2013-11-01, 20:59
Medlem
Nurjenfs avatar
varför inte göra något kul utav det istället. Jag menar vem bryr sig om vem som sätter eller missar ett skott ifrån 9 meter. KALLE ANKA fasoner !!!

Varför inte köra "brasiljanska straffar" istället. Typ 2 som anfaller vs 1 målvakt och 1 back. Eller något liknande. Då är det ju lite skills med.

vad säger ni? eller Är ni ett FAN av dagens straffar?

Edit:
Jag tycker oxå det är lite kul att alla dessa C-ligor som allsvenskan inte mixtrar lite med regler och sånna här saker som kan göra det lite mer underhållande. I alla andra brachner så försöker ju företag och communities uppdatera varumärket.
-NÄÄÄÄÄäää men inte ii foooobollen. Det är bättre att låta 110 år gamla gubbar i UEFA stå för uppfräsching av regler. Mycket bättre^^^^^^^^^.
Senast redigerad av Nurjenf 2013-11-01 kl. 21:05.
Citera
2013-11-01, 21:03
Medlem
Tacka vet jag Ungerska straffar.

Där kör dom krona/klave och dom slipper alls gå ut o slå straffarna.
Mkt bättre.
Citera
2013-11-01, 21:06
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmidig
Tacka vet jag Ungerska straffar.

Där kör dom krona/klave och dom slipper alls gå ut o slå straffarna.
Mkt bättre.
Skottpeng på det förslaget.
Citera
2013-11-02, 00:40
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
Skottpeng på det förslaget.

Ja det var ett tråkigt förslag.

Mitt förslag är att man kör förlängning som man gör nu, men efter 2x15 så fortsätter spelet. Kruxet är att för varje 2-3 minuter plockar man av en spelare från varje lag. Till slut blir det 1mot1 + målvakter och då borde det bli mål. Men det blir bog mål ganska fort när 3-4 gubbar försvunnit från varje lag.

Eller så bara plockar man bort hälften av utespelarna och kör 5mot5 efter vanliga förlängningen.

Lagen får såklart bestämma själva vilka 5 dom vill ha kvar på plan.
Citera
2013-11-02, 04:29
Medlem
Gneegers avatar
Eller så nöjer man sig med den fotbollen som vi har idag, och så många älskar.
Citera
2013-11-02, 23:23
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gneeger
Eller så nöjer man sig med den fotbollen som vi har idag, och så många älskar.
jag tänkte nämna det i grundinlägget men jag lät bli: Folk tror ju att det är reglerna i fotbollen som gör den till en sån succe. Sanningen är att det är konceptet, och inte reglerna.

Folk är ju LIVrädda att diskutera regler i fotboll, för då kan man ju sabba denna PERfekta fruktmix.

Helt fel.

Och föresten kan du inte komma med något bättre argument än "att det redan är bra". USH!
Citera
2013-11-02, 23:40
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Jag menar vem bryr sig om vem som sätter eller missar ett skott ifrån 9 meter. KALLE ANKA fasoner !!!

Vad skulle du säga om man slog straffar från 11m?
Citera
2013-11-03, 18:21
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Vad skulle du säga om man slog straffar från 11m?
vad skulle du säga om jag tryckte in kuken i röven på dig 5 cm istället för 4?

- samma sak.
Citera
2013-11-03, 18:24
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Ja det var ett tråkigt förslag.

Mitt förslag är att man kör förlängning som man gör nu, men efter 2x15 så fortsätter spelet. Kruxet är att för varje 2-3 minuter plockar man av en spelare från varje lag. Till slut blir det 1mot1 + målvakter och då borde det bli mål. Men det blir bog mål ganska fort när 3-4 gubbar försvunnit från varje lag.

Eller så bara plockar man bort hälften av utespelarna och kör 5mot5 efter vanliga förlängningen.

Lagen får såklart bestämma själva vilka 5 dom vill ha kvar på plan.
5on5 hade varit intressant faktiskt. Minns jag lira det som liten faktiskt, efter att det blivit oavgjort i en cup final. Riktigt kul var det, (Och hetsigt), mycket tacklingar och gruff, precis så som det ska vara i en final. Inga jävla kalla anka straffar. Shitt alltså.
Senast redigerad av Nurjenf 2013-11-03 kl. 19:13.
Citera
2013-11-04, 04:03
Medlem
Boomshiggabangs avatar
TS kan väl starta en ny sport med nya fräcka och moderna regler så kan du väl hojta till när den blir lika stor som dagens fotboll.
Citera
2013-11-04, 11:04
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
varför inte göra något kul utav det istället. Jag menar vem bryr sig om vem som sätter eller missar ett skott ifrån 9 meter. KALLE ANKA fasoner !!!

Varför inte köra "brasiljanska straffar" istället. Typ 2 som anfaller vs 1 målvakt och 1 back. Eller något liknande. Då är det ju lite skills med.

vad säger ni? eller Är ni ett FAN av dagens straffar?

Edit:
Jag tycker oxå det är lite kul att alla dessa C-ligor som allsvenskan inte mixtrar lite med regler och sånna här saker som kan göra det lite mer underhållande. I alla andra brachner så försöker ju företag och communities uppdatera varumärket.
-NÄÄÄÄÄäää men inte ii foooobollen. Det är bättre att låta 110 år gamla gubbar i UEFA stå för uppfräsching av regler. Mycket bättre^^^^^^^^^.

Skapa eget korpliga då för fan då dina förslag är åt helvete, jag är nöjd med fotbollen som det är nu och finner det tillfredställande.. Men du kanske kan icke slå enkel straff så börjar du tjuta och gnälla och vill ha regeländringar så att det passar enbart dig
Citera
2013-11-05, 18:40
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Skapa eget korpliga då för fan då dina förslag är åt helvete, jag är nöjd med fotbollen som det är nu och finner det tillfredställande.. Men du kanske kan icke slå enkel straff så börjar du tjuta och gnälla och vill ha regeländringar så att det passar enbart dig
jag tvekar inte på att du är nöjd med fotbollen som den är, för det är jag och alla andra också.
Frågan lyder hurvida dagens straff kan få en förhöjningen med: Skills och underhållning. Då jag anser att dagens straff är ungefär som att köra sten-sax-påse.

::

Bara tänk att få se efter förläggningen VM finalen år 2014, spelas med dom 5 bästa i respektive lag. Hade inte det varit mer intressant, rättvist och underhållande jämtemot dagens straff???
Senast redigerad av Nurjenf 2013-11-05 kl. 18:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in