Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-10-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
För någon timme sedan knackade en ungefär nio år gammal flicka utklädd till häxa på här. Hon frågade mig "bus eller godis?"

När jag då sade "ok bus" så såg hon lite förvånad ut och sade ok och gick långsamt härifrån.

Jag har fortfarande inte fått något bus... Vafan är det här? Hon frågade mig om jag ville ha bus eller godis och jag svarade bus, då borde ju tjejen fatta att hon har en moralisk skyldighet att stå vid sitt ord och göra något hyss eller nånting?! Jag sysslade aldrig med detta tiggeri när jag var liten men om de nuvarande glina ska syssla med det här får de väl göra det korrekt?

Jag förklarade händelseförloppet för min lätt retarderade lillasyster som då svarade mig att "det betyder att du ska ge dem godis"

Men varför ska jag göra det om de inte är beredda att erbjuda alternativet de ger mig?
Så frågan är om det bara är något repeterande mantra de kör för en utan att faktiskt vara beredda på att "busa" som de säger.

Dagens jävla ungdomar alltså.

Det man ska göra när personen svarar bus/inte har godis är att kasta ägg, själv hade jag kastat rakt på ditt ansikte och sedan sprungit iväg.
Citera
2013-10-31, 20:50
Medlem
Hyddan92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
hoppas hon krossar din fönsterruta.
Bättre än ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av youngirl
Hon kanske skulle tänka ut ett bus, du kommer säkerligen vakna med bajs i brevlådan. Så du kan vara lugn.
Det tänkte jag inte på... jag får väl hålla hoppet uppe då.
Citera
2013-10-31, 20:50
Medlem
Basfrostens avatar
Halloween fanns inte på min tid.
Citera
2013-10-31, 20:52
Medlem
Hyddan92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sustineo
Det man ska göra när personen svarar bus/inte har godis är att kasta ägg, själv hade jag kastat rakt på ditt ansikte och sedan sprungit iväg.

Jag hade nog tagit dig med luftgeväret om du gjort det, men äggkastning på hus känner jag igen. Det var det enda folk sysslade med kring puberteten på halloween minns jag.
Citera
2013-11-04, 00:35
Medlem
När jag var liten firades inte halloween bland ungarna i min ålder. Det är ändå något nytt i sverige så det har inte riktigt slagit rot ordentligt. Va fan, ungarna kommer ju både torsdag, fredag och lördag då väldigt få har koll på ens vilken dag det är, så räkna inte med att det faktiskt ska busas heller.
Citera
2013-11-04, 19:43
Medlem
jamesdeans avatar
Jag gick runt i mitt bostadsområde med min syster, men fick i princip ingenting eftersom det inte firades. Jag hade lärt mig om Halloween i Goosebumps/Kalla kårar-böcker och amerikanska filmer och tyckt det verkade skoj, men egentligen firades det ju inte så därför var det inte en jävel som var förberedd. Jag har dock lite roliga minnen från alla märkliga människor som kom till dörren, bland annat en kristen som svarade att hans "godis" till oss var "guds kärlek", och en hippie som erbjöd oss "naturens god" - Äpplen - eftersom godis är så dåligt för en. Jag och min syster hade med oss raklödder och sprajade bådas dörrar. Känns lite taskigt nu i efterhand.
Citera
2013-11-27, 22:40
Medlem
Hyddan92s avatar
Inget bus i efterhand heller.

Dagens samhälle alltså, allt är bara tomma ord.
Citera
2013-11-28, 02:29
Medlem
Det är ju löjligt att försöka införa Halloween i Sverige. Vi har ju vår egen grej där ungarna springer omkring utklädda och tigger godis/slantar. Och så ger man en påse godis eller en tia och får i utbyte kanske hemmagjorda påskkort eller några tussilagos.

Ni vet väl vad jag menar. PÅSKEN så klart. Med barn utklädda till häxor - även pojkarna - eller för pojkarnas del också någon sorts sotarmurre - kanske ska föreställa hin håle
Citera
2025-10-31, 19:45
Medlem
Jordgubbes avatar
Och så snabbt hopp till 2025, hur stor andel av de godistiggande ungarna är numera ens utklädda?
Citera
2025-11-01, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Alldeles nyss ringdes det på dörrklockan utav två maskerade barn som svarade bus eller godis när dörren öppnades. Som barn har jag också gått från dörr till dörr. Grejen är den att en person jag känner öppna dörren och hen känner inte riktigt till halloween firandet. Jag satt tyst och observerade vad som skulle ske näst. Eftersom jag visste att det inte finns något godis hemma så väntade jag på vad ungarnas bus skulle bli men tråkigt nog vart det inget. Det fick mig o tänka tillbaks på min egen bus lr godis tid. Jag kommer ihåg att jag fick utöva rätt mycket bus då nästan ingen firade halloween i mitt bostadsområde. Ungarna som knackade på dörren idag hade inget bus upp i ärmarna då dem förväntade sig godis. Nu känner jag mig skyldig att jag inte hade något godis hemma o ge ungarna då jag själv kommer ihåg hur roligt det var........hur var eran halloween som barn
Det där har jag också funderat över. Förstår ungarna vad trick or treat är? Tanken är att ungarna ska kasta upp toalettrullar i träden osv om de inte får godis
Citera
2025-11-01, 09:40
Medlem
Faustik-Funks avatar
Hos mig, när jag valde bus framför godis, så plingade dom på min dörrklocka i en kulspruterytm, efter att jag hade stängt dörren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in