2005-09-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant
Härligt att du bumpar upp detta inlägg och jag vet inte riktigt varför du gör det egentligen, skall det riktas mot mig som person eller som ett inlägg i denna debatt. Eftersom du bumpar upp den och för att inte alla skall tro att detta uttryckta citat på något sätt skall tolkas som att jag missaktar vissa personer anser jag att detta bör förklaras.

Jag tror nog att Fet-Evert skrev detta med glimten i ögat och att Fet-Evert vet om vad jag skulle svara. Fet-Evert är givetvis medveten om att vem som helst har rätt att uttrycka sin åsikt och att detta är en åsikt som jag respekterar. Fet-Evert är dessutom en person - oavsett hur många poäng han har i juridik - som är mycket duktig på HMF-lagen vilket också framgår i denna tråd. Fet-Evert är därför en fantastisk tillgång i HMF-forumet där dessa frågeställningar vanligtvis dyker upp.

Nej, det var inte alls menat som en pik mot någon.
Det var snarare en lite udda reflexion färgad av egna erfarenheter från (hör och häpna) kemiforumet. Ibland ser man en del kul, ibland även farliga(!), inlägg. Personligen försöker jag att så tålmodigt och detaljerat jag kan förklara, utan att moralisera. Ändå kan man ibland bli lite...oroad över någras iver att testa vissa saker, och då försöker jag säga som det är. Men samtidigt utan att moralisera. Tanken har dock aldrig slagit mig för en sekund att bry mig om deltagarnas ev akademiska poäng. Det var snarast det som slog mig när jag såg uttrycket.
F.ö. har det hänt några gånger att jag själv trampat i klaveret så det stänker om det, och då blivit rättad av någon som kollat upp saken.
Citera
2005-09-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Hetsa du på mot transsexuella om du känner för det, du har ju fått grönt ljus.
Det var inte alls min avsikt. (Nej, jag ger inte någon ledtråd!)
Citera
2005-09-17, 13:01
Medlem
Putte57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Det var det jag tänkte också, men man vill ju vara säker.
Jag har öppnat en egen tråd för ett tag sen i detta ämne och ser nu vidden av det hela. Nej det är rätt att kvinnor inte är någon folkgrupp, men lagen om nedvärdering av kön, hudfärg eller sxuell läggning kan gott och väl tillämpas för någon som känner sig påhoppad. Om alla till punkt och pricka skulle följa tryck- och yttrandefrihets lagarna då skulle det bli tämligen tomt på alla forum som nätet har att erbjuda. Nätet lever idag under en sträng förmyndarregim som anser sig ha rätt att styra människors tankar och idéer. Känns det igen kanske från några andra håll i världen?
Citera
2005-09-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Vilka menas då med "Goyimföraktande makter"?

Jag anser att det förekommer en hel del antisemitisk hetsande, där man lägger in ett "zionis*" för att försöka kringgå bestämmelser om hets mot folkgrupp.

Jepp. "zionister" betyder "judesvin".
Citera
2016-01-02, 13:57
Medlem
RunkRune2000s avatar
Alltså har väldigt svårt att förstå den här lagen, varför inte bara förbjuda all diskussion då man ändå är på gång? för jag förstår inte.
Okej, men om jag kommer med empirisk data och vetenskapliga fakta? Om en ras? Sedan så tillhör vi alla gruppen ”apor” alltså primater.
Primitiv är ett uttryck som används inom biologin, för att förklara mindre utvecklade biologiska varelser, och det finns mindre utvecklade varelser i djurvärlden.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in