2013-10-30, 03:21
Medlem
Noedellsoppas avatar
Hej

Har ett problem då jag inte kan updatera genom Windows Update på min W7-Burk. När den söker så fastnar den på "Checking for the latest updates for your computer"
Senast redigerad av Noedellsoppa 2013-10-30 kl. 03:28.
Citera
2013-10-30, 22:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken utgåva på Windows 7 använder du?
Citera
2013-10-30, 22:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noedellsoppa
Hej

Har ett problem då jag inte kan updatera genom Windows Update på min W7-Burk. När den söker så fastnar den på "Checking for the latest updates for your computer"

Om du har gjort den installationen av XP Mode som beskrivs på Windows 7 support sidorna o laddat ner XP Mode så borde det gå på en gång,

Men mest troliga att du inte har öppnat nätverksdelningen (NAT) för din virtuella maskin, dukan oxå behöva starta om din dator från strömlöst läge.

Även XP Mode virtuella maskin bör du se till att den startar om från början och inte bara går ner i vänteläge. Glöm ej lösenordet till XP Mode (!!)

Kolla i settings för XP Mode, tex dels att nätverket är aktiverat, o att tilldela tillräckligt med minne, 512 MB RAM (tror det är default, förvalt) är alldeles för litet.

XP Mode har en nackdel i default inställningarna att den kapar åt sej 127 GB ellr vad det är i diskutrymme (nåja dynamiskt, men ändå) o det hade varit smidigt om man kunnat spika tilldelningen av diskutrymme i början.

Första gången Windows Update aktiveras på XP Mode så tar dte lång tid pga att det är väl drygt 130 uppdateringar som ligger på vänt så det tar lång tid tyvärr.

En nackdel som jag ser det med XP Mode/Windows 7 om man tex väljer att dela mina dokument mappen dem emellan är att man kan stöka till det ordentligt, utan att veta vad man gjort.
Citera
2013-10-30, 22:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Från början så var XP Mode bara tänkt för Ultimate o Professional, men numera så
ska även Home Premium omfattas av XP Mode,
Har dock ej provat med Home Premium.

En nackdel med dessa virtuella maskiner, det gäller också VirtualBox och VMWare,
är att ska man använda diskintensiva applikationer som torrents o liknande, så bör man ha snabba diskar i sin maskin, typ SSD elr RAID , annars blir det i segaste laget, o så behöver man helst fyrkärnigt o mycket RAM.
Citera
2013-10-30, 23:06
Avstängd
Testade nyss och det verkar vara problem just nu med Windows Update på XP Mode,
den står o tuggar bara,

bla ja även testade att pinga diverse public ip-s o det ser inte ut att gå just nu, jg fsöker
igen senare.
Citera
2013-10-31, 03:15
Medlem
Noedellsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Använder Windows 7 Prof, ger XP-Mode 1024 mb ram, fixar nätverksinställningarna korrekt.
Citera
2013-10-31, 15:49
Avstängd
Det räcker med 1 GB RAM ja, kolla följande , öppna kommando tolken i XP Mode och kör "ping -t www.kth.se" - Om du får svar omgående så är nätverks konfig okej,

I annat fall så måste du gå till Kontrollpanelen /Internet Alternativ och se till att under LAN inställningar att automatisk identifiering av inställningar är förbockad.

Nu jag testar XP Mode / Windows Update och ddet funkar helt som det ska ja,

Testa följande. Gå till Kontrollpanelen/automatic updates, slå av updates helt, stäng av XP MOde maskinen (default är att den bara hamnar i vänteläge/ se tilll att den hamnar i stängt läge, tex med CTRL ALT DEL), Se hjälpen på Shut down a virtual machine manually under settings på den virtuella maskinen.

Starta upp den igen och kontrollpanelen /Automatic Updates, slå på den helt (översta alternativet), efter en stundn ska du fåå den gula symbolen vid klockan på att det finns tillgängliga uppdateringar, högerklicka på den välj Custom Install och välj några av dem. Efstersom det finns så många updates det kan ta mer än 30-50 minuter innnan den dära symbolen visas. Det tar riktigt lång tid att installare alla pga NET paketen e så stora.

Ang Windows Updates dvs Start/Program/Windows Update så måste man klicka för att aktivt använda tillägget, tillåta, ibland får man fsöka två ggr.

Om du nyligen har installerat nya drivers etc för ditt nätverkskort i Win 7 du bör göra datorn strömlös (kall start), annars verkar inte NAT-en fungera ok i Virtual PC (samma egenhet kan uppträda i VirtualBox o VMWare).
Citera
2013-11-01, 02:24
Medlem
Noedellsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det räcker med 1 GB RAM ja, kolla följande , öppna kommando tolken i XP Mode och kör "ping -t www.kth.se" - Om du får svar omgående så är nätverks konfig okej,

I annat fall så måste du gå till Kontrollpanelen /Internet Alternativ och se till att under LAN inställningar att automatisk identifiering av inställningar är förbockad.

Nu jag testar XP Mode / Windows Update och ddet funkar helt som det ska ja,

Testa följande. Gå till Kontrollpanelen/automatic updates, slå av updates helt, stäng av XP MOde maskinen (default är att den bara hamnar i vänteläge/ se tilll att den hamnar i stängt läge, tex med CTRL ALT DEL), Se hjälpen på Shut down a virtual machine manually under settings på den virtuella maskinen.

Starta upp den igen och kontrollpanelen /Automatic Updates, slå på den helt (översta alternativet), efter en stundn ska du fåå den gula symbolen vid klockan på att det finns tillgängliga uppdateringar, högerklicka på den välj Custom Install och välj några av dem. Efstersom det finns så många updates det kan ta mer än 30-50 minuter innnan den dära symbolen visas. Det tar riktigt lång tid att installare alla pga NET paketen e så stora.

Ang Windows Updates dvs Start/Program/Windows Update så måste man klicka för att aktivt använda tillägget, tillåta, ibland får man fsöka två ggr.

Om du nyligen har installerat nya drivers etc för ditt nätverkskort i Win 7 du bör göra datorn strömlös (kall start), annars verkar inte NAT-en fungera ok i Virtual PC (samma egenhet kan uppträda i VirtualBox o VMWare).

Tack! Ska testa detta inom någon timme, återkommer med svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in