Citat:
Ursprungligen postat av
Azia
Han kanske har en teori. En teori som styrker vad han vill och tror som han nu sprider på Facebook. Har mycket svårt att tro att en diplomat slinker undan så lätt utan att någon får reda på något. Vad jag vet så har nått liknande aldrig hänt. Låter mer som en konspirationsteori i stil med att Ted Gärdestad skulle ha mördat Palme.
Vem har en teori? Du menar att GM har en teori och sprider den själv på Facebook? Snälla, vi lever inte i ett CSI avsnitt...
Det enda jag vet med säkerhet är att personen som skrivit detta:
* Ej har spridit det på samma sätt som andra statusuppdateringar som kan skickas runt bland tusentals personer. Detta har han/hon skrivit till sina vänner och några få vänner har gillat det så det syns hos deras vänner etc.
* Han/hon är äldre och har aldrig tidigare lagt ut några skämtstatus uppdateringar, delat olika länkar, sidor eller vad det kan vara, alltid varit 100% seriös.
* Han/hon är väl känd som en person som aldrig skulle ljuga, har dessutom många högt uppsatta/betrodda personer på sin vänlista och skulle aldrig riskera sitt eget rykte med något som bara kanske är sant eller ett rykte.
* Han/hon lever i diplomatkretsar och har gjort det under många många år.
Men det är klart, någon som han/hon anser sig tro på kan ju ha sagt det till han/henne och så har hen blivit lurad.
Jag tycker dock också att det är konstigt att inte media har skrivit något eller att det inte har kommit ut på något sätt. Läste också om det malaysiska paret och tycker att samma sak kunde ha hänt här ifall det är sant. Men utredningen är nedlagd och överfallen har slutat så det kan ju vara sant. Undrade också vilka länder som Sverige inte har den bästa relationen med just nu eller länder som man absolut inte vill stöta sig med. Vet inte, men tex Ryssland är det väl dumt att bråka med just nu. Lättare att komma överens att historien tystas ner och han blir hemskickad.