2026-06-09, 22:34
Medlem
Det finns inte längre Bar Skåne i Shibuya.
Finns en kafé heter Åter Tokyo.
Citera
2026-06-11, 05:34
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbs3
Är det typ samma ställe som Fikafabriken?

Sverige och Skandinaviens roll kommer nog att minska i takt med att Japan blir än fattigare och folk slutar resa. Man får vara glad så länge det går att få annat än Ikeas semlor i Japan.
Citera
2026-06-11, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mbs3

Trist. Svenskar är roligast när de är fulla.

Tack för info!
Citera
2026-06-15, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Är det typ samma ställe som Fikafabriken?

Sverige och Skandinaviens roll kommer nog att minska i takt med att Japan blir än fattigare och folk slutar resa. Man får vara glad så länge det går att få annat än Ikeas semlor i Japan.

Sist jag var på Hands för att köpa en resväska för att få plats med allt loot hade de en med svenska flaggan på där de skröt om att den var svenskdesignad. Svensk minimalistisk stil säljer tydligen.

Jahapp. Dags för årets vallfärd till familjegraven och obon snart då. ANA kör numera nonstopp priset ligger på 12000 TOR.

Min svenska fru följer givetvis med och tvättar graven i år igen, hon lär väl lägga upp bilder på fejjy som vanligt.

Uniqlo är typ halva priset mot Sverige så man tjänar in pengar bara på klädkontot numera tydligen.
Citera
2026-06-16, 14:48
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Sist jag var på Hands för att köpa en resväska för att få plats med allt loot hade de en med svenska flaggan på där de skröt om att den var svenskdesignad. Svensk minimalistisk stil säljer tydligen.

Jahapp. Dags för årets vallfärd till familjegraven och obon snart då. ANA kör numera nonstopp priset ligger på 12000 TOR.

Min svenska fru följer givetvis med och tvättar graven i år igen, hon lär väl lägga upp bilder på fejjy som vanligt.

Uniqlo är typ halva priset mot Sverige så man tjänar in pengar bara på klädkontot numera tydligen.
Innovator menar du. De gör även möbler som säljs via postorderkatalog (sic). Har en sån resväska jag med. Finns de inte i Sverige? Ungefär som märket Moz som bara verkar finnas i Japan. Man ser dagligen folk i ganska snygga pjucks från Moz. Givetvis används svenska flaggan i marknadsföringen.

12 papp till Tokyo utan byten? Kostar minst det dubbla från Japan. Man kommer ruttna bort här asså.
Citera
2026-06-16, 15:17
Avslutad
Citat:
Innovator menar du. De gör även möbler som säljs via postorderkatalog (sic). Har en sån resväska jag med. Finns de inte i Sverige? Ungefär som märket Moz som bara verkar finnas i Japan. Man ser dagligen folk i ganska snygga pjucks från Moz. Givetvis används svenska flaggan i marknadsföringen.

12 papp till Tokyo utan byten? Kostar minst det dubbla från Japan. Man kommer ruttna bort här asså.

Satt fast i slutet på pandemin, 40,000 enkel biljett ut med Austrian över svarta havet.

Sverige är så exotiskt i Japan att det är typ trädgårdskillen, han som renoverar hus och IKEA folk känner till och det är nog bra att det är så.

Orkar inte regnperioden men måste över och stämpla papper.

Försöka hitta biljetter i Augusti inrikes är ett helvete med.
Citera
2026-07-06, 15:58
Medlem
Är det lätt att få ligga i Japan som stor, stark viking?

Dom är ju för jävligt snygga.
Citera
2026-07-07, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninfitta
Är det lätt att få ligga i Japan som stor, stark viking?

Dom är ju för jävligt snygga.
Om du kan språket och kulturen
Citera
2026-07-08, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peri.30
Om du kan språket och kulturen

Men gör man där ungefär som oss? Man går till krogen och sen går man hem.

Eller måste man svära evig trohet till hennes för och dricka te i några veckor.

HAJ!
Citera
2026-07-12, 11:58
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninfitta
Men gör man där ungefär som oss? Man går till krogen och sen går man hem.

Eller måste man svära evig trohet till hennes för och dricka te i några veckor.

HAJ!
Har yngre, ogifta bekanta som också är gaijins som lever livets glada nätter tack vare såna där appar du vet. Låter på dem som att det funkar precis som i övriga världen.

Unga japaner som flyttat hemifrån lever väldigt självständigt.
Citera
2026-07-12, 13:31
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Har yngre, ogifta bekanta som också är gaijins som lever livets glada nätter tack vare såna där appar du vet. Låter på dem som att det funkar precis som i övriga världen.

Unga japaner som flyttat hemifrån lever väldigt självständigt.

För att inte tala om att det finns hotell som hyr ut per timme. Love Hotels är en egen värld tbh.

Jag åker över i Augusti och putsar på familjegraven med min svenska fru i år igen.

Helvetet att resa inrikes runt obon är bittersweet.

フィーカ?
Citera
2026-07-17, 12:15
Medlem
Hej, jag har funderat på att åka till Japan 2 veckor i slutet på September. Tanken är att åka och bo i Tokyo med ett besök till Kyoto och Osaka med. Hittar flygbiljetter för ca 12000:- tur o retur med 1 stopp. Kollar jag Tui, ving och sådana hemsidor så hamnar jag på ca 32000:- som billigast med boende. Ni som har varit där och åker regelbundet vad rekommenderar ni? Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in