%.

Bli druglord över jämtland.
Citera
2013-11-08, 21:14
Medlem
neurobotics avatar
Citat:
Håller även på med en novell/bok för att det är kul, problemet är att det verkar mycket svårt att tjäna pengar som "amatörförfattare", men inget är omöjligt.

Nu söker jag andra småsaker att kunna få in lite pengar på, det måste inte vara så mycket. Varje krona i inkomst är positivt.

Har ni själva några tips/tricks?

Så, eftersom du gjorde en bra trådstart så ger jag dig ett svar vad som fungerar för mig. Jag jobbar 100% (minst) och har ett eget företag på sidan som jag jobbar med på kvällar. Jag gör webbplatser som drar in pengar via Adsense och Affiliteprogram. Förra verksamhetsåret drog jag in över 100 000kr på mina sidor. Det är inget att hänga i julgranen, men har man lite pengar så är det en rätt bra extrainkomst. Om du har tid så är ju det något att satsa på tycker jag. Här är några andra saker jag själv skall satsa på förutom mina sidor nästa år:

Bok. Skriva en bok, som dig men inte riktigt. Det är väldigt många i USA som lever på att skriva böcker om olika ämnen och publicera boken på Amazon i Kindle format. Det är allt mellan himmel och jord det skrivs om. Alltså inte romaner eller noveller då utan saker som att du lär ut något du är duktig på. Kanske en speciell programvara eller något liknande. Vet inte om jag skall göra på Kindle dock. Detta är mycket stort i USA, här i Sverige rätt ovanligt men inte alls så svårt att få en e-bok/bok på Bokus/Adlibris även om man gör allt själv.

Det finns flera artiklar som denna tjej som blivit miljonärer genom sitta hemma och skriva egna saker.

Webbshop. Som HobartMuddy sade är detta nog en väg att gå, jag tänker dock starta upp flera nichade webbshopar på sikt, alltså en webshop som uteslutande säljer samma typ av saker. Sedan sikta på att varje webshop netto drar in 4-5 tusen i månaden. Vet redan 2 jag skall starta, en vill jag inte säga vilken nisch det är den andra kommer dock vara inom heminredning. Nu kommer någon att påstå att det redan finns 4000 sådana i Sverige och det är sant men om man söker (över nätet = jorden runt) så kan man hitta många fina produkter som inte en enda av dessa butiker i Sverige säljer. Jag har redan en lista nu på 20 produkter som skall vara med.

Fiverr
Största sidan på internet där du säljer tjänster för 5 dollar (varav du får 4 dollar för varje GIG). Kolla på fiverr.com vad som andra erbjuder, kanske hittar du själv något du också är bra på. 4 dollar är inte mycket, dock skall jag erbjuda 3 olika gig i början av nästa år och se vad det tar vägen. Vad du än erbjuder så se till att det är något du kan göra snabbt. Det skall inte ta 1 timme för dig att dra ihop 4 dollar för varje gig så att säga.

En sak som jag inte skall göra är att skriva artiklar till andra personer. Om du är bra på att skriva på engelska är det nog här du bör starta. Går tjäna pengar oerhört snabbt och finns alltid jobb så ju mer tid du lägger ned ju mer kommer du tjäna. Finns många i USA som lever på att skriva artiklar till andra bloggare osv.

Generella tips.

1. Starta ett företag om du skall ge dig på detta. Starta företag är inte dyrt som någon sade till dig. Som tiller i tråden säger är det gratis men du måste tänka på att du måste ha bokföring också. Kan du inget om sånt, lämna bort det. Visst, kostar lite men det blir rätt. Det är dock inget mot vilka problem de kommer bli för dig om du börjar dra in pengar och du får skattemasen efter dig.

2. Se till att välja inriktning. Något som är bevisat av många är att om man håller på med många olika saker blir resultat därefter. Så välj en form av internetinkomst som du tror du skulle gilla och passa dig och hur ditt liv ser ut. Sedan prövar du den formen fullt ut.

Om du har mycket tid och gillar att skriva och gör det bra på engelska. Kör det! Du kan börja tjäna pengar ikväll. Dock är ju skrivandet så att du byter din tid mot pengar.

Om du gör sidor som mig tex så är uppstarten mycket längre, när du väl vet vad du gör och du får upp din sida i sökresultaten blir dina inkomster mer av den passiva karaktären...

Lycka till!
Citera
2013-11-25, 23:19
Medlem
Det går också att gå runt till lokala företag och meddela dessa att du står till deras tjänst. Just för att många söker hjälp med kort varsel. Annars finns bra tips av andra här i tråden.
Citera
2014-07-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsfragor
Jag jobbar ca 75% för tillfället (skulle gärna jobba 100'5 om jag fick), jag älskar inte mitt arbete men är glad att jag har ett och att jag kan göra rätt för mig. Jag har rannsakat mig själv en aning om kommit fram till följande:

De utgifterna jag har idag är inget jag tänker tumma på.
Har redan tillämpat lite sparande i form av att skära ner på onödiga utgifter osv.
Det jag söker nu är små inkomstbäckar vid sidan av mitt arbete.

Två grejer jag själv tjänar lite småpengar på är betting och konst.

Jag spelar på främst fotbollsmatcher, är inte särskilt kunnig men läser speltips/rekar noggrant och väljer därefter mina spel. Går in med små insatser på säkra spel och jag ökar sakta men säkert min kassa.

Jag har sålt en del konst till nära och kära. Det blir lite som att sälja jultidningar. De köper för att de vill vara snälla samt att verket faktiskt kan funka bra hemma hos dem. Jag är ingen mästare men vill påstå att det är helt ok klass på mina verk för att vara amatörnivå.

Håller även på med en novell/bok för att det är kul, problemet är att det verkar mycket svårt att tjäna pengar som "amatörförfattare", men inget är omöjligt.

Nu söker jag andra småsaker att kunna få in lite pengar på, det måste inte vara så mycket. Varje krona i inkomst är positivt.

Har ni själva några tips/tricks?

Ta bilen, Åk ner till Tyskland och fyll den med vin o sprit.... Sälj sedan hemmavid....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in