Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-31, 17:49
  #1
Medlem
Av någon anledning så på min Samsung laptop (Samsung 3-serien, SANP370, köpt på Elgiganten..) vägrar den att höja och sänka min ljusstyrka? Det hände plötsligt idag efter att jag startade den, har inte haft några andra problem alls, har haft den i lite mer än 3 månader oh har inte haft några problem som hellst..

Tänkte att jag skulle uppdatera grafikkortet för det kanske hjälper men hittar inte det heller?! Har AMD Radeon HD 8750M på denna och hittar inte en enda sida som har drivrutiner, inte ens AMD's hemsida verkar ha några?


Hur ska jag gå till väga?!
Citera
2013-10-31, 17:56
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Troligtvis medföljande programvara som trilskas. Du kan alltid ändra ljusstyrkan under Energialternativ, som du hittar genom att högerklicka på batterisymbolen och sedan "Ändra schemainställningar" för det schema du använder just nu.
Citera
2013-10-31, 17:58
  #3
Medlem
Det är det jag inte kan, skärmen reagerar inte.
Citera
2013-10-31, 18:03
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kopplar in en fristående bildskärm?
Citera
2013-10-31, 18:06
  #5
Medlem
helvedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douli
Av någon anledning så på min Samsung laptop (Samsung 3-serien, SANP370, köpt på Elgiganten..) vägrar den att höja och sänka min ljusstyrka? Det hände plötsligt idag efter att jag startade den, har inte haft några andra problem alls, har haft den i lite mer än 3 månader oh har inte haft några problem som hellst..

Tänkte att jag skulle uppdatera grafikkortet för det kanske hjälper men hittar inte det heller?! Har AMD Radeon HD 8750M på denna och hittar inte en enda sida som har drivrutiner, inte ens AMD's hemsida verkar ha några?


Hur ska jag gå till väga?!

Har du inte såndär "fn" knapp du kan klicka på? Annars drivrutiner ska finnas på AMD, välj desktop hd 8xxx series
Citera
2013-10-31, 18:19
  #6
Medlem
helvedes avatar
Drivrutiner såhär
http://prntscr.com/2105av
Citera
2013-10-31, 18:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kopplar in en fristående bildskärm?

Nu är det så att jag tyvärr inte har någon, har dock tänkt skaffa och ha datorn som bara dator så att säga..

Citat:
Ursprungligen postat av helvede
Har du inte såndär "fn" knapp du kan klicka på? Annars drivrutiner ska finnas på AMD, välj desktop hd 8xxx series

Jo det har jag och det är den jag använder men det funkar inte, solen kommer fram men inget händer..

Citat:
Ursprungligen postat av helvede
Drivrutiner såhär
http://prntscr.com/2105av

Ska kika, tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback