När jag läste programmet var det helt nystartar och hade därför en hel del brister. Men det jag såg från dom som va nya när jag slutade så hade det på bara dom tre åren blivit mycket bättre och inriktningen på spel tydligare. Vi har gjorde hade ett flertal projekt där vi fick göra egna spel, större ochmindre.
Tycker det var värt dom tre åren men önskar att jag hade varit mer seriös med pluggandet, hade kunnat få ut mer av tiden.
Största nackdelen med MAH som jag ser det är att studentlivet är väldigt torftigt. Inte mycket fester och liknande, åtminstone inte som vi spelutvecklare blev bjudna till
Vet inte mycket om BTH men flera av lärarna på MAH kommer därifrån. TGA är troligtvis en snäppet vassare utbildning men är också väldigt mycket hårdare och kräver mer. Är du beredd att ta jobbet? Nackdelen är ju att dom är 100% inriktade på spel, vad jag förstår, och det kanske därför kan vara svårare att hitta andra programmeringsjobb om man vill det (Mycket bättre betalt. Lönen för spelutvecklare är kass eftersom det är så eftertraktat). På MAH får du en datavetenskaplig kandidatexamen vilket ger fler möjligheter när du söker jobb.