2013-10-30, 12:19
Medlem
Lämnade nyligen in min bil till en firma för att få solfilm monterat. När jag skulle hämta bilen så upptäcker jag små bubblor på rutorna.
När jag frågar firman om detta så säger de att fukten som finns under kommer avdunsta och filmen sträcka ut sig efter ett par veckor. Jag tänkte inte mer på det då, men nu tycker jag att det låter lite konstigt.

Ni som kan sånt här med solfilm, stämmer det som dem säger?

Bild på bubblorna : http://imageshack.us/photo/my-images/51/xv94.jpg/
Senast redigerad av Piiko 2013-10-30 kl. 12:24.
Citera
2013-10-30, 12:21
Medlem
tzjs avatar
Jag ställer mig frågande till var fukten har att ta vägen. Den är ju för fan inkapslad mellan film och ruta.

Jag kan inget om solfilm, men det där låter som bullshit tyvärr. Håll koll på bubblorna, och är inte bubblorna borta inom ett par dagar så hade jag krävt att dom gör om arbetet.
Citera
2013-10-30, 12:23
Medlem
modskis avatar
Jag har satt solfilm på många bilar och har man gjort ett ordentligt jobb så blir där inga bubblor.

Be att få pengarna tillbaka eller att de gör om och gör rätt.
Citera
2013-10-30, 12:26
Medlem
Strychnos avatar
Det låter som dom gjort ett dåligt jobb med att stryka ut alla bubblor,
Det är det pilligaste med att tona rutor.
Såvitt jag vet så kan bubblorna inte försvinna mirakulöst, dom måste strykas ut.
Senast redigerad av Strychno 2013-10-30 kl. 12:33.
Citera
2013-10-30, 12:32
Medlem
Det var det jag misstänkte.. Ska ta och åka dit idag och be dem göra om det då. Men säg att dem nu skulle vägra göra om det eller ge tillbaka pengarna, vad gör jag då? Är det bara att kontakta ARN?
Citera
2013-10-30, 12:49
Medlem
När jag tonar rutorna på min och får någon bubbla som inte vill ge sig så tar jag en nål och stick hål på den. Har du däremot lämnat in den och betalat så får dom fan se till att göra jobbet ordentligt.
Citera
2013-10-30, 13:02
Medlem
Mindre bubblor försvinner efter ett tag.
Citera
2013-10-30, 13:03
Medlem
Varför tycker du det låter konstigt? Tycker det låter som en bra förklaring, att filmen sträcker sig kan ju säkert stämma pga av temperaturförändringar och vatten spontandunstar alltid. Filmen är väl gjord av någon plast och plast släpper igenom vattenånga.

Om det stämmer är svårt att sia om, men rimligt låter det. Hur som helst får du ju förstås vänta några veckor när han säger att du ska göra det. Finns väl ingen anledning att gå tillbaka redan nu om han säger att det fixar sig?
Citera
2013-10-30, 15:46
Medlem
BULL SHIT! har själv aldrig satt solfilm själv, men sett de som gör det. Finns även en hel del filmer om det på nätet. Kolla igenom YouTube och bilda dig en egen uppfattning.

Att vatten "spontanavdunstar" genom plast var rätt roligt uttryckt..
Nej, plast är inte vattentätt... så långt är jag också med, men hur jäkla fort dunstar vatten genom plast?! Det är inte tapeter vi snackar om!

Det är extremt viktigt att man har gjort rent ytorna innan man lägger på solfilmen och när det är klart så skall det vara klart, inga bubblor, inget skräp, inga fläckar!
Jag vet hur svårt det är, därför kostar det en hel del att sätta solfilm hos en seriös firma och därför har jag aldrig eftermonterat solfilm på någon av mina bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in