Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-02, 19:42
  #1
Medlem
Hej, nu är det såhär att jag tänkte köpa en ny mus eftersom jag har blivit lite trött på min gamla hjulmus.

Såg då att Kjell&Co hade en kampanj på ett bara billiga möss.
Slog till med den billigare av dom och begav mig hemåt.

Väl där hemma, kopplade jag in musen i datorn, installerade allt via cd:en och startade om datorn, precis som anvisningarna säger.

Men ingenting hände... Har fortfarande inte hänt något efter att ha...
* Laddat ner Software-uppdatering från Kjells hemsida
*Avinstallerat och installerat om musen
*Avinstallerat och installerat alla usb-portar


Och säkert något mer, men har fortfarande ett problem.

Tänkte att det kanske var någon annan som hade passat på att köpa denna prisvärdiga mus. Kanske dom till och med fick den att fungera och kan hjälpa mig?

Tacksam för svar!
Citera
2013-11-02, 20:05
  #2
Avstängd
DavidLynchs avatar
Haha, nästan en kopia rakt igenom av Razer-möss, to.m. loggan ser nästan likadan ut.

Antar du bytt USB-port när du säger att du installerat om USB-portarna?
Citera
2013-11-02, 20:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLynch
Haha, nästan en kopia rakt igenom av Razer-möss, to.m. loggan ser nästan likadan ut.

Antar du bytt USB-port när du säger att du installerat om USB-portarna?
Är något copy-cat märke, och jag är inte ute efter en fet mus för 1000kr så blev att testa denna.

Japp, har testat 3 som sitter bakom, och i moderkortet och sen båda fram.
Samma sak på alla.

"One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it."

Det visas ^
Citera
2013-11-02, 21:32
  #4
Medlem
Skadat godss avatar
Testa i annan dator, blir det ingen skillnad där så är det DOA, helt klart. Lämna tillbaka skiten bara.
Citera
2013-11-02, 21:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Testa i annan dator, blir det ingen skillnad där så är det DOA, helt klart. Lämna tillbaka skiten bara.
Det har jag gjort.
Då blir det att lämna tillbaka den!

Tack för hjälpen
Citera
2013-11-03, 15:19
  #6
Avstängd
DavidLynchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MubbelUffel
Det har jag gjort.
Då blir det att lämna tillbaka den!

Tack för hjälpen

Nu ser du att man får vad man betalar för, fast inte behöver man köpa en mus för 1000 kr.
Köp något pålitligt märke, ingen total fake-clone.

Jag kör denna; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=930335
Och jag är riktigt jävla nöjd.
__________________
Senast redigerad av DavidLynch 2013-11-03 kl. 15:25.
Citera
2014-01-12, 21:16
  #7
Medlem
Hade samma problem, men fick det att fungera efter att bytt portar ett par tusen gånger. Musen i sig är helt OK, men det finns ett par knappar under scrollen, råkar man trycka på någon av de så byter den DPI, vilket är otroligt irriterande i FPS, och än mer irriterande är att man i mjukvaran som kommer med inte kan "binda" bort dessa.
Citera
2014-01-18, 11:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskambular
Hade samma problem, men fick det att fungera efter att bytt portar ett par tusen gånger. Musen i sig är helt OK, men det finns ett par knappar under scrollen, råkar man trycka på någon av de så byter den DPI, vilket är otroligt irriterande i FPS, och än mer irriterande är att man i mjukvaran som kommer med inte kan "binda" bort dessa.

Och ett nytt problem, när jag kör spel 'windowed', t. ex. WoW, så kan jag inte klicka i Chrome, när jag väljer en flik så stänger den ner den istället, på det stora hela, köp den inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback