2013-11-02, 22:02
Medlem
jeunetjolies avatar
Varning för "äcklig" bild:

http://i40.tinypic.com/2m307q1.jpg

Började med att det gjorde lite ont i vänstra öra, sen började det rivas lite på ena sidan av halsen för någon dag sedan - åkte till läkaren idag som sa att det inte var något allvarligt och att jag kunde ta bort dom vita sakerna själv?

Har nu skrapat runt med x antal tops och allt det vita är borta, nästan, men jag undrar vad i helvete det är? Känns riktigt ohälsosamt. Det vita låg också i typ små hål i halsmandlarna (?) Har ont i halsen och mår psykiskt dåligt över det.
Citera
2013-11-02, 22:09
Medlem
hashish-boys avatar
beläggning på tonsilerna är inte helt ovanligt vid tex en bakteriell infektion. tror de va så.
Citera
2013-11-02, 22:10
Medlem
zeeekes avatar
du har tonsillit (halsfluss), utan tvekan.

Googla det så märker du själv

Bör behandlas med antibiotika men är inte nödvändigt i alla fall.
Citera
2013-11-02, 22:21
Medlem
jeunetjolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeeeke
du har tonsillit (halsfluss), utan tvekan.

Googla det så märker du själv

Bör behandlas med antibiotika men är inte nödvändigt i alla fall.
Läkaren sa att testet visades negativt?

Och ska inte halsfluss göra ont? Jag känner bara att det river i halsen när jag sväljer. Tål väldigt mycket smärta iof... Äckligt är det
Citera
2013-11-02, 22:29
Medlem
Hagganss avatar
Va fan. Rena jävla skräckbilden.

Ser tyvärr garanterat ut som munherpes. Har du varit med en köpeflicka kanske?
Citera
2013-11-02, 22:38
Medlem
zeeekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeunetjolie
Läkaren sa att testet visades negativt?

Och ska inte halsfluss göra ont? Jag känner bara att det river i halsen när jag sväljer. Tål väldigt mycket smärta iof... Äckligt är det

tog han halsfluss test på dig? alltså med en tops kring tonsilerna?
brukar dom göra när de ska diagnostisera halsfluss

när jag hade halsfluss gjorde det inte ont i halsen normallt, bara när jag svalde.
Citera
2013-11-02, 22:45
Medlem
zeeekes avatar
om läkaren tog prov för tonsillit och den visade negativt så är det troligtvis en mild bakterie infektion som bör gå över av sig självt.

Du ska så klart inte följa andras råd från flashback. Men det är i alla fall vissa upplysningar du får som kan vara till hjälp.
Givetvis ska du lyssna på läkaren. Du vill inte använda för mycket antibiotika, man kan få mag och tarm problem över sikt. Så kanske i ditt fall om testet var negativt så är det nog bättre att vänta ut det.
Det bör bli bra så småningom
Citera
2013-11-02, 22:50
Medlem
jeunetjolies avatar
Citat:
tog han halsfluss test på dig? alltså med en tops kring tonsilerna?
brukar dom göra när de ska diagnostisera halsfluss

när jag hade halsfluss gjorde det inte ont i halsen normallt, bara när jag svalde.
Ja det gjorde dom. Okej då är det ju typ samma sak som jag. Hur såg det ut på dina halsmandlar?
Citera
2013-11-02, 22:52
Medlem
jeunetjolies avatar
Citat:
om läkaren tog prov för tonsillit och den visade negativt så är det troligtvis en mild bakterie infektion som bör gå över av sig självt.

Du ska så klart inte följa andras råd från flashback. Men det är i alla fall vissa upplysningar du får som kan vara till hjälp.
Givetvis ska du lyssna på läkaren. Du vill inte använda för mycket antibiotika, man kan få mag och tarm problem över sikt. Så kanske i ditt fall om testet var negativt så är det nog bättre att vänta ut det.
Det bör bli bra så småningom
Men det är typ hål i halsmandlarna där allt det vita samlar sig? Vet du vad det är? Hon förklarade inget för mig, rädd att jag fått såna "stenar" eller vad man kallar det
Citera
2013-11-02, 22:52
Medlem
jeunetjolies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Va fan. Rena jävla skräckbilden.

Ser tyvärr garanterat ut som munherpes. Har du varit med en köpeflicka kanske?
Jag är en tjej! Dock! Fy faaan
Citera
2013-11-02, 23:00
Medlem
Aktivers avatar
Jag har haft halsfluss flera gånger och för att se om man har det tar de ett blodprov, iaf gjorde dem det!

Halsfluss behöver inte vara jättefarligt, ibland gör det bara ont när man sväljer, det finns en riktigt bra sak med halsfluss: Man får äta massa glass!!!!!!

Du blir säkert bättre, finns mediciner mot halsfluss men det går över av sig själv, tycker dock du ska kolla upp det hos en läkare ändå, för att vara på den säkra sidan!
Citera
2013-11-02, 23:03
Bannlyst
Haft den där skitn förut. Gick över på ett par dagar, typ 3-4 kanske?

Bara stå ut med smärtan tyvärr :/ drack rätt mycket te som lindrade "rivigheten" som du beskriver det. Om det är bra vet jag inte, men hade inte lika ont då.

Värst på morgonen eller?

Hatar att man sväljer typ dubbelt så många gånger när man har ont i halsen.. en jävla reflex eller nåt. bara blir så haha herregud, fyfan för att somna till den där känslan igen!

lycka till god natt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in