2013-11-04, 19:40
Medlem
MentosFruitcores avatar
Är väldigt ung, och lyssnar ändå i princip bara på gammal musik. D.v.s Bob Dylan, Queen, Nirvana, Clapton, Elvis, Simon And Garfunkel etc...
Citera
2013-11-04, 22:53
Medlem
Är inte ens 20 men jag tycker det är patetiskt när folk i min ålder pratar om nostalgi och klassiker, på låtar som är överreklamerade på radiostationer som exempelvis nrj och bara är tre år gamla. Jag själv måste då i så fall lyssna på uråldrig musik då jag främst lyssnar på musik som gjordes mellan 60, 70, 80 och 90-talet. Tycker mycket musik som skapas idag är väldigt "platt" och genrerna som är "inne" är inte alls intressanta, men ibland skapas det ett och annat guldkorn.
Citera
2013-12-15, 01:29
Medlem
Swe1227s avatar
Jag är under 20 och lyssnar väldigt sällan på ny musik. Blir mest 60-70-tals och lyssnar i stort sett på allt som är gammalt. Lika är det med de flesta av mina vänner, vi kan sitta och lyssna på Dan Anderssons låtar och det tror jag är högst ovanligt i vår ålder, men visst finns vi
Citera
2013-12-15, 14:32
Medlem
Ecozs avatar
Under 20 och i stort sett bara äldre.
Uppväxt med blues och Bo Kaspers, mina husgudar.
Lyssnat mycket jazz ett tag, nu släppt det helt.
Lyssnar egentligen - på det mesta - om svänget eller kryddan finns. Är otroligt intresserad och själv trummis.
Trallpunk, visor såsom Dylan eller Åkerström, boogie och blues, nästlat mig igenom en stor portion svenskt av alla tänkbara band och låtskrivare och oändligt mycket mer.
Just nu? Chaka Khan, slick.
Får jag rekommendera ett nytt band? Trummor & Orgel. Kommen ur Bo Hanssons aska.
Citera
2013-12-15, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hugelipsskinnyhips
Ibland känns det som att jag nästan är helt ensam om att lyssna på s k. gammal musik bland dagens ungdomar/tonåringar. De flesta verkar lyssna på avicii, justin bieber etc and that's all. Är det bara de äldre som lyssnar på Bruce, U2, gammal klassisk rock... country?
Det verkar inte vara så vanligt med bred musiksmak nu för tiden utan om nån gillar hip hop så är det bara hip hop som gäller, till exempel. Är det så? Om ja, varför kan det vara så tro? Kan det vara för att det är få föräldrar som spelar musik hemma och istället bara sitter i soffan och glor på tv, som min pappa påstår?

Känner mig väldigt udda som lyssnar på både dagens musik och den gamla goda riktiga musiken! Nån mer än jag som lyssnar på i princip allt?
Sånt jävla smug. Hatar sådana som dig. Ååååhh e de ba ja som lysnar på EKTA MUSIK? LOL? HUR KAN NI GILLA SÅN SKIT NYTT MUSICK????????

Sånt jävla trams. Tror du är speciellt för att du "lyssna på gammal 'äkta musik'". Blir så jävla trött. Bara för att du lyssnar på äldre musik gör dig inte speciell på något sätt. Väx upp.

/Fjord
Citera
2013-12-15, 16:54
Medlem
Rocket-Queens avatar
Den här tråden känns som någon jävla YouTube-kommentar på någon gammal Guns N' Roses-video. Klart som fan att det finns fler som gillar äldre musik och är unga, finns hur många som helst. Onödig tråd.
Citera
2013-12-16, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelipsskinnyhips
Ibland känns det som att jag nästan är helt ensam om att lyssna på s k. gammal musik bland dagens ungdomar/tonåringar. De flesta verkar lyssna på avicii, justin bieber etc and that's all. Är det bara de äldre som lyssnar på Bruce, U2, gammal klassisk rock... country?
Det verkar inte vara så vanligt med bred musiksmak nu för tiden utan om nån gillar hip hop så är det bara hip hop som gäller, till exempel. Är det så? Om ja, varför kan det vara så tro? Kan det vara för att det är få föräldrar som spelar musik hemma och istället bara sitter i soffan och glor på tv, som min pappa påstår?

Känner mig väldigt udda som lyssnar på både dagens musik och den gamla goda riktiga musiken! Nån mer än jag som lyssnar på i princip allt?

Nu är jag ju 41 år men lyssnar på det mesta.
Citera
2013-12-16, 15:53
Medlem
Man gillar det man gillar, så är det bara. Jag bryr mig inte alls vad folk tycker om den musik jag lyssnar på eller för den delen vad dem lyssnar på. Det är en del av ens personlighet och så länge det gör mig till freds så bör det inte ens egentligen gå upp för diskussion.

Men nog kan jag bli lite sådär när någon säger att gagnam style eller liknande är så inspirerande och bra musik.. Man börjar undra hur mycket de har lyssnat på egentligen men men det är deras ensak inte min.
Citera
2013-12-16, 16:52
Bannlyst
Jag lyssnar fortfarande på nu metal/rap metal.
Citera
2015-02-13, 15:41
Medlem
jaj1s avatar
Själv lyssnar jag (13 år) på Frankie valli och the miracles och de flesta 70 tals musiker
Citera
2015-02-13, 15:44
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaj1
Själv lyssnar jag (13 år) på Frankie valli och the miracles och de flesta 70 tals musiker
Nu har du allt skitit i det blå skåpet.
Citera
2015-02-14, 00:46
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Nej du är inte ensam, men etablissemanget tvångsmatar oss unga med skitmusik genom radion för att det finns pengar att tjäna. Tack och lov för spotify
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in