2014-04-08, 20:20
Medlem
De ambassadbarn jag har träffat har alla brutit eller bara pratat engelska, beroende på hur gamla de var när de kom hit.
Citera
2014-04-09, 02:40
Medlem
Nu börjar ni spåra. Vi har ett olöst fall, folk som på olika sätt är berörda av detta och ett antal tusen paranoida Lidingöbor. Klart det dyker upp teorier likt denna som ni nu är så extremt säkra på fast den i mitt huvud låter extremt ologisk.
Citera
2014-04-09, 04:16
Medlem
dunbolls avatar
Nej då, vi är inte säkra på någonting.Inte jag i alla fall. Det kan man inte vara än.
Det kom upp ett inlägg där en trovärdig person hade tipsat om en diplomat och därför diskuteras det.
Jag tänker också att det kan vara någon som går en kurs eller gör praktik där. Högskola och universitet börjar en bit in i september och då brukar det vara teori på skolan ett par veckor och sen ut på praktik i t.ex sjuksköterskeutbildningen. De gör sedan 6 veckor medicin och 6 veckor kirurgi. Sedan någon vecka teori igen innan terminsslutet. Det skulle skulle stämma ganska bra med första överfallet 1 okt och det sista i början av dec. I så fall har han praktiserat på Lidingö sjukhus och är klar där nu. Det är ju också en teori men kan man ha något annat när inga spår finns? Det är ju ett diskussionsforum och inte en polisutredning vi gör.
Citera
2014-04-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunboll
Nej då, vi är inte säkra på någonting.Inte jag i alla fall. Det kan man inte vara än.
Det kom upp ett inlägg där en trovärdig person hade tipsat om en diplomat och därför diskuteras det.
Jag tänker också att det kan vara någon som går en kurs eller gör praktik där. Högskola och universitet börjar en bit in i september och då brukar det vara teori på skolan ett par veckor och sen ut på praktik i t.ex sjuksköterskeutbildningen. De gör sedan 6 veckor medicin och 6 veckor kirurgi. Sedan någon vecka teori igen innan terminsslutet. Det skulle skulle stämma ganska bra med första överfallet 1 okt och det sista i början av dec. I så fall har han praktiserat på Lidingö sjukhus och är klar där nu. Det är ju också en teori men kan man ha något annat när inga spår finns? Det är ju ett diskussionsforum och inte en polisutredning vi gör.

För kännedom är Lidingö Sjukhus nerlagt förca 17 år sedan,bara namnet kvar på huset å Apotek + husläkarekvar,Mvc / bvc oxå så glöm er teori om det grabbar
Citera
2014-04-17, 00:58
Medlem
dunbolls avatar
Ok, jag visste inte att det var nedlagt.Tack för upplysningen. Finns det inga andra ställen på Lidingö där man kan göra praktik i en annan utbildning.Folktandvård t.ex som har praktikanter. Tycker tiden 1 okt passar så bra med när praktikerna börjar. Men det behöver ju inte vara något sådant heller.
Har tänkt lite på nya Hagamannen i Sthlm också. Var det inte när han greps som det blev lugnare på Lidingö? Kan han ha varit därute också?
Citera
2014-04-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunboll
Ok, jag visste inte att det var nedlagt.Tack för upplysningen. Finns det inga andra ställen på Lidingö där man kan göra praktik i en annan utbildning.Folktandvård t.ex som har praktikanter. Tycker tiden 1 okt passar så bra med när praktikerna börjar. Men det behöver ju inte vara något sådant heller.
Har tänkt lite på nya Hagamannen i Sthlm också. Var det inte när han greps som det blev lugnare på Lidingö? Kan han ha varit därute också?

Du kan ha en poäng där me nya Hagamannen...
annars så tror jag detta kommer att återupptas till sommaren,varmt,skönt å ljust in på natten.. Vore så skönt å få dunka han sönder å samman denna fegis
Citera
2014-05-17, 22:56
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18904466.ab

samma person?
Citera
2014-05-17, 23:09
Medlem
Mr.Swedens avatar
Helikopter som hovrade länge över området efter vad jag hört. Skapligt stort pådrag.
Citera
2014-05-17, 23:09
Medlem
En helikopter snurrade länge ovanför Brevik, och jag såg en polisbil svänga in på Vattenvägen, där bor det ju en del skumma personer.
Citera
2014-05-17, 23:12
Medlem
Mr.Swedens avatar
Fyra polisbilar varav en piket. Återstår att se huruvida 1: de knep någon, 2: det är Lidingömannen, 3: kvinnan och polisbefälet av historiska orsaker överreagerat på enkel stjärtklapp.
Senast redigerad av Mr.Sweden 2014-05-17 kl. 23:21.
Citera
2014-05-17, 23:21
Medlem
preben12s avatar
3-4 polisbilar som körde omkring på gatorna i Brevik och helikopter som hovrade över området säkert en timme.

Hade en kompis som hoppade på bussen mot Ropsten runt 22 i Brevik centrum och då var det lugnt där. Polisen ska även ha hoppat på bussen senare och tagit en kille, men verkar varit fel person. Ska ha letat efter en person med utländskt utseende i 30-års åldern.
Senast redigerad av preben12 2014-05-17 kl. 23:24.
Citera
2014-05-17, 23:54
Medlem
Ja kanske samma kille ??

Med värmen kommer brotten att komma tebax som jag gissade strax efter sista överfallet, sedan kan ju detta va en annan idiot bara som fick ett infall för stunden....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in