2013-11-04, 15:43
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
I Sverige idag får man inte klä sig hur man vill enligt lag, man får inte gå naken exempelvis det är förargelseväckande beteende. Sedan regleras klädkoderna främst av normer, vad som anses accepterat av allmänheten, vad som ses ned på osv.

Det finns saker som är tabu för män att ha på sig. tarzan-badbyxor exempelvis(till viss del för att kvinnor tycker det är fult och motbjudande).

Vi pratar generellt världen över, inte Sverige specifikt.
I världen ser du klart striktare regler för kvinnors beteende, klädsel, rättigheter kontra mäns.
Om du inte ser det så ja grattis till blindhet.
Citera
2013-11-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Vi pratar generellt världen över, inte Sverige specifikt.
I världen ser du klart striktare regler för kvinnors beteende, klädsel, rättigheter kontra mäns.
Om du inte ser det så ja grattis till blindhet.
Hur ska man dra någon samlad syn på världen där det finns hur många olika normer som helst. På vissa platser är det tillåtet för både män och kvinnor att gå runt helt nakna, På vissa platser ska man dölja nästan allt.

Om vi pratar strikt klädsel, så har kvinnor krav på mer täckande. Det gäller även i Sverige: kvinnor täcker sina bröst män gör det inte.

Det finns många skäl till varför kvinnor förväntas täcka sig mer men dessa är det viktigaste.

1.Män är mer visuellt attraherade av kvinnor än tvärt om. Därför klär kvinnor på sig mer för att skydda sig.

2. Män har mer att förlora på att kvinnan är otrogen än tvärtom. Om mannen är otrogen händer blir det ett utomäktenskapligt barn som en annan kvinna får ta hand om. Om kvinnan är otrogen måste mannen föda ett barn som inte är hans( vilket är en katastrof evolutionärt).
Därför vill man inte att sin fru klär sig sexigt och lockar till sig andra män.
Senast redigerad av werdasz 2013-11-04 kl. 15:58.
Citera
2013-11-04, 16:09
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
Hur ska man dra någon samlad syn på världen där det finns hur många olika normer som helst. På vissa platser är det tillåtet för både män och kvinnor att gå runt helt nakna, På vissa platser ska man dölja nästan allt.

Om vi pratar strikt klädsel, så har kvinnor krav på mer täckande. Det gäller även i Sverige: kvinnor täcker sina bröst män gör det inte.

Det finns många skäl till varför kvinnor förväntas täcka sig mer men dessa är det viktigaste.

1.Män är mer visuellt attraherade av kvinnor än tvärt om. Därför klär kvinnor på sig mer för att skydda sig.

2. Män har mer att förlora på att kvinnan är otrogen än tvärtom. Om mannen är otrogen händer blir det ett utomäktenskapligt barn som en annan kvinna får ta hand om. Om kvinnan är otrogen måste mannen föda ett barn som inte är hans( vilket är en katastrof evolutionärt).
Därför vill man inte att sin fru klär sig sexigt och lockar till sig andra män.

1. Varför ska kvinnor egentligen behöva bry sig om detta? *r inte fler våldtäkter som sker på badstränder än på andra ställen.

2. Är det inte andra mäns otrohet, påhopp på din kvinna du ska bekymra dig om i sånt fall?
Även en påklädd kvinna i riddarrustning kan ju vara otrogen. Inga problem. Alltså om man nu har en kvinna och man känner att man kan lite på henne så är ju inte vad hon har på sig som är problemet.
Citera
2013-11-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
1. Varför ska kvinnor egentligen behöva bry sig om detta? *r inte fler våldtäkter som sker på badstränder än på andra ställen.

2. Är det inte andra mäns otrohet, påhopp på din kvinna du ska bekymra dig om i sånt fall?
Även en påklädd kvinna i riddarrustning kan ju vara otrogen. Inga problem. Alltså om man nu har en kvinna och man känner att man kan lite på henne så är ju inte vad hon har på sig som är problemet.
1. Det handlar inte om våldtäkter generellt. Det är att man inte vill dra till sig för mycket uppmärksamhet, man vill inte klä sig lösaktigt. För att män är mer visuellt attraherade blir det mindre för att en kvinna ska uppfattas att hon klär sig lösaktigt.

2. Det handlar om att man inte vill att kvinnan ska klä upp sig sexigt för andra män. Man vill inte att kvinnor ska dra till sig sexuell uppmärksamhet från andra män. Detta ökar risken för otrohet såklart.

Sedan uppfattas påhopp mot kvinnor( i de flesta kulturer) i ens familj som extra lågt. Detta gäller exempelvis i Afghanistan då förolämpningar mot kvinnor i ens familj anses extremt viktigt att försvara med våld.
Citera
2013-11-04, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Hur vet du det?

Kallas väletablerad vetenskap - Kvinnor är primärt intresserad av en mans karaktär/status, män av kvinnans fysiska attribut.

Citat:
2. Det är inte enbart testosteronnivåer som avgör sexlust. Olika nivåer ger också olika "resultat" på olika kön. Med andra ord är det inte fullt så enkelt som att säga hög testosteronhalt = hög sexlust.

Inte enbart, men en väldigt stor del av det hela - Det är återigen välkänt inom forskning att män har högre sexlust.

Citat:
3. Har ni? Du sitter ju själv här och säger att män enbart är intresserade av unga och vackra kvinnor. Allt annat är helt ointressant, enligt dig själv. Mig veterligen kan kvinnor vara intresserade av både skönhet, intelligens, personlighet och status hos män.

VARIATION, dvs fler partners - Mer kvantitet, om du så vill.

Lyssna, jag märker tydligt att du är ännu en feminist som verkligen har noll koll på hur vår biologi fungerar, du har noll kunskap om evolutionsteori och därmed är det inte så konstigt att du är förvirrad när det kommer till mänskliga beteenden - har man inte kunskap är det väldigt vanligt att man dras till olika ideologier, varesig det är kreationism eller feminism.
Citera
2013-11-04, 19:07
Medlem
Ja, Kvinnor är sexobjekt. Så fort jag ser en kvinna i lämplig ålder. (18-45) Som ser OK ut tänker jag på hur det skulle kännas att knulla henne. Det gör majoriteten av alla andra män också.
Citera
2013-11-04, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Ja, Kvinnor är sexobjekt. Så fort jag ser en kvinna i lämplig ålder. (18-45) Som ser OK ut tänker jag på hur det skulle kännas att knulla henne. Det gör majoriteten av alla andra män också.

Menar du det? Män kan alltså inte vara professionella och fokuserade i sitt arbete?
Citera
2013-11-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Menar du det? Män kan alltså inte vara professionella och fokuserade i sitt arbete?

Håller med, det låter väldigt jobbigt. jag menar hur ofta måste inte Operaio passera kvinnor 18-45 och då automatiskt ägna ca 2 minuter åt funderingar kring sexställningar?
Kösituation på låt säga 15 kvinnor måste ju bli asjobbigt.
Kontorslandskap med ca 30 kvinnor som flänger runt hit och dit måste ju blir förödande för mäns arbete. Bussfärder, tunnelbanan Kan ju inte gå en minut utan ständiga tankar kring sex.

Citera
2013-11-04, 19:24
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Håller med, det låter väldigt jobbigt. jag menar hur ofta måste inte Operaio passera kvinnor 18-45 och då automatiskt ägna ca 2 minuter åt funderingar kring sexställningar?
Kontorslandskap med ca 30 kvinnor som flänger runt hit och dit måste ju blir förödande för mäns arbete. Bussfärder, tunnelbanan Kan ju inte gå en minut utan ständiga tankar kring sex.

och ändå finner vi tid att styra världen och trycka ner våra kvinnliga medborgare. multitasking?
Citera
2013-11-04, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rankov
och ändå finner vi tid att styra världen och trycka ner våra kvinnliga medborgare. multitasking?

Nått sånt. Är för övrigt bevisat att män är precis lika begåvade på multitasking som kvinnor, så ytterligare en fjantig myt.

On t. Personligen har jag noterat med mig själv att jag gör detta helt tvärtom. Vaknar lite småsugen en morgon och ingen man, då går jag runt den dagen och kikar på män och tänker på sex, när attraktiv hanne är i siktet, sen går jag hem och anfaller.

Men har därmed inga som helst problem med att prata med, eller vara i närheten av attraktiva hannar utan att behandla dem som personer.
Senast redigerad av Merapi 2013-11-04 kl. 19:36.
Citera
2013-11-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari

Citat:

Idioter. Klart jag har kapacitet att fokusera på mitt jobb. Dock måste jag erkänna att jag ser kvinnor som potentiella slampor. Det är en manlig instinkt att vilja sprida sin säd så mycket som möjligt.

Om ni inte tror på det är ni hjärntvättade och förlorade.
Citera
2013-11-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Idioter. Klart jag har kapacitet att fokusera på mitt jobb. Dock måste jag erkänna att jag ser kvinnor som potentiella slampor. Det är en manlig instinkt att vilja sprida sin säd så mycket som möjligt.

Om ni inte tror på det är ni hjärntvättade och förlorade.

Det där måste väl ändå bero lite på vad man har för jobb? Ett jobb som inte kräver intellektuell skärpa gör väl att man kan fundera på att sprida sin säd men en del har ju ett sånt jobb så jag antar att det är lite olika för olika yrken. Om du inte tror på det så ... ja ingen hjärna att tvätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in