2013-11-03, 20:45
Medlem
Midus avatar
Fick på ryktesvägen höra om detta nyligen. Vet inte var detta samhälle ligger, men tydligen i Ulricehamnsområdet, en stad jag besöker då och då i yrket och brukar betrakta som en "lugn" sådan.

http://www.ut.se/nyheter/dalstorp/mi...84008705%29.gm

Ryktena säger att det skall varit "fullständigt kaos utan dess like". Nu undrar jag om detta är ovana överdrifter, eller om det verkligen var mer än bara lite klassisk "ungdomsoro" och bråk under fylla som skedde.

Finns någon som varit där, hört nyheter om detta eller sitter inne på annan information?
Kan det varit någon uppgörelse, vad var det för typ av tillställning etc?

Hittade ingen tråd eller diskussion om forumet, så skapade en ny.
All info är välkommen.
Citera
2013-11-03, 22:03
Medlem
Celerons avatar
Jag har endast spekulationer kring detta.. Blev faktiskt lite full i skratt när jag först läste artikeln. Kom att tänka på förr i tiden när drängar från olika socknar, inte så sällan "förstärkta" av en och annan sup, hamnade i slagsmål med varandra på större regionala marknader. Kom att fundera om detta kunde vara någon slags modern variant av det hela.

För när man talar om "hundratals ungdomar" i en bygdegård i ett samhälle som i sin helhet har något under 800 invånare, så kan man med fog nog anta, att där också var folk från omgivande bygd och andra någorlunda näraliggande små samhällen. Lägg därtill olika slags kontakter som finns mellan dessa, t.e.x förhållanden, fotbollsrivalitet, nedlåtande syn på varandra, för att även försöka spekulera i saker som skulle kunna lett till bråk.

Dalstorp ligger runt tre mil söder om Ulricehamn i den östligaste delen av Västra Götaland. Ganska nära "Smålandsgränsen" (Jönköpings län). Bor själv i ett samhälle strax utanför Borås och har endast som hastigast åkt igenom Dalstorp ett par gånger som passagerare på bilturer.
Senast redigerad av Celeron 2013-11-03 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in