• 1
  • 2
2013-11-01, 11:29
Medlem
JagHarHaftEnOpels avatar
Någon som har några tips på kött som är billigt och bra för att ha som pålägg?
dvs skiva köttet själv.
Citera
2013-11-01, 11:43
Medlem
Kassler.
Citera
2013-11-01, 12:04
Medlem
Randomshunos avatar
Fläskfile brukar du kunna hitta ganska billigt.
Citera
2013-11-01, 12:16
Medlem
Slug-Skits avatar
Jag brukar köpa taskig högrev från Irland att göra kälknöl på. Det är riktigt fint, och troligtvis bland det billigaste du kan hitta.
Citera
2013-11-01, 12:17
Medlem
Slug-Skits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomshuno
Fläskfile brukar du kunna hitta ganska billigt.

Fläskfilé är fint, men jag tycker det är drygt att man måste lägga så många skivor för att täcka en macka. Den är ju så smal.
Citera
2013-11-01, 12:23
Medlem
BernardLoutres avatar
Julskinka. Det brukar vara billigt (40 spänn kilot) och är gott året om.
Citera
2013-11-01, 12:27
Medlem
Maledictuss avatar
Är det bara kilopriset som är det viktiga?

Rostbiff är gott och betydligt billigare ifall man köper en hel bit, tillreder den i ugnen och sedan skivar upp den.
Citera
2013-11-01, 12:34
Medlem
Vanligt pålägg i ojämna skivor är typ halva kilopriset. Med lite känsla så hittar man sånna som är iaf nästan eller lika jämna som de vanliga men för halva priset.
Citera
2013-11-01, 13:21
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulas
Vanligt pålägg i ojämna skivor är typ halva kilopriset. Med lite känsla så hittar man sånna som är iaf nästan eller lika jämna som de vanliga men för halva priset.

Skivrester, 69kr/kg är väl OK pris om man jämför med dom andra påläggen. Men det kan vara mycket som inte ens går att skiva ner på en macka. Passar nog bättre på en pizza i så fall.

Jag slår ett slag för falukorv, kall skivad falu (inte nåt billigt skit) på en knäckebrödsmacka och att dricka filmjölk till är ju för mig en klassiker.
Citera
2013-11-01, 14:25
Medlem
Netto säljer rökt bogfläsk för 49 kr/kg den här veckan. Gott o billigt!!
Citera
2013-11-01, 14:49
Medlem
christerys avatar
Om man nu vill gå på extrapris osv så kanske http://www.matpriskollen.se kan hjälpa. Mata in var du handlar och kika lite innan du går så vet du var det går att fynda litegrann i alla fall.

Gör jag varma mackor så går ju nästan allt att använda, men osten är ju inte gratis den heller tyvärr. Jag käkar dock hellre en varm macka med mycket ost och lite "pålägg" (tja den är ju inuti, men ni fattar vad jag menar) än tvärtom.

Sen kan jag trots att det står kött som pålägg tipsa om gravad lax, om nån nu har missat det så är det underbart på en knäckemacka. Eller hårdkokt ägg och kaviar. Det måste väl inte bara vara kött på mackan... Strimlad paprika funkar ju jättebra åxå, skivad tomat, rå lök, löjrom... herregud det finns massor att klämma på en macka. Räkost på tub eller ansjovis, makrill i tomatsås (röda 3x i plast).

Varmrökt sidfläsk eller torrsaltat fläsk (salt som fan) är ju nåt jag har med mig i skogen. Perfekt på en macka.

Fan nu blev jag hungrig igen.
Citera
2013-11-01, 15:28
Medlem
ps870s avatar
Fläskkarre. Köp en stor bit, helst med ben och kör i ugnen till den är klar. Skiva och lägg på en macka tillsammans med hemlagat äppelmos.
Eller gör pulled pork av fläskkarre och lägg på mackan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in