Citat:
Ursprungligen postat av
bossman07
Hej, jag har funderat på att åka till Japan 2 veckor i slutet på September. Tanken är att åka och bo i Tokyo med ett besök till Kyoto och Osaka med. Hittar flygbiljetter för ca 12000:- tur o retur med 1 stopp. Kollar jag Tui, ving och sådana hemsidor så hamnar jag på ca 32000:- som billigast med boende. Ni som har varit där och åker regelbundet vad rekommenderar ni? Tack på förhand.
Jag skulle gå in på google flights och kolla via Frankfurt isf.
Tips är att flyga ANA eller JAL som är lite dyrare men detta pga du blir bättre behandlad både i luften och vid ankomst. De har räkmacka vid landning och start pga egna sektioner på flygplatserna och är extremt punktliga. Du kommer inte undan under 12000 med något decent bolag just nu tyvärr.
Sen är booking.com bra för hotel om du ska luffa runt lite.
Jag sticker dit för att göra min årliga pilgrimsresa till familjegraven på Obon och festa nu i Augusti med frugan.
I år har jag börjat packa för att skeppa över mina pinaler dit. Något år kvar sen är Sverige helt kvitt den här svartskallen.
Anyways godspeed och ha en bra resa. September oktober börjar det bli svalare, bra tid.