2013-11-11, 12:03
Medlem
Henke1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrutherOfTruths
Varför vill alla ha hennes namn för? Exakt vad är det ni vill göra med det?
Det finns djurvänner och GM behöver lära sig vissa saker....
Citera
2013-11-16, 16:51
Medlem
bergochdals avatar
Bild på den anklagade:

http://www.exponerat.info/sandra-lamnade-sin-hund-att-svalta-ihjal-for-sin-utlandska-killes-skull/
Citera
2013-11-16, 17:03
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Bild på den anklagade:

http://www.exponerat.info/sandra-lamnade-sin-hund-att-svalta-ihjal-for-sin-utlandska-killes-skull/

Jo, har sett, och den går viralt på facebook just nu med tillsammans med en bild på en helt utmärglad hund...

Stackars hund :/
Citera
2013-11-17, 02:15
Medlem
Om ingen redan postat denna, här är hela förundersökningen. Pallar inte göra om dokumentet för att stryka hennes namn, dels för att hon är en skit och dels för att jag är lat, tack.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fcdn.anonfiles.com%2F1383 560850479.pdf
Citera
2013-11-17, 10:43
Medlem
bergochdals avatar
Ännu en hund (pudel) som dött pga en ägare som varken sett eller hört nåt (?).

https://www.flashback.org/t2259879

I båda dessa fall har ägarna skjutit ifrån sig ansvaret. Jag förstår inte hur man, helt och fullt, kan skylla ifrån sig på andra. I pudelfallet är det pojkvännen som slagit ihjäl hunden men misshandeln har pågått under en lång tid. Var är alla andra... släkt, vänner och bekanta ser och hör ingenting förrän det är försent.
Citera
2013-11-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Ännu en hund (pudel) som dött pga en ägare som varken sett eller hört nåt (?).

https://www.flashback.org/t2259879

I båda dessa fall har ägarna skjutit ifrån sig ansvaret. Jag förstår inte hur man, helt och fullt, kan skylla ifrån sig på andra. I pudelfallet är det pojkvännen som slagit ihjäl hunden men misshandeln har pågått under en lång tid. Var är alla andra... släkt, vänner och bekanta ser och hör ingenting förrän det är försent.

Gällande Sandra så har ingen vidare bra kontakt med Henne i släkten elr familjen. Jag personligen visste inte ens att hon hade haft en hund. (vi är tyvärr släkt) hoppas att sandra verkligen att Sandra kommer få sitt straff för detta hon gjort mot diesel är vidrigt, jag har själv hund och skulle slakta den som gjorde min bebis något ont. Har läst FUP och det är rätt så uppenbart att S talar osanning vilket inte är något ovanligt.3 Kan också nämna att denna r*dberg som finns på samma adress som Sandra hyrde ut sin lägenhet i andra hand till S. Men fick höra detta om diesel och redan samma dag fick S flytta ut därifrån.
Citera
2013-11-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ja mina observationer av verkligheten visar också på detta! Brudarna som hänger med blattar och negrer är utan tvekan feta, fula, lågintelligenta och har diverse mentala problem. Ofta brukar de jobba med något "inom vården", typ undersköterska, hemtjänst. Och sjukskrivna minst ett par månader om året. Och med en tjock bunt papper hos socialen, vårdcentralen m.m...

Svennar,Blattar? Borde inte spela någon roll vilken nation elr religion en människa hör till. Alla är olika individer med olika personligheter det är det som borde räknas. Kan dessutom tala om för dig att om man ser på kriminalitens statistik så är det flest "svennar" som begår mest brott i Sverige och har ett rum bokat på någon av landets fina anstalter Sandra förtjänar sitt straff och hoppas inte att det bara blir böter! Blattar, svennar föds lika många bra fina människor som det föds respektlösa idioter och som sagt nationalitet spelar ingen roll!
Citera
2013-11-22, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atk11
Svennar,Blattar? Borde inte spela någon roll vilken nation elr religion en människa hör till. Alla är olika individer med olika personligheter det är det som borde räknas. Kan dessutom tala om för dig att om man ser på kriminalitens statistik så är det flest "svennar" som begår mest brott i Sverige och har ett rum bokat på någon av landets fina anstalter Sandra förtjänar sitt straff och hoppas inte att det bara blir böter! Blattar, svennar föds lika många bra fina människor som det föds respektlösa idioter och som sagt nationalitet spelar ingen roll!

Skrattretande. Kolla längst ner för exempel från Finland.
Tänk efter innan du skriver. Kanske till antalet är "svennar" flest. Kanske. I Sverige finns ingen statistik på vilka som finns i fängelserna för tillfället(vad jag vet iallafall, länka gärna annars.) Iallafall, så om man kollar på hur överrepresenterade utlänningar, speciellt MENA-folk är, så är det stor skillnad. Om de är 5-10% av sveriges befolkning, så begår de 25-30% av alla brotten. Så... nationalitet spelar visst roll. Stor roll.

I finland har invandrare en överrepresentation på "15 ggr vad gäller våldtäkter, jämfört med den övriga befolkningen. Irakier för 47 gångers överrepresentation och Somalier för nästan 33 gångers överrepresentation."
Citera
2013-11-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Cauthon
Skrattretande. Kolla längst ner för exempel från Finland.
Tänk efter innan du skriver. Kanske till antalet är "svennar" flest. Kanske. I Sverige finns ingen statistik på vilka som finns i fängelserna för tillfället(vad jag vet iallafall, länka gärna annars.) Iallafall, så om man kollar på hur överrepresenterade utlänningar, speciellt MENA-folk är, så är det stor skillnad. Om de är 5-10% av sveriges befolkning, så begår de 25-30% av alla brotten. Så... nationalitet spelar visst roll. Stor roll.

I finland har invandrare en överrepresentation på "15 ggr vad gäller våldtäkter, jämfört med den övriga befolkningen. Irakier för 47 gångers överrepresentation och Somalier för nästan 33 gångers överrepresentation."

Det är bara för dig att gå in på kriminalvårdens hemsida, eller googla. Du hittar statistiken garanterat vad som pågår i Finland bryr jag mig inte om det landet är så främlingsfientligt och lite smått inkompetent. Nu handlade det om din syn på individer från andra länder. Tycker det är tragiskt att människor sätter folk i kategorier. Det visar ju bara hur ointelligent människan är.
Citera
2013-11-22, 11:54
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Finland bryr jag mig inte om det landet är så främlingsfientligt och lite smått inkompetent.
Citat:
Tycker det är tragiskt att människor sätter folk i kategorier. Det visar ju bara hur ointelligent människan är.
Väl talat.
Citera
2013-11-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Väl talat.

Att säga att Finland är främlingsfientliga är inte att sätta dom i en kategori. det är fakta, och har själ. Vänner från Finland som är eniga om det. Sen har vi kära Norge på 2a plats. Tv reklam "drick te med en muslim" säger ju en hel del. Saken är iaf den att nationalitet inte borde spela någon roll. Och att människan borde ha kommit längre än så här i sin utveckling.
Citera
2013-11-24, 22:54
Medlem
Citat:
Att säga att Finland är främlingsfientliga är inte att sätta dom i en kategori. det är fakta, och har själ. Vänner från Finland som är eniga om det. Sen har vi kära Norge på 2a plats. Tv reklam "drick te med en muslim" säger ju en hel del. Saken är iaf den att nationalitet inte borde spela någon roll. Och att människan borde ha kommit längre än så här i sin utveckling.

Även i sverige finns det statistik, ja. BRÅ kan du gå in på. Men i Sverige där det är OERHÖRT farligt att vara emot att ta in 200.000 människor år 2013 så får man "gräva" mycket mer för att hitta denna statistiken, men den finns, och där ser man precis samma tecken. I ett land som nu har 9 miljoner invånare, och som har otroligt mycket arbetslöshet redan tycker jag inte man ska ta hit fler arbetslösa.(Hmm, om man tar somalier som grupp är arbetslösheten väldigt hög, skiftat lite mellan åren men mellan 78-90%)

Även i svensk statistik så är dem oerhört överrepresenterade vad gäller brott, invandrare från mena-länder alltså. Det är "fakta" så som du säger om att Finland är "Främlingsfientligt". På samma sätt som en kommun inte vill att en arbetslös med socialbidrag ska bosätta sig i deras kommun(Om du har socialbidrag, så i de flesta fall är inte kommunen du vill flytta till särskilt glada över att ta över att ge dig socialbidrag.) så vill jag inte ha in folk här, som är oerhört överrepresenterade i brott. Vill inte heller att kvinnor ska bli våldtagna mer, och liknande.

Jag babblar och är skittrött, men herregud, du kan inte säga emot det stycket där jag säger att svennar i fängelse är kanske fler till antalet, men att om man tar hänsyn till hur många som finns i landet så är vi "underrepresentarade" och invandrare från Mena-länder otroligt överrepresenterade, ungefär liknande siffror. Självklart inte exakt samma siffror, men på ett ungefär.

Finns undersökningar om detta i många många länder, och i alla fall så ser man just det här mönstret.

Många gånger skylls det på utanförskap. Men invandrare från Asien begår FÄRRE brott än svennar.
Och de har även mindre arbetslöshet än invandrare än mena-länder.
VÄLKOMNA HIT ASIATER!

Jag är egentligen mest emot att ta in så SJUKT många invandrare. Landet mår redan dåligt. Behöver ej mer brott eller arbetslöshet. Ta in färre, låt dem faktiskt kunna "sprida sig" i landet, och inte bara bli satta i områden, så att det blir stora områden med invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in