2013-11-03, 09:52
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17774191.ab

Citat:
En väktare tog i morse upp jakten på tre misstänkta tjuvar i Göteborg – med hjälp av en segway.
Sedan kunde männen gripas.
– Mig veterligen har vi inte haft ett segwaygripande tidigare, säger Ulf Lörstad på polisen.

Citat:
"Känns som att det är historiskt"
Efterföljandet gick genom stora delar av centrum och väktaren hade hela tiden kontakt med polisen.
– Vi fick fortlöpande positioner. Sedan sammanstrålade vi på Västra Hamngatan, säger Ulf Lörstad.
Där kunde männen gripas.
– Det känns som att det är historiskt i Västra Götaland. Mig veterligen har vi inte haft ett segwaygripande tidigare, säger Ulf Lörstad.
Han fortsätter:
– Bra positioner från en väktare som inte är andfådd. Det är optimalt.
De tre männen misstänks för att ha gjort inbrott på Hälsosushi på Kyrkogatan varifrån de ska ha fått med sig en kassalåda. Männen ska också ha spräckt en ruta på den Lindexbutik de sprang ifrån när väktaren följde efter.

Får väl springa åt olika håll nästa gång?
Citera
2013-11-03, 11:13
Medlem
Hur snabbt kan en segway köra egentligen, känns väldigt idiotiskt att bli gripen av en man på segway..
Citera
2013-11-03, 11:57
Medlem
Agamantums avatar
Nu blir det ju spännande om dessa män ska betala tillbaka de föremål de vandaliserat? Och uppställt i delfrågor:

1) Kommer de avkrävas att betala tillbaka all skadegörelse till minsta krona?
2) Kommer de verkligen att betala tillbaka med ett hederligt arbete?

Frågorna är många, svaren är försvinnande få.
Citera
2013-11-03, 12:23
Medlem
Spackelackans avatar
Enligt en kamrat som såg en del av händelseförloppet så såg det hela rätt kul ut.
Två vettskrämda zigenare med stulen kassalåda i famnen springande för livet medan en brölande väktare på segway jagade efter dem.
Citera
2013-11-03, 12:24
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guus
Hur snabbt kan en segway köra egentligen, känns väldigt idiotiskt att bli gripen av en man på segway..

Enlig segway.se är maxhastighet 20 km/h. Världsrekordet på 400m (t.ex.) motsvarar c:a 32 km/h, det klarar nog inte nog inte gemene man! Det är möjligt att dom drygade ut avståndet de först 50 metrarna eller så, men sedan slog mjölksyran till.

Vidare står det inte att väktaren hann ifatt tjuvarna - han följde efter dem och kunde hela tiden ge positioner till polisen som till slut grep dem..
Citera
2013-11-03, 12:51
Medlem
Jag kommer att tänka på följande när jag läser om tilltaget.
http://www.imdb.com/media/rm27515545...ef_=tt_pv_md_3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in