2013-10-31, 20:51
Medlem
M5Chrilles avatar
Som ni bleka, taniga CS-lirare antagligen är bekanta med så är det inte ovanligt med QQ. Ni vet det där epileptiska rycket i vänster ringfinger på Q-tangenten, vilken av default är key binding:en till lastinv som tar upp det senast använda vapnet i arsenalen. En del brassar på i tid och otid (inte sällan jag själv), medan en del gör det just efter ett skott med AWP. Kalla det QQ-metoden om ni vill.

I alla fall ser jag mer än gärna någon form av diskussion kring den här metoden vid användning av AWP. Frågeställningarna jag har personligen är egentligen om det i dagsläget med alla buggfixar är teoretiskt lönt att använda QQ med AWP, och i så fall i vilka spel? Har det varit lönt en gång i tiden innan någon buggfix? Har det t.o.m. varit möjligt att QQ:a bort en omladdningssekvens?

Det är klart att man kan mäta tidsintervallet på någon vänster, men jag antar att jag inte har energi till det, än så länge i alla fall.

Peace
Citera
2013-11-02, 16:16
Medlem
asdfarns avatar
Heter det inte fastswitch?

Har för mig att man gör det endast för att man inte vill få upp siktet igen efter att man har skjutit
Citera
2013-11-02, 16:44
Medlem
Caffreys avatar
På 1.6 så gjorde man det för att dels vara snabb runt ett hörn och ett tag så avbröts ljudet från AWPn också om man gjorde så, tror inte det är snabbare att göra så än att ladda om på vanligt vis.
Och det är ju skönt att få bort siktet ett tag så man kan se sig om lite mer.

Jag hade den på mouse4 knappen och jag var kung med AWP så kör så
Citera
2013-11-02, 16:46
Medlem
M5Chrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn

Har för mig att man gör det endast för att man inte vill få upp siktet igen efter att man har skjutit
Jo, det uttrycket har jag nog hört någon gång. När man läser om det har många just det du säger som anledning, men jag har även hört att man reducerar tiden det tar att dra in en ny patron i kammaren.
Citera
2013-11-02, 16:49
Medlem
AWP ger lägre max speed i (units/s). Därför är det bra att ha en kniv, granat eller pistol uppe mellan skotten för rörlighetens skull. Kan även vara fördelaktigt att ha en pistol uppe om en fiende avancerar mot dig.
Citera
2013-11-02, 19:38
Medlem
Robss avatar
Jag använder det eftersom jag inte vill få upp scopet igen när jag inte kontrollerar det. Jag skjuter, går åt sidan samtidigt som jag switchar fram och tillbaka.

Skulle jag inte ha switchat så skulle siktet komma upp automatiskt, lyckas jag se något i ögonvrån eller har hamnat fel när jag gick åt sidan finns det risk att jag hamnar vilse med scopet om det kommer upp automatiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn

Nej. Fastswitch är när du trycker på exempelvis 3 för att få upp kniven. Har du inte fastswitch igång så måste du trycka på 3 igen (eventuellt vänster musknapp/MB1, osäker på hur det är i Csgo men i 1.6 gällde musknappen)

Med fastswitch räcker de att du trycker på 3 en gång och du får upp kniven direkt.
Citera
2013-11-02, 19:41
Medlem
Du ser ju siktet i en stund, om du missat eller om du ska försöka döda fler kommer du få upp det vanliga siktet och då har du "närmre" till motståndaren när du siktar in igen.
Blev lite klyddigt men hoppas att du fattar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in