• 1
  • 2
2013-10-31, 20:09
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Alldeles nyss ringdes det på dörrklockan utav två maskerade barn som svarade bus eller godis när dörren öppnades. Som barn har jag också gått från dörr till dörr. Grejen är den att en person jag känner öppna dörren och hen känner inte riktigt till halloween firandet. Jag satt tyst och observerade vad som skulle ske näst. Eftersom jag visste att det inte finns något godis hemma så väntade jag på vad ungarnas bus skulle bli men tråkigt nog vart det inget. Det fick mig o tänka tillbaks på min egen bus lr godis tid. Jag kommer ihåg att jag fick utöva rätt mycket bus då nästan ingen firade halloween i mitt bostadsområde. Ungarna som knackade på dörren idag hade inget bus upp i ärmarna då dem förväntade sig godis. Nu känner jag mig skyldig att jag inte hade något godis hemma o ge ungarna då jag själv kommer ihåg hur roligt det var........hur var eran halloween som barn
Citera
2013-10-31, 20:12
Medlem
Gick aldrig och knackade dörr under Halloween, att i princip tvinga till sig godis är ingenting ett barn bör lära sig att göra.
Citera
2013-10-31, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quet
Gick aldrig och knackade dörr under Halloween, att i princip tvinga till sig godis är ingenting ett barn bör lära sig att göra.

Du måste ha varit/är en tråkmåns.
Citera
2013-10-31, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Du måste ha varit/är en tråkmåns.

Absolut inte, dock var Halloween inte något större jippo i mitt bostadsområde, ungarna aktiverade sig istället vid påsk där man gav teckningar i utbyte mot godis, istället för att tvinga till sig det.
Citera
2013-10-31, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quet
Absolut inte, dock var Halloween inte något större jippo i mitt bostadsområde, ungarna aktiverade sig istället vid påsk där man gav teckningar i utbyte mot godis, istället för att tvinga till sig det.

Jag var något av en opportunist som liten och jag gick ut även på påsken o frågade efter godis...men jag rita inget för jag var en latmask jag samla istället ihop såna där grenar som växer på björken o gav folk det istället...
Senast redigerad av alltid-i-blasvader 2013-10-31 kl. 20:45.
Citera
2013-10-31, 20:29
Medlem
Det var ingen hit, fick alltid bara någon halvmöglig frukt och random nötter.
Men godis hade man ju hemma. Det roliga var ju att klä ut sig och vara jobbig mot grannarna bara.
Citera
2013-10-31, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youngirl
Det var ingen hit, fick alltid bara någon halvmöglig frukt och random nötter.
Men godis hade man ju hemma. Det roliga var ju att klä ut sig och vara jobbig mot grannarna bara.

aa det var nog det som var det roligaste med halloweenen att vara jobbig
Citera
2013-10-31, 20:32
Medlem
en påsk kommer jag ihåg att jag drog till den lokala arab livsen. När jag väl var där så plocka jag på mig en massa godis sen jag jag fram till kassan och sa glad påsk innan jag sprang ut ur affären. Morsan fick reda på det och betala tillbaks snubben så det vart lugnt....hälften av alla ungar på min gård var snitches
Citera
2013-10-31, 20:40
Medlem
Hyddan92s avatar
För någon timme sedan knackade en ungefär nio år gammal flicka utklädd till häxa på här. Hon frågade mig "bus eller godis?"

När jag då sade "ok bus" så såg hon lite förvånad ut och sade ok och gick långsamt härifrån.

Jag har fortfarande inte fått något bus... Vafan är det här? Hon frågade mig om jag ville ha bus eller godis och jag svarade bus, då borde ju tjejen fatta att hon har en moralisk skyldighet att stå vid sitt ord och göra något hyss eller nånting?! Jag sysslade aldrig med detta tiggeri när jag var liten men om de nuvarande glina ska syssla med det här får de väl göra det korrekt?

Jag förklarade händelseförloppet för min lätt retarderade lillasyster som då svarade mig att "det betyder att du ska ge dem godis"

Men varför ska jag göra det om de inte är beredda att erbjuda alternativet de ger mig?
Så frågan är om det bara är något repeterande mantra de kör för en utan att faktiskt vara beredda på att "busa" som de säger.

Dagens jävla ungdomar alltså.
Citera
2013-10-31, 20:42
Medlem
Du måste vara väldigt ung som anammat Halloween?
Enda gången på året som jag tiggt godis var då jag var utklädd till påskgumma?
Nåja, tiderna ändras!
Citera
2013-10-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
För någon timme sedan knackade en ungefär nio år gammal flicka utklädd till häxa på här. Hon frågade mig "bus eller godis?"

När jag då sade "ok bus" så såg hon lite förvånad ut och sade ok och gick långsamt härifrån.

Jag har fortfarande inte fått något bus... Vafan är det här? Hon frågade mig om jag ville ha bus eller godis och jag svarade bus, då borde ju tjejen fatta att hon har en moralisk skyldighet att stå vid sitt ord och göra något hyss eller nånting?! Jag sysslade aldrig med detta tiggeri när jag var liten men om de nuvarande glina ska syssla med det här får de väl göra det korrekt?

Jag förklarade händelseförloppet för min lätt retarderade lillasyster som då svarade mig att "det betyder att du ska ge dem godis"

Men varför ska jag göra det om de inte är beredda att erbjuda alternativet de ger mig?
Så frågan är om det bara är något repeterande mantra de kör för en utan att faktiskt vara beredda på att "busa" som de säger.

Hon kanske skulle tänka ut ett bus, du kommer säkerligen vakna med bajs i brevlådan. Så du kan vara lugn.
Citera
2013-10-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92

hoppas hon krossar din fönsterruta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här