Välkommen in till min lilla (o)omtalade ökända cyber-träningshörna där jag personligen kommer dela hela mitt liv och lite till, men mest fokus på vårat gemensamma tidsfördriv. Träning & motion. Kommer att försöka hålla tråden vid liv nu och i all evighet framåt och längtar redan efter resultat. Ser verkligen fram mot att ödsla stora mängder av mitt liv här.
Livshistoria:
Ålder: 19 år
Längd: 193 cm
Vikt: 78 kg. Kommer väga mig varje Månad den 1:a.
Kommentar: Lång & Smal, Skinn & Ben, osv.
Motivering: Ärvt min älskade faders ljuvliga fysik. Lång och smal. Relativt senig. Har alltid fått dessa humoristiska frågor om hur jag kan äta så mycket men aldrig bli tjock. Det börjar bli tröttsamt, därför ska jag överbevisa dem genom att bli fet! Skämt åsido. Börjar tröttna på att vara smal, vill därför göra någonting åt det.
Kost: Kommer ligga på en "bulk" som viktuppgången inom proteinvärlden så fanatiskt kallas. Det ska bli intressant. Väljer istället för att räkna kalorier att sätta upp ett schema när jag ska äta och istället för att räkna varenda smula så äter jag så mycket jag orkar, ännu mer och lite till sen lite till för att försäkra mig. Det enda jag kommer räkna är gram havregryn per grötportion.
08:00 - Gröt, ett fat med gröt, sylt, mjölk och kanel. 600 g gram havregryn. Juice.
09:00 - Två bananer, två äpplen, två kokta ägg.
12:00 - Stort lass med rester. Mjölk.
15:00 - Två smörgåsar, Mjölk.
18:00 - Stor middag. Husmanskost. "Det huvudsakliga målet."
20.00 Träning. Proteinshake med mjölk efteråt.
Träningsschema: Jag tänkte först på Starting Strength men föll mer eller mindre för detta liknande schema som av någon anledning tilltalade mig något mer. Tycker schemat verkar vara väldigt bra om man vill nå resultat i ett stadigt tempo.
Övrigt: Jag är väldigt öppen till feedback och skulle väldigt gärna ta emot råd, tips och allmänna saker. Skulle gärna uppskatta om ni undviker att håna mina eventuella stats som kanske inte kommer vara de tyngsta men man måste ju som sagt börja någonstans.
Livshistoria:
19 år. Hane. Brunstig. I mitt tidigare liv har jag spelat fotboll, hockey och även tennis. Mest framgångsrik i det förstnämnda och den älskade sporten offrade jag även mitt korsband till, därav ett plötsligt avbrott i den extremt lovande karriären. Alla drömmar om att en gång få lira på den absoluta högsta nivån gick i kras. Tragiskt. Tårar. Hemskt. Karriären stod i ärlighetens namn lite på tomgång och jag prioterade ett fungerande knä i framtiden hellre än frekventa smärtor och valde att inte operera mig, genom ortopedens lysande råd.
Valde direkt att börja styrketräna och i en värld full av maskulina former och alfahanar gick jag in, ovetandes och grön. Slösade väl inte direkt bort ett år, men la heller inte ner någon själ i träningen och fick heller inte de tilltalande resultaten som önskades. Sprang mest och lallande med isolationsövningar, flummade bort en hel del tid till maskiner, osv. Upptäckte i början på året att basövningar var underbara och började även träna ben(WOW), vilket i sig var så tilltalande för mig likt det gröna gräset för den hungriga kon. Märkte styrkemässiga resultat direkt sedan tog skolan slut och alkohol, resor, studenten och andra otyg omringade mig och gymmet fick stå på vänt. En dag i September kom en plötslig våg av hemskheter över mig och jag insåg att jag hade förvandlats till en soffpotatis. Gymkort skaffades. Livet i balans igen. Denna gången är jag mer än redo och det finns ingenting och allting som kan stoppa mig från att nå de mål jag strävar efter.
Valde direkt att börja styrketräna och i en värld full av maskulina former och alfahanar gick jag in, ovetandes och grön. Slösade väl inte direkt bort ett år, men la heller inte ner någon själ i träningen och fick heller inte de tilltalande resultaten som önskades. Sprang mest och lallande med isolationsövningar, flummade bort en hel del tid till maskiner, osv. Upptäckte i början på året att basövningar var underbara och började även träna ben(WOW), vilket i sig var så tilltalande för mig likt det gröna gräset för den hungriga kon. Märkte styrkemässiga resultat direkt sedan tog skolan slut och alkohol, resor, studenten och andra otyg omringade mig och gymmet fick stå på vänt. En dag i September kom en plötslig våg av hemskheter över mig och jag insåg att jag hade förvandlats till en soffpotatis. Gymkort skaffades. Livet i balans igen. Denna gången är jag mer än redo och det finns ingenting och allting som kan stoppa mig från att nå de mål jag strävar efter.
Längd: 193 cm
Vikt: 78 kg. Kommer väga mig varje Månad den 1:a.
Kommentar: Lång & Smal, Skinn & Ben, osv.
Motivering: Ärvt min älskade faders ljuvliga fysik. Lång och smal. Relativt senig. Har alltid fått dessa humoristiska frågor om hur jag kan äta så mycket men aldrig bli tjock. Det börjar bli tröttsamt, därför ska jag överbevisa dem genom att bli fet! Skämt åsido. Börjar tröttna på att vara smal, vill därför göra någonting åt det.
Kost: Kommer ligga på en "bulk" som viktuppgången inom proteinvärlden så fanatiskt kallas. Det ska bli intressant. Väljer istället för att räkna kalorier att sätta upp ett schema när jag ska äta och istället för att räkna varenda smula så äter jag så mycket jag orkar, ännu mer och lite till sen lite till för att försäkra mig. Det enda jag kommer räkna är gram havregryn per grötportion.
08:00 - Gröt, ett fat med gröt, sylt, mjölk och kanel. 600 g gram havregryn. Juice.
09:00 - Två bananer, två äpplen, två kokta ägg.
12:00 - Stort lass med rester. Mjölk.
15:00 - Två smörgåsar, Mjölk.
18:00 - Stor middag. Husmanskost. "Det huvudsakliga målet."
20.00 Träning. Proteinshake med mjölk efteråt.
Träningsschema: Jag tänkte först på Starting Strength men föll mer eller mindre för detta liknande schema som av någon anledning tilltalade mig något mer. Tycker schemat verkar vara väldigt bra om man vill nå resultat i ett stadigt tempo.
Citat:
Måndag
Börja med repetitionsmaxning i bänkpress. 2,5 kg tyngre än förra veckan.
Därefter:
Bänkpress 4 x 10
Hantelrodd 5 x 10
Press 5 x 10
Onsdag
Börja med repetitionsmaxning i knäböj. 2,5 kg tyngre än förra veckan.
Därefter:
Knäböj 4 x 10
Benspark 4 x 10
Raka marklyft 4 x 10
Fredag
Superset 1:
Frontböj
Raka marklyft
Superset 2:
Press
Chins
Börja med repetitionsmaxning i bänkpress. 2,5 kg tyngre än förra veckan.
Därefter:
Bänkpress 4 x 10
Hantelrodd 5 x 10
Press 5 x 10
Onsdag
Börja med repetitionsmaxning i knäböj. 2,5 kg tyngre än förra veckan.
Därefter:
Knäböj 4 x 10
Benspark 4 x 10
Raka marklyft 4 x 10
Fredag
Superset 1:
Frontböj
Raka marklyft
Superset 2:
Press
Chins
Övrigt: Jag är väldigt öppen till feedback och skulle väldigt gärna ta emot råd, tips och allmänna saker. Skulle gärna uppskatta om ni undviker att håna mina eventuella stats som kanske inte kommer vara de tyngsta men man måste ju som sagt börja någonstans.