Citat:
Ursprungligen postat av
Noedellsoppa
Hej
Har ett problem då jag inte kan updatera genom Windows Update på min W7-Burk. När den söker så fastnar den på "Checking for the latest updates for your computer"

Om du har gjort den installationen av XP Mode som beskrivs på Windows 7 support sidorna o laddat ner XP Mode så borde det gå på en gång,
Men mest troliga att du inte har öppnat nätverksdelningen (NAT) för din virtuella maskin, dukan oxå behöva starta om din dator från strömlöst läge.
Även XP Mode virtuella maskin bör du se till att den startar om från början och inte bara går ner i vänteläge. Glöm ej lösenordet till XP Mode (!!)
Kolla i settings för XP Mode, tex dels att nätverket är aktiverat, o att tilldela tillräckligt med minne, 512 MB RAM (tror det är default, förvalt) är alldeles för litet.
XP Mode har en nackdel i default inställningarna att den kapar åt sej 127 GB ellr vad det är i diskutrymme (nåja dynamiskt, men ändå) o det hade varit smidigt om man kunnat spika tilldelningen av diskutrymme i början.
Första gången Windows Update aktiveras på XP Mode så tar dte lång tid pga att det är väl drygt 130 uppdateringar som ligger på vänt så det tar lång tid tyvärr.
En nackdel som jag ser det med XP Mode/Windows 7 om man tex väljer att dela mina dokument mappen dem emellan är att man kan stöka till det ordentligt, utan att veta vad man gjort.