• 1
  • 2
2013-11-04, 12:13
Medlem
Välkommen in till min lilla (o)omtalade ökända cyber-träningshörna där jag personligen kommer dela hela mitt liv och lite till, men mest fokus på vårat gemensamma tidsfördriv. Träning & motion. Kommer att försöka hålla tråden vid liv nu och i all evighet framåt och längtar redan efter resultat. Ser verkligen fram mot att ödsla stora mängder av mitt liv här.

Livshistoria:
Ålder: 19 år
Längd: 193 cm
Vikt: 78 kg. Kommer väga mig varje Månad den 1:a.
Kommentar: Lång & Smal, Skinn & Ben, osv.
Motivering: Ärvt min älskade faders ljuvliga fysik. Lång och smal. Relativt senig. Har alltid fått dessa humoristiska frågor om hur jag kan äta så mycket men aldrig bli tjock. Det börjar bli tröttsamt, därför ska jag överbevisa dem genom att bli fet! Skämt åsido. Börjar tröttna på att vara smal, vill därför göra någonting åt det.

Kost: Kommer ligga på en "bulk" som viktuppgången inom proteinvärlden så fanatiskt kallas. Det ska bli intressant. Väljer istället för att räkna kalorier att sätta upp ett schema när jag ska äta och istället för att räkna varenda smula så äter jag så mycket jag orkar, ännu mer och lite till sen lite till för att försäkra mig. Det enda jag kommer räkna är gram havregryn per grötportion.

08:00 - Gröt, ett fat med gröt, sylt, mjölk och kanel. 600 g gram havregryn. Juice.
09:00 - Två bananer, två äpplen, två kokta ägg.
12:00 - Stort lass med rester. Mjölk.
15:00 - Två smörgåsar, Mjölk.
18:00 - Stor middag. Husmanskost. "Det huvudsakliga målet."
20.00 Träning. Proteinshake med mjölk efteråt.

Träningsschema: Jag tänkte först på Starting Strength men föll mer eller mindre för detta liknande schema som av någon anledning tilltalade mig något mer. Tycker schemat verkar vara väldigt bra om man vill nå resultat i ett stadigt tempo.

Citat:
Måndag

Börja med repetitionsmaxning i bänkpress. 2,5 kg tyngre än förra veckan.

Därefter:

Bänkpress 4 x 10
Hantelrodd 5 x 10
Press 5 x 10
Onsdag

Börja med repetitionsmaxning i knäböj. 2,5 kg tyngre än förra veckan.

Därefter:
Knäböj 4 x 10
Benspark 4 x 10
Raka marklyft 4 x 10
Fredag

Superset 1:

Frontböj
Raka marklyft
Superset 2:
Press
Chins

Övrigt: Jag är väldigt öppen till feedback och skulle väldigt gärna ta emot råd, tips och allmänna saker. Skulle gärna uppskatta om ni undviker att håna mina eventuella stats som kanske inte kommer vara de tyngsta men man måste ju som sagt börja någonstans.
Citera
2013-11-04, 13:31
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Du äter för jävla illa. Vad ska gröten vara bra för? Juice och annat halvfabrikatsskräp.

Du kommer vara smällfet inom ett år.
Citera
2013-11-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Du äter för jävla illa. Vad ska gröten vara bra för? Juice och annat halvfabrikatsskräp.

Du kommer vara smällfet inom ett år.

Utveckla gärna lite mer vad du menar med illa. För många mål för en stadig viktuppgång? Tanken är ju att gå upp i vikt, men givetvis inte i bisarra mängder. Gröten är ett bra startmål på dagen som jag får ner lätt, därför äter jag det. Kan även tillägga att det är Brämhults Juice, inget "halvfabrikatsskräp". Storleken på portionerna ska givetvis skifta mellan vilodag och träningsdag.

Edit: Det kanske inte framgår så tydligt att jag äter havregrynsgröt på morgonen och inte vanlig risgrynsgröt som man vanligtvis äter runt juletider.
Senast redigerad av harderthanyouthink 2013-11-04 kl. 14:07.
Citera
2013-11-04, 14:24
Medlem
sowahs avatar
Du äter inte dåligt. Lyssna inte på Caligula, en tvättäkta LCHF-mupp. Det enda "dåliga" i din kost vore väl sylten till gröten, beror ju på mängd såklart.

Håll koll på att du inte överstiger ditt dagsbehov av kalorier så blir du inte smällfet.
Citera
2013-11-04, 14:27
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Du äter inte dåligt. Lyssna inte på Caligula, en tvättäkta LCHF-mupp. Det enda "dåliga" i din kost vore väl sylten till gröten, beror ju på mängd såklart.

Håll koll på att du inte överstiger ditt dagsbehov av kalorier så blir du inte smällfet.

+1

Sen kan det vara värt att tänka på att käka en ordentlig måltid efter träningen. En proteinshake är alldeles för lite imo.
Citera
2013-11-04, 14:30
Medlem
manhofs avatar
600g havregryn?! Det är sanslöst mycket, typ 2000 kcal. Stämmer verkligen detta?
Citera
2013-11-04, 14:33
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manhof
600g havregryn?! Det är sanslöst mycket, typ 2000 kcal. Stämmer verkligen detta?
Jag utgick ifrån en felskrivning, går ju fan inte att få i sig 600 g havregryn på ett mål!?
Citera
2013-11-04, 14:36
Medlem
manhofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Jag utgick ifrån en felskrivning, går ju fan inte att få i sig 600 g havregryn på ett mål!?

Det är en sjuk mängd gröt isf Jag blir mätt på 120g, och då äter jag mycket vanligtvis.
Citera
2013-11-04, 14:56
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manhof

Jag fick kämpa för att få i mig 300 gram, så om det stämmer ska jag börja tillbe Harderthenyouthink som min bulk-husgud i hopp om att få en del av hans krafter.

Utöver de råden du har fått, bortse från Kung-Caligulas som sagts, så tycker jag att du ändå ska ge Starting Strength ett försök. Det upplägg kommer att gynna dig mer än ditt nuvarande upplägg.
Citera
2013-11-04, 15:21
Medlem
Bra att ni är observanta gents. Det var min mening med det hela såklart, att ni skulle testas lite. Skämt åsido, jag gjorde givetvis fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Jag fick kämpa för att få i mig 300 gram, så om det stämmer ska jag börja tillbe Harderthenyouthink som min bulk-husgud i hopp om att få en del av hans krafter.

Utöver de råden du har fått, bortse från Kung-Caligulas som sagts, så tycker jag att du ändå ska ge Starting Strength ett försök. Det upplägg kommer att gynna dig mer än ditt nuvarande upplägg.

Haha. Bulk-husgud är en titel jag ännu inte är värdig. Jag tänkte det först med Starting Strength men har ingen vidare erfarenhet med styrkevändningar och det var väl det som "skrämde" mig lite, en sprillans ny övning. Finns det någon bra övning att ersätta denna med? Läste någonstans att tekniken var aningen svår att få in.

Edit: Såg att man kunde göra Chins istället. Ser lovande ut och upplägget verkar ju ha ett väldigt bra rykte också. Ska bestämma mig.
Senast redigerad av harderthanyouthink 2013-11-04 kl. 15:30.
Citera
2013-11-04, 21:37
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
+1

Sen kan det vara värt att tänka på att käka en ordentlig måltid efter träningen. En proteinshake är alldeles för lite imo.

Haha nej precis lyssna inte på lchf-muppen. Sen ger ovanstående idiot dig rådet att dricka mer proteinpulver...

Vill du gå upp i fett och inte muskler samt gödsla bort pengar på värdelösa kosttillskott. Go for it! Eller så ändrar du din diet till en som är näringsrik istället för att äta näringsfattig havregrynsgröt!!? och sluta med juice. Ät ren mat alltså inga halvfabrikat. Simple as that.

Herr försäljare av proteinpulver vet inte vad han pratar om.
Citera
2013-11-04, 21:44
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Haha nej precis lyssna inte på lchf-muppen. Sen ger ovanstående idiot dig rådet att dricka mer proteinpulver...

Vill du gå upp i fett och inte muskler samt gödsla bort pengar på värdelösa kosttillskott. Go for it! Eller så ändrar du din diet till en som är näringsrik istället för att äta näringsfattig havregrynsgröt!!? och sluta med juice. Ät ren mat alltså inga halvfabrikat. Simple as that.

Herr försäljare av proteinpulver vet inte vad han pratar om.

Jo men tjena. Jag rekommenderade en "ordentlig måltid", om du tolkar det som mer proteinpulver så får det stå för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in