2013-11-04, 07:08
Medlem
drdracula141s avatar
I natt så brann fyra bilar som står på parkeringen vid distansgatan i VästraFrölunda ägaren till dessa bilar är Hasse som är ökänd bilskojare i Göteborg. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....der-i-frolunda
Citera
2013-11-04, 07:45
Medlem
Mahhbechhs avatar
Haha, brann hans bilar upp? Jag jobbar i Högsbo industriområde och åker förbi hans bilpark lite då o då... Det är ena jävla drakar han säljer. Kan ju inte vara lagligt det han gör, eller HUR han gör det?

Jag ska fan ta ett kort på eländet idag å lägga upp här så får ni se.

"RING HASSE ERBJUDER CASH MONEY $$$ FÖR DIN GAMMMMMMLA BIL"
Citera
2013-11-04, 08:10
Bannlyst
säkert han själv som arrangerat branden, bilarna där kostar mellan 4 upp till 9 tusen. Kan ju inte vara annat än skrot som ser ut som bilar, försäkringspengar oavsett hur lite måste vara ett plus . Har aldrig brytt mig om att kolla upp vad det är för snubbe, hur kom han till att bli ökänd då?
Citera
2013-11-04, 08:41
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingermuttan
säkert han själv som arrangerat branden, bilarna där kostar mellan 4 upp till 9 tusen. Kan ju inte vara annat än skrot som ser ut som bilar, försäkringspengar oavsett hur lite måste vara ett plus . Har aldrig brytt mig om att kolla upp vad det är för snubbe, hur kom han till att bli ökänd då?
Det finns en tråd om nämnda person. Gissningsvis är det väl någon galen kund som inte kunnat härbärgera sin vrede av att blivit pålurad en skrothög. Det är högst tveksamt om bilförsäljaren har vraken försäkrade medan de är till försäljning, så försäkringsbedrägeri kan man nog glömma. Det är verkligen skrothögar som denne försäljare avyttrar och den lilla förtjänsten han gör skulle nog ätas upp av försäkringspremier.
https://www.flashback.org/t938273
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-11-04 kl. 08:48.
Citera
2013-11-04, 09:18
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingermuttan

Han är en ökänd målvakt, fruktansvärt illa omtyckt person i hela området och han har enorma skulder hos kronofogden. Jag tror inte det är han själv som ligger bakom detta då han knappast lär få ut några pengar från något försäkringsbolag.

Står man som ägare för ca 50 bilar och livet består mest av att göra skumraskaffärer så har man nog skaffat sig fiender så det räcker och blir över.Till dessa så har vi alla bilägare som har sina bilar parkerade runt de platser han har ockuperat till bilförsäljnig (han har alltså inget tillåtelse till detta). Och till sist alla P-lisor/gubbor som han ligger i ständig fejd med.
Citera
2013-11-04, 11:19
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Han är en ökänd målvakt, fruktansvärt illa omtyckt person i hela området och han har enorma skulder hos kronofogden. Jag tror inte det är han själv som ligger bakom detta då han knappast lär få ut några pengar från något försäkringsbolag.

Står man som ägare för ca 50 bilar och livet består mest av att göra skumraskaffärer så har man nog skaffat sig fiender så det räcker och blir över.Till dessa så har vi alla bilägare som har sina bilar parkerade runt de platser han har ockuperat till bilförsäljnig (han har alltså inget tillåtelse till detta). Och till sist alla P-lisor/gubbor som han ligger i ständig fejd med.
Men han måste väl rimligtvis hyra de platser han ställer sina bilar? Annars skulle väl markägaren bogsera bort bilarna?
Citera
2013-11-04, 17:20
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Men han måste väl rimligtvis hyra de platser han ställer sina bilar? Annars skulle väl markägaren bogsera bort bilarna?

Nej, bilarna är uppställda på besöksparkeringar. Därav bråken han har och har haft med otal diverse lapp-lisor. Även handgemäng har förekommit. Det finns människor som har kämpat länge för att försöka få bort hans bilarna.
Citera
2013-11-04, 18:02
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Nej, bilarna är uppställda på besöksparkeringar. Därav bråken han har och har haft med otal diverse lapp-lisor. Även handgemäng har förekommit. Det finns människor som har kämpat länge för att försöka få bort hans bilarna.
Då är ju risken att en eventuell köpare av en av hans bilar åker på några böter om man inte ser upp med att det står rätt datum på övertagandet.
Citera
2013-11-04, 23:45
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Då är ju risken att en eventuell köpare av en av hans bilar åker på några böter om man inte ser upp med att det står rätt datum på övertagandet.

Just det, köper man nåt av det drägget köper man också problem. Man kan mest undra hur människor lyckas göra så dumma val, när vi nu via nätet får så mycket kunskap så lätt tillgängligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in