2013-11-04, 12:56
Medlem
Hej.

Hur kopplar jag en strömbrytare till mitt slutsteg? Just nu är + och R.E.M ihopkopplat.. Skulle vara najs om steget startade när man vred på tändningen, är det svårt?

Eller är det lättare att sätta en switch på instrumentpanelen, som bryter +:en som går till steget?

http://fuskbugg.se/file/RjZV5v/vectorpaint.jpeg

Behöver hjälp, i dagsläget drar steget så mycket ström när det bara står i standby så bilen startar inte ens.
Citera
2013-11-04, 13:06
Bannlyst
Du har ju en tredje tunn ledare på lågnivåkabeln den ska kopplas in i din stereo och slutsteget, sen sköts det automatiskt med tändningen ....

http://www.google.se/imgres?imgurl=h...ed=0CDgQ9QEwAQ
Citera
2013-11-04, 13:37
Medlem
Europapalls avatar
Remoten kopplar du in på valfri strömförbrukare i bilen som inte har matning innan tändningen är påslagen. På så sätt slipper du sitta och flippa med en strömbrytare som du ändå kommer glömma bort och tack vare det få tomt batteri.
Citera
2013-11-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniv3n
Du har ju en tredje tunn ledare på lågnivåkabeln den ska kopplas in i din stereo och slutsteget, sen sköts det automatiskt med tändningen ....

http://www.google.se/imgres?imgurl=h...ed=0CDgQ9QEwAQ

Jasså? Steget lyser fast bilen är av. Kan det bero på att min bilstereo?

Citat:
Ursprungligen postat av Europapall
Remoten kopplar du in på valfri strömförbrukare i bilen som inte har matning innan tändningen är påslagen. På så sätt slipper du sitta och flippa med en strömbrytare som du ändå kommer glömma bort och tack vare det få tomt batteri.

Sant, förslag på vad man ska ta? Baklyset? Är en gammal bil så inte hela världen om jag skalar någon kontakt.
Citera
2013-11-05, 00:15
Medlem
SmokingKillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av town
Jasså? Steget lyser fast bilen är av. Kan det bero på att min bilstereo?

Sant, förslag på vad man ska ta? Baklyset? Är en gammal bil så inte hela världen om jag skalar någon kontakt.

Kopplar du REM till bakljuset så går ju steget igång varje gång du tänder lyset, se bara till att du inte kopplar den på bromsljus eller liknande

Att steget lyser när bilen är avstängd beror på att du har REM kopplad till + på steget. Kopplar du REM till REM på stereon (tror den är blå) så startar steget när du startar stereon. Annars kan du ju koppla till lyset som du skrev.

Det JockeMedKniv3n säger är att ofta finns det en 3:e kabel på RCA'n som är till för just REM, då slipper du dra en enda kabel! Bara att skala och koppla REM på steg till REM på stereon
Citera
2013-11-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokingKills
Kopplar du REM till bakljuset så går ju steget igång varje gång du tänder lyset, se bara till att du inte kopplar den på bromsljus eller liknande

Att steget lyser när bilen är avstängd beror på att du har REM kopplad till + på steget. Kopplar du REM till REM på stereon (tror den är blå) så startar steget när du startar stereon. Annars kan du ju koppla till lyset som du skrev.

Det JockeMedKniv3n säger är att ofta finns det en 3:e kabel på RCA'n som är till för just REM, då slipper du dra en enda kabel! Bara att skala och koppla REM på steg till REM på stereon

Tusen tack! det ordnade sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in