• 3
  • 4
2013-11-05, 18:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyRocky
För att "få" medverka på Flashback krävs att du "medverkar" enligt administrationens önskemål, det kan t.ex vara att skapa diskussionstrådar om nyheter från andra webbsidor, att du är provocerande så att andra skapar konton för att baljatera, eller helt enkelt är en äcklig eller udda typ som skriver om sådant som de mindre intelligenta klientelet här surfrunkar till.
Om du tror att det är så, då är jag ledsen för din skull. Det enda kravet vi har är att man är 18 och följer reglerna.
Citera
2013-11-05, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det enda kravet vi har är att man är 18 och följer reglerna.

Fel. Möjligtvis är det kravet från er moderatorer, men från administrationens "ägarnas" håll ställs det långt mer krav. Det finns ju t.ex en anledning till att det bara är admins som får nytja "KFK".
Citera
2013-11-05, 19:14
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Bara en sådan sak som att de flesta ändå här kan hålla sams eftersom de allra flesta har "svalt" detta med att det skulle finnas 800.000 här..
Kan folk här hålla sams för att vi är lurade att tro att det finns 800k konton? Hur är det relevant till det jag skrev?
Citera
2013-11-05, 19:27
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Fel. Möjligtvis är det kravet från er moderatorer, men från administrationens "ägarnas" håll ställs det långt mer krav. Det finns ju t.ex en anledning till att det bara är admins som får nytja "KFK".
Har ännu inte sett användare som följer reglerna bli avstängda. Hoppas du är medveten om att KFK också är en regel?
Citera
2013-11-05, 20:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du får ta mig på orden när jag kan garantera dig att det är dom enda kraven som finns på användarna. Från "ägarnas" håll ställs det så vitt jag vet inga "hemliga" krav. Jag har ändå varit medlem rätt jävla länge och moderator en bra bit av den tiden så jag tror mig veta vad jag pratar om. Till skillnad från dig.
Citera
2013-11-05, 20:36
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
De allra intelligentaste får inte medverka på Flashback, för de bidrar inte tillräckligt till forumet.
I ditt fall handlar det mer om att du inte är klipsk nog att inte bryta mot regelverket och slängas ut, inte att du på något vis skulle vara intelligentast, särskilt intelligent eller ens normalbegåvad.
Citera
2013-11-05, 21:35
Medlem
negerbarns avatar
Den genomsnittlige Flashbackaren var åtminstone en gång i tiden bra mycket mer källkritisk än gemene man, vilket inte helt osökt kan kopplas till att ha högre intelligens. Vad gäller idag har jag svårt att uttala mig om.
Citera
2013-11-05, 21:39
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Den genomsnittlige Flashbackaren var åtminstone en gång i tiden bra mycket mer källkritisk än gemene man, vilket inte helt osökt kan kopplas till att ha högre intelligens. Vad gäller idag har jag svårt att uttala mig om.
Jag skulle nog våga påstå att källkritiken här liksom i övriga samhället är selektiv. Om jag i I&I hänvisar till en artikel ifrån Aftonbladet kommer jag få höra att jag bör tänka själv och att Aftonhoran ljuger med mera. Länka samma artikel ifrån avpixlat och vips så är det sanningen som avslöjats. Det samma gäller naturligtvis övriga delar av forumet med, I&I var bara första exemplet som dök upp i huvudet.
Vad det gäller trådstararens fråga så tror jag att den genomsnittlige Flashbackaren är lika intelligent som den genomsnittlige svensken. Varför? För att det är samma personer.
Citera
2013-11-05, 22:04
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Nja, jag håller till viss del med, men läser du vissa trådar i I&I samt t.ex. PI ser du att även ointelligenta människor dras till forumet.
Dock så finns det även ointelligenta personer som håller sig bort från forumet. Den genomsnittlige dumme Flashbackaren är ändå en person som gillar att argumentera till viss grad och inte isolerar sig helt från andra synsätt. Detta bör göra den genomsnittlige dumme flashbackaren smartare än den genomsnittlige dumme svensken.

Jag tror alltså att den genomsnittlige flashbackaren är smartare än den genomsnittlige svensken. Egentligen tror jag till och med att den genomsnittlige forumanvändaren är smartare än den genomsnittlige svensken. Detta helt enkelt för att jag tror att Flashback, forum och egentligen all sorts internetanvändande utöver "kolla Aftonbladet och Facebook" till någon grad korrelerar med intelligens.

Tror man att detta innebär att man kan kalla sig smartare än genomsnittssvensken bara för att man är Flashbackare, så har man missat vad ett genomsnitt innebär.
Citera
2013-11-06, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charlezzz173
700k + konton, flashback är mainstream... Hur gåre me bettingen förresten

Du kan inte bara se på antalet. Nog tusan är män i vissa åldrar överrepresenterade på Flashback? Eller är det samma andel tanter på Flashback som i samhället i övrigt? IQ-debatten åsidosatt.

Det går fint, tackar som frågar, tycker dock spelforumet är aningen ostrukturerat.
Citera
2013-11-06, 19:31
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Dock är de som hänger på I&I under snittet tror jag, främst för att de inte har någon källkritik, för det andra måste de hitta en syndabock till varför de är så misslyckade i sina liv, därav sitter på flashback med majoriteten av sin fritid och hänger på I&I och startar snyfttrådar att de inte kan förlora oskulden, är socialt miljöanpassade och därefter skyller all sin misär på invandrare på ett eller annat sätt.
De är "källkritiska", men bara om källan inte stämmer överens med deras egna åsikter, då är källan nämligen vänsterextrem och PK, samt påhittad. De söker då upp en källa som stämmer överens med deras egna åsikter och, utan att granska källan, menar att den förmedlar den riktiga sanningen. Så man kan kort och gott säga att de sållar ut allt som inte stämmer överens med deras eget tänkande och gör allt i sin makt för att bevisa sina egna, både korrekta och inkorrekta, tankar.

Det gör egentligen alla som är övertygade om något: de försöker bevisa att de har rätt, istället för att försöka bevisa att de har fel. Det kanske låter flummigt och dumdristigt att motbevisa säg själv. Men det finns det ett ord för detta, Konfirmeringsbias - övertro på personliga åsikter medan motbevis och alternativa källor ignoreras - I&I i ett nötskal. Eller tja, politik i ett nötskal. Eller ännu bättre, allt i ett nötskal.
Citera
2013-11-08, 20:53
Medlem
526s avatar
Vet inte hur kopplingen IQ och flashback hänger ihop, men är ganska säker på att man blir lite bakom om man inte flashar.

Ofta när är jag hör diskussioner i fikarummet är det uppenbart att de inte skulle ha en chans här inne.
De lär sig inte argumentationslogik och retorik, och deras tankesätt är ofta 1A, även om intentionen om frågan i sig är god. Men som någon sa här – de förstår inte att ifrågasätta sig själva och leta efter svagheter i sin egen övertygelse.

Senast redigerad av 526 2013-11-08 kl. 20:55.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in