• 1
  • 2
2013-11-04, 15:22
Medlem
Jag jobbar ca 75% för tillfället (skulle gärna jobba 100'5 om jag fick), jag älskar inte mitt arbete men är glad att jag har ett och att jag kan göra rätt för mig. Jag har rannsakat mig själv en aning om kommit fram till följande:

De utgifterna jag har idag är inget jag tänker tumma på.
Har redan tillämpat lite sparande i form av att skära ner på onödiga utgifter osv.
Det jag söker nu är små inkomstbäckar vid sidan av mitt arbete.

Två grejer jag själv tjänar lite småpengar på är betting och konst.

Jag spelar på främst fotbollsmatcher, är inte särskilt kunnig men läser speltips/rekar noggrant och väljer därefter mina spel. Går in med små insatser på säkra spel och jag ökar sakta men säkert min kassa.

Jag har sålt en del konst till nära och kära. Det blir lite som att sälja jultidningar. De köper för att de vill vara snälla samt att verket faktiskt kan funka bra hemma hos dem. Jag är ingen mästare men vill påstå att det är helt ok klass på mina verk för att vara amatörnivå.

Håller även på med en novell/bok för att det är kul, problemet är att det verkar mycket svårt att tjäna pengar som "amatörförfattare", men inget är omöjligt.

Nu söker jag andra småsaker att kunna få in lite pengar på, det måste inte vara så mycket. Varje krona i inkomst är positivt.

Har ni själva några tips/tricks?
Senast redigerad av framtidsfragor 2013-11-04 kl. 15:25.
Citera
2013-11-04, 15:40
Medlem
Skorpan91s avatar
Snälla, finns tusen trådar bara du använder sökfunktionen som funkar hur bra som hellst här på forumet.
Citera
2013-11-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Snälla, finns tusen trådar bara du använder sökfunktionen som funkar hur bra som hellst här på forumet.

Sökte utan att finna. Kan du hjälpa mig att hitta typ 10 av dessa typ tusen vore jag tacksam
Citera
2013-11-04, 15:52
Medlem
Bamse92s avatar
Panta burkar, sälja sex, sälja ena njuren, låtsas vara uteliggare och få mynt slängda på fejjan. Få 100 000+ följare på utube så kan du bli rik. Sälj dina föräldrar. Försäkra dina föräldrars hus, bränn ner det. Sno folks hundar. Hämta sedan in hittelönen. Gå all in på 21/ blackjack osv.
Citera
2013-11-04, 16:15
Medlem
Bamse92s avatar
Be till gud kan du ju prova också.!
Citera
2013-11-04, 16:37
Medlem
Även om det finns trådar med likadan topik, så är de sällan lika väl artikulerade som denna.
För övrigt så är många av dem trådarna gamla och en bump sätter inte nödvändigtvis fokus på ts ekonomi i samma utsträckning som ts egna tråd.

Ts, skaffa ett företag på sidan om?
Pm om du vill diskutera intressanta ideer om nu kanske tråden skrotas.
Citera
2013-11-04, 17:07
Medlem
sasos avatar
sälj cigaretter, tändare, snus, hemmlagad matlåda osv till kollegorna
skjutsa hem någon efter jobbet mm
Citera
2013-11-04, 18:13
Medlem
För att förtydliga så handlar inte denna tråden om att ligga efter med räkningar och vara i akut behov av pengar. Inte heller göra miljonaffären på aktier.

Tips och tricks för "vanligt folk" för att dryga ut kassan en aning utan att ge upp allt vad moral och vett heter.
Citera
2013-11-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistermike
Även om det finns trådar med likadan topik, så är de sällan lika väl artikulerade som denna.
För övrigt så är många av dem trådarna gamla och en bump sätter inte nödvändigtvis fokus på ts ekonomi i samma utsträckning som ts egna tråd.

Ts, skaffa ett företag på sidan om?
Pm om du vill diskutera intressanta ideer om nu kanske tråden skrotas.

Jag har faktiskt funderat lite på det där, starta ett "företag" och liksom jobba med mina intressen på fritiden. Jag hörde mig för med en bekant som sa att det dock kostade väldigt mycket att registrera ett företag och att man kanske bör sköta allt på en sälja-saft-nivå om man inte vill satsa ordentligt.. Men jag vet inte, öppen för förslag!
Citera
2013-11-04, 18:28
Medlem
HobartMuddys avatar
En småskalig webbshop är relativt enkelt att sätt igång med, om man har något bra att sälja. Hård konkurrens på de mer vinstgivande kategorierna, men om man inte siktar på att bli rik kan man kanske hitta en nischvara.

Om man kan tillverka något själv och sedan sälja online kan man få till feta marginaler.

Youtube eller webbsidor med adsense. Lättare om man har något att komma med, svårt om man bara ska hitta på något för att tjäna pengar. Krystade klipp och innehållslösa sajter är det ju inte brist på direkt.
Men även här gäller att det inte är så svårt om man bara är ute efter en tusenlapp i månaden eller så. Gäller bara att välja nått man faktiskt är bra på som ämne.

Sedan kan man alltid köra lite köp och sälj på blocket eller tradera om man är kunnigt på någon varugrupp. Svårt för skattmasen att slå ned på också. Undvik antikviteter dock. Mer lurendrejare än i den branshen finns inte.
Citera
2013-11-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsfragor
Jag har faktiskt funderat lite på det där, starta ett "företag" och liksom jobba med mina intressen på fritiden. Jag hörde mig för med en bekant som sa att det dock kostade väldigt mycket att registrera ett företag och att man kanske bör sköta allt på en sälja-saft-nivå om man inte vill satsa ordentligt.. Men jag vet inte, öppen för förslag!

Att starta företag kostar inte en krona. Bara att gå in på verksamt.se och ansöka. Vill man registrera ett namn kostar det 1000 kr men det är inget krav.

Jag har även beskrivit hur man kan administrera en liten firma helt utan kostnader här: Enskild firma utan fasta kostnader
Citera
2013-11-04, 23:38
Medlem
Kleo73s avatar
Folkbokför invandrare i din lägehten(250 kr per person i månad), hyr ut ett eller två tum åt någon (4000 kr/ mån per rum), har du pengar- investera i bostadsrätt - hyr ut den svart..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in