• 1
  • 2
2013-11-02, 20:52
Medlem
Veniconess avatar
Vi kan kalla honom (för han är troligen oftast en man) för Flash Backsson.

Han är den genomsnittlige Flashbackaren. Omgivningen betraktar honom som lite av en nörd. Han suger ofta åt sig extremt mycket kunskap genom olika nyhetskanaler och privata efterforskningar som han sedan filtrerar, absorberar och tillämpar.

Min teori är att de som häckar på Flashback ofta är mer intelligenta, reflekterande och analyserande än normalbefolkningen. De flesta tråkiga Svenssons eller människor som är ointelligenta kommer aldrig så långt som till Flashback.

Flashbacks kunskapsbank (när man filtrerat bort all skit och allt trams) är minst sagt imponerande.

Håller ni inte med om att Flashbackare sannolikt är snäppet smartare än övriga svenskar? Minus givetvis den relativt lilla tramsklick som drar ner nivån på forumet.
Citera
2013-11-02, 20:57
Medlem
Opibusques avatar
Skulle iallafall tro att användarna som frekvent postar i fysik-forumet är mer intelligenta än användare med en marijuanaplanta som profilbild och har tretusen inlägg varav de flesta är postade i "Tripp- och rusrapporter".

Mer intelligent för att man hänger på flashback tror jag inte, däremot får man mer kunskap och sanningsenlig information.
Citera
2013-11-02, 21:02
Bannlyst
Jag vet inte om den genomsnittlige flashbackaren är mer intelligent nödvändigtvis än genomsnittlige svensken, däremot tror jag att det inte råder mycket tvivel om att de i regel besitter mer kunskap.
Citera
2013-11-02, 21:26
Medlem
h33ts avatar
Ja det anser jag. På flashback finns det mycket kunskap att hitta och lära. Mycket av kunskapen är även om samhället och det är viktigt att känna till. Det är inte många som besitter den kunskapen idag.

Sen kan man dela upp en flashbackare i två genre. Den ena är någon som loggar in lite då och då och knappt skriver någonting. Den andre är den som hänger här nästan hela fritiden och läser och skriver hela tiden. Han passar in på din beskrivning och har koll på vad som händer hela tiden och hans hjärna fylls med ny kunskap i princip jämt.
Citera
2013-11-02, 21:37
Medlem
Kalmantos avatar
Tror inte en sekund att det ligger till på det viset. Bara för att man är tillbakadragen, påläst, har stor koll på en massa teoretiska fakta, är lugn och sansad och (eventuellt) har allmänt svårt med det sociala innebär det inte att man är "mer intelligent". Att vara en nörd är inte speciellt smart helt enkelt.

Denna tråd känns som ett försök till att rättfärdiga att sitta ensam och det enda man har att luta sig tillbaka på är att man kan en massa till vardags onödigt vetande.

Acceptera att folk har roligare ikväll när de är ute och skrattar, diskuterar, träffar nytt och intressant folk samt knullar med varandra. Det är fan "intelligentare" ifall du frågar mig. Åtminstone ifall man inte är fast i idén att "intelligens=mycket kunskap i avancerad matematik".
Citera
2013-11-02, 21:39
Medlem
a4swes avatar
Man har genom att korrelera olika faktorer (lögner om kukstorlek, motvilja mot invandring och droganvändande), vilka är prevalenta i flashbackpopulationen, med intelligens (mätt med något IQ-mått, läs referensen) kommit fram till att den är avsevärt lägre än normalsvensken. Forskarna vill inte uttala sig om exakt hur mycket lägre då mätmetoderna är osäkra men man har signifikans på 1-procents nivå vilket så klart är väldigt bra. Metoden för att utröna huruvida vissa grupper "hänger" på Flashback är den mest intressanta och den är väl värd sin läsning.

Referens: Johansson et al. "Intelligence and its predictive factors with data from a Swedish subcultural internet forum". i "Journal of applied "psychology" Vol 11 no. 2. 2011.
Citera
2013-11-02, 21:43
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Man har genom att korrelera olika faktorer (lögner om kukstorlek, motvilja mot invandring och droganvändande), vilka är prevalenta i flashbackpopulationen, med intelligens (mätt med något IQ-mått, läs referensen) kommit fram till att den är avsevärt lägre än normalsvensken. Forskarna vill inte uttala sig om exakt hur mycket lägre då mätmetoderna är osäkra men man har signifikans på 1-procents nivå vilket så klart är väldigt bra. Metoden för att utröna huruvida vissa grupper "hänger" på Flashback är den mest intressanta och den är väl värd sin läsning.

Referens: Johansson et al. "Intelligence and its predictive factors with data from a Swedish subcultural internet forum". i "Journal of applied "psychology" Vol 11 no. 2. 2011.

Det beror på den så kallade "tramsklicken" jag nämnde i mitt inledande inlägg. Tar man bort dem så borde statistiken se helt annorlunda ut. Dessutom är det omöjligt att göra en seriös undersökning av IQ på detta sätt.
Citera
2013-11-02, 21:55
Medlem
Det är väldigt många som hittar till flashback, jag tror inte att intelligentnivån är högre här. Tvärtom i de flesta yrkesforum jag är aktiv i känns intelligentnivån betydligt högre än här. Här hittar man knarkare, psykiska galningar, personer med tydliga brister i att förstå hur omvärlden fungerar etc etc

Det är alltför många inlägg som skrivs med alltför låg nivå, för att jag ska tro att intelligensen är högre här än på andra ställen.

Själv gillar jag flashback för att det är kul se hur folk egentligen tänker. Många skriver jättebra texter men det är också kul att vad dumma folk kan vara.
Citera
2013-11-02, 21:55
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe

Hermann Göring var både rasist och knarkare. Han hade 138 i IQ. Rasisten Dr. Pierce i USA var raketforskare. Jag tror inte på påståenden om att rasister per se är dummare, även om naturligtvis många av dem är det. PK-människor är inte heller för smarta. Hur kan man tro att invandring av islamister, kriminella och folk som inte ens har svensk grundskolekompetens kan göra Sverige bättre?
Citera
2013-11-02, 21:57
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Vi kan kalla honom (för han är troligen oftast en man) för Flash Backsson.

Han är den genomsnittlige Flashbackaren. Omgivningen betraktar honom som lite av en nörd. Han suger ofta åt sig extremt mycket kunskap genom olika nyhetskanaler och privata efterforskningar som han sedan filtrerar, absorberar och tillämpar.

Min teori är att de som häckar på Flashback ofta är mer intelligenta, reflekterande och analyserande än normalbefolkningen. De flesta tråkiga Svenssons eller människor som är ointelligenta kommer aldrig så långt som till Flashback.

Flashbacks kunskapsbank (när man filtrerat bort all skit och allt trams) är minst sagt imponerande.

Håller ni inte med om att Flashbackare sannolikt är snäppet smartare än övriga svenskar? Minus givetvis den relativt lilla tramsklick som drar ner nivån på forumet.
Den genomsnittlige flashbackaren ÄR väl den genomsnittlige svensken...
Citera
2013-11-02, 21:58
Medlem
moongoats avatar
Man får en varierad bild av vad som händer på jorden än att läsa tex aftonblaskan.
Folk som gillar tänka själva och vill bilda sig en egen uppfattning, hänger nog här för att slippa PK-media, vilket gör dom smartare!
Tycker jag ialla fall...
Citera
2013-11-02, 22:00
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Hermann Göring var både rasist och knarkare. Han hade 138 i IQ. Rasisten Dr. Pierce i USA var raketforskare. Jag tror inte på påståenden om att rasister per se är dummare, även om naturligtvis många av dem är det. PK-människor är inte heller för smarta. Hur kan man tro att invandring av islamister, kriminella och folk som inte ens har svensk grundskolekompetens kan göra Sverige bättre?

Det är det heller ingen som påstår. Läs forskningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in