• 1
  • 2
2013-11-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
jag tvekar inte på att du är nöjd med fotbollen som den är, för det är jag och alla andra också.
Frågan lyder hurvida dagens straff kan få en förhöjningen med: Skills och underhållning. Då jag anser att dagens straff är ungefär som att köra sten-sax-påse.

::

Bara tänk att få se efter förläggningen VM finalen år 2014, spelas med dom 5 bästa i respektive lag. Hade inte det varit mer intressant, rättvist och underhållande jämtemot dagens straff???

Jag tycker bara man ska förkorta förlängningen istället så att vi får se fler straffläggningar, finns inget som går upp emot en grym straffläggning i en mästerskapsmatch, förutsatt att man är neutral då
Citera
2013-11-05, 19:06
Medlem
Jag hade varit med på att flytta ut straffpunkten två meter, eller att ge färre straffsparkar och fler indirekta frisparkar. T.ex. en hands som inte hindrar ett direkt mål kunde gett frispark istället.
Citera
2013-11-05, 19:18
Medlem
god.childs avatar
Tycker fotbollen ska ta efter bandyn vad gäller straffar under matcherna. Dvs det måste vara målchans för att dömma straff annars blir det korthörna/frispark. Blir ofta för ödesdigert då domarn dömer straff när en kille står felvänd långt från målet och får en liten knuff.
Citera
2013-11-05, 19:22
Medlem
Förlängning efter förlängning som till slut avgör matchen är mycket mer underhållande än straffar och inte minst får man se de vältränade idrottsmännen jobba så att det riktigt gör ont i kroppen av pur utmattning.

Straffar som är mitt i matchen vet jag inte. Tycker de är bra som de är. Snabbt och effektivt. Dock skulle man kanske ge målvakten lite friare händer, då skulle man få se lite mer aktion från målvaktens sida och kanske fler missade straffar.

För det är lite för lätt. Nästan som att skjuta mot öppet mål eftersom de flesta kan skjuta ganska hårda skott som målvakten rimligtvis inte hinner med.
Citera
2013-11-06, 07:34
Medlem
BarryHeros avatar
Kommer ihag ar 2000 nar Inter och Juventus avslutade matchen med "amerikanska" dribblingsstraffar. Isaksson stod i mal for Juventus.

http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0008/04/isaksson.html
Citera
2013-11-06, 11:20
Medlem
Påstår du att det inte kräver skills för att kunna lägga en straff?
Citera
2013-11-06, 18:37
Medlem
Moridin2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Jag tycker bara man ska förkorta förlängningen istället så att vi får se fler straffläggningar, finns inget som går upp emot en grym straffläggning i en mästerskapsmatch, förutsatt att man är neutral då

Detta håller jag med om. Det bästa som finns i fotbollen är den totala ångest man ser när någon ska lägga en avgörande straff och missar. Supportrarna gråter, spelarna gråter, straffskytten är förtvivlad och försöker gömma sig i tröjan

http://www.youtube.com/watch?v=IBDK-HEbIZs Är detta inte underbart?
Citera
2013-11-06, 22:36
Medlem
ebbs avatar
Två, egentligen ganska små, regeländringar skulle jag vilja se vad gäller straffar.

1. Slår du en ogiltig straff så har du förbrukat straffen. Som det är nu får ju skytten slå om straffen vid felaktigt utförd straff - helt orimligt enligt mitt tycke!

2. Straffar måste utföras i en "svepande" rörelse. Dvs. skytten måste hålla ett jämt tempo hela vägen fram t.o.m. tillslaget. Givetvis får en skytt ta längre eller kortare ansats, springa i valfri hastighet osv. Men - det ska vara en jämn rörelse hela vägen. Det är nog svårt för målvakten som det är. Löjligt när man ser skyttar som i princip stannar upp mitt i straffen.
Citera
2013-11-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebb
Två, egentligen ganska små, regeländringar skulle jag vilja se vad gäller straffar.

1. Slår du en ogiltig straff så har du förbrukat straffen. Som det är nu får ju skytten slå om straffen vid felaktigt utförd straff - helt orimligt enligt mitt tycke!

2. Straffar måste utföras i en "svepande" rörelse. Dvs. skytten måste hålla ett jämt tempo hela vägen fram t.o.m. tillslaget. Givetvis får en skytt ta längre eller kortare ansats, springa i valfri hastighet osv. Men - det ska vara en jämn rörelse hela vägen. Det är nog svårt för målvakten som det är. Löjligt när man ser skyttar som i princip stannar upp mitt i straffen.

Nr1 Du får ju endast slå om straffen ifall inte straffskjutande lag felar och man inte gör mål. Eller så får man slå om straffen ifall straffskjutande lag gör fel, men bollen går i mål.Det är ju så inte så konstigt.

Sen nr2: Vem ska bedöma detta? Vilken felmarginal ska man få ha i tempot när man skjuter?
Citera
2013-11-09, 02:25
Medlem
BadAssPeanuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
vad skulle du säga om jag tryckte in kuken i röven på dig 5 cm istället för 4?

- samma sak.

Haha jävla mongo du kan ju för fan inte ens reglerna som dom är. Hatar människor som du som gnäller på sporten innan du ens lär dig den. Titta på en fotbollsmatch innan du börjar komma på sätt att förbättra den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in