2013-10-30, 21:44
Medlem
Hur importerar jag på ett enkelt sätt bilder till ett iPhoto bilblotek från ett iPhoto bibliotek på en annan dator?
Dvs. hur slår jag ihop 2 bibliotek till ett? Båda biblioteken har redan bilder.
Citera
2013-10-30, 22:29
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Har inte gjort det själv, men vore det inte lättast att bara lägga alla foton från den ena på en extern hårddisk och sedan bara importera från den?
Citera
2013-10-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Har inte gjort det själv, men vore det inte lättast att bara lägga alla foton från den ena på en extern hårddisk och sedan bara importera från den?
En mer "steg för steg" beskrivning hade vart att föredra vilka menyval osv. Kanske inte är så komplicerat. Har inte vågat testa nått än för vill inte förlora nått..
Citera
2013-10-30, 22:42
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staplerz
En mer "steg för steg" beskrivning hade vart att föredra vilka menyval osv. Kanske inte är så komplicerat. Har inte vågat testa nått än för vill inte förlora nått..

Okej, nu har jag ju inte gjort detta själv tyvärr. Annars så kopplar man väl bara in hårddisken på den dator man vill kopiera foton från, markerar alla bilder och bara drar över dom på hårddisksymbolen. Sedan kopplar man ifrån hårddisken, och kopplar in den på datorn man vill lägga bilderna på.

När hårddisksymbolen syns så klickar man på den, markerar alla foton och drar dom över till iPhoto och släpper. Då hamnar alla bilderna där dom ska. Du behöver inte ha iPhoto öppet, utan det räcker med att dra bilderna ner i ikonen i docken.

Du kommer inte förlora några bilder hur du än gör här, eftersom det du drar ner på den externa hårddisken bara är dubletter. Bilderna kommer fortfarande finnas kvar på den "gamla" datorn.

Det finns säkert andra bättre sätt, men det får någon annan svara på

Edit: Om du nu äger en extern hårddisk och vill prova detta, så testa med bara en bild först -så ser du hur enkelt det är.
Citera
2013-10-31, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Okej, nu har jag ju inte gjort detta själv tyvärr. Annars så kopplar man väl bara in hårddisken på den dator man vill kopiera foton från, markerar alla bilder och bara drar över dom på hårddisksymbolen. Sedan kopplar man ifrån hårddisken, och kopplar in den på datorn man vill lägga bilderna på.

När hårddisksymbolen syns så klickar man på den, markerar alla foton och drar dom över till iPhoto och släpper. Då hamnar alla bilderna där dom ska. Du behöver inte ha iPhoto öppet, utan det räcker med att dra bilderna ner i ikonen i docken.

Du kommer inte förlora några bilder hur du än gör här, eftersom det du drar ner på den externa hårddisken bara är dubletter. Bilderna kommer fortfarande finnas kvar på den "gamla" datorn.

Det finns säkert andra bättre sätt, men det får någon annan svara på

Edit: Om du nu äger en extern hårddisk och vill prova detta, så testa med bara en bild först -så ser du hur enkelt det är.
Tack. Ja det gör jag som tur är. Ska testa detta ikväll. Fick kommer den "gamla" datorn att säljas! Så kommer inte ha kvar bilderna där
Citera
2013-10-31, 09:23
Medlem
Citat:
Tack. Ja det gör jag som tur är. Ska testa detta ikväll. Fick kommer den "gamla" datorn att säljas! Så kommer inte ha kvar bilderna där

Ett tips är ju att du startar iPhoto och sen klickar på Hjälp, där brukar det finnas en användarmanual där man kan hitta svar på det mesta. Leta t ex efter Bibliotek hantering, Bibliotek importera, Bilblotek slå samman.
Citera
2013-11-01, 22:35
Medlem
Citat:
Hur importerar jag på ett enkelt sätt bilder till ett iPhoto bilblotek från ett iPhoto bibliotek på en annan dator?
Dvs. hur slår jag ihop 2 bibliotek till ett? Båda biblioteken har redan bilder.

iphoto supporterar tyvärr inte migrering av två olika bibliotek.
bästa sättet är att du exporterar alla bilder från biblioteket, lägger över dem på en extern hårddisk och sedan importerar in dem i det nya iphotobiblioteket.

Annars kan du alltid ta en titt på: iPhoto library Manager
kostar däremot pengar.
Citera
2013-11-01, 22:48
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyket
[text] iPhoto library Manager
kostar däremot pengar.
Yep. Och de flesta verkar ofta vara mer än nöjda.

Själv vet jag inget om ovanstående, eller ens om iPhoto (som jag har startat ungefär tre gånger, och då av misstag).
Citera
2013-11-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Yep. Och de flesta verkar ofta vara mer än nöjda.

Själv vet jag inget om ovanstående, eller ens om iPhoto (som jag har startat ungefär tre gånger, och då av misstag).

Absolut, men jag vet av erfarenhet att om man nämner program i detta forum och man inte säger att det kostar pengar så kommer många och gnälla över att det just kostar pengar : P

I see, inget fotointresse eller använder annat program för bilder?
Om du inte använder programmet ens, varför inte avinstallera det så du får lite mer plats på disken? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in