Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-10-28, 16:55
Medlem
Ibland känns det som att jag nästan är helt ensam om att lyssna på s k. gammal musik bland dagens ungdomar/tonåringar. De flesta verkar lyssna på avicii, justin bieber etc and that's all. Är det bara de äldre som lyssnar på Bruce, U2, gammal klassisk rock... country?
Det verkar inte vara så vanligt med bred musiksmak nu för tiden utan om nån gillar hip hop så är det bara hip hop som gäller, till exempel. Är det så? Om ja, varför kan det vara så tro? Kan det vara för att det är få föräldrar som spelar musik hemma och istället bara sitter i soffan och glor på tv, som min pappa påstår?

Känner mig väldigt udda som lyssnar på både dagens musik och den gamla goda riktiga musiken! Nån mer än jag som lyssnar på i princip allt?
Citera
2013-10-28, 17:01
Medlem
BMWfans avatar
Nej då jag lyssnar också på allt! Kanske inte är så vanligt bland unga men du är inte ensam i alla fall
Citera
2013-10-28, 17:02
Medlem
Ja, det klart att det finns fler än du. Jag till exempel, älskar Yes(gamla Yes då).
Hatar sådana här dumma frågor, det är väl uppenbart att du inte är den enda?
Citera
2013-10-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantico
Ja, det klart att det finns fler än du. Jag till exempel, älskar Yes(gamla Yes då).
Hatar sådana här dumma frågor, det är väl uppenbart att du inte är den enda?

Nästan den enda skrev jag. Klart det finns fler än jag men det verkar ovanligt.
Citera
2013-10-28, 17:05
Medlem
Kastrullhunds avatar
Är i samma sits, lyssnar på det mesta. Led Zeppelin är exempelvis en favorit, men gillar även att lyssna på Avicii, så det är väldigt blandat.
Citera
2013-10-28, 17:07
Medlem
Phillemans avatar
Givetvis inte, jag är helt såld på Pearl Jam, Nirvana och The Smiths
Citera
2013-10-28, 17:08
Medlem
Det är inte alls ovanligt, nästan alla mina kompisar och bekanta gillar gammal musik.
Citera
2013-10-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastrullhund
Är i samma sits, lyssnar på det mesta. Led Zeppelin är exempelvis en favorit, men gillar även att lyssna på Avicii, så det är väldigt blandat.

Märker att även jag har mycket mer om musik att lära. Vet varken vem Led Zeppelin eller ''Yes'' som någon föregående nämnde är.
Citera
2013-10-28, 17:16
Medlem
breakonthroughs avatar
Jag har nästan alltid lyssnat på musik från 60,70,80 och tidigt 90-tal. Kan helt enkelt inte förstå vad som är bra med dagens musik, allting känns så kommersialiserat, till och med band som var bra förr som släpper skivor nu låter fruktansvärt i mina öron. Känns överproducerat...

Min pappa spelade mycket Creedence när jag var ung, och det har väl satt sin prägel. Lyssnade väldigt mycket på Metallica ett tag, sen gled jag längre bak i tiden till Zeppelin osv, sen testade jag röka gräs en period och då spelades mycket Pink Floyd och The Doors och annat flummigt från 60 och 70-talet, efter det så har jag hittat nya album varje vecka som är hur bra som helst, med allt från kända band till mindre kända. Mycket lugn country på sistone (tänk The Band)

Man utvecklar väl en viss smak efter tiden som man lyssnar på olika musikgenrer, men om man bara lyssnar på NRJ-musik så kommer man förmodligen inte så långt med sin smak. Jag tror även att många lyssnar på skräpmusik eftersom det är allmänt accepterat och tjejer gillar det.

Det enda "nya" jag lyssnar på är Graveyard, Rival Sons, The Black Keys och Opeth. Du är inte ensam!

EDIT: Till TS http://www.youtube.com/watch?v=9Q7Vr3yQYWQ - Led Zeppelin
Senast redigerad av breakonthrough 2013-10-28 kl. 17:17. Anledning: Till TS
Citera
2013-10-28, 17:16
Medlem
Ja, det är bara du. Du är väldigt speciell och även väldigt häftig.

.. Det fattar väl du själv att det inte är? Det finns ingen företeelse på jorden som du är ensam om.
Citera
2013-10-28, 17:20
Medlem
yggdrazils avatar
För lite sedan gick en jag och en del kompisar igenom våra respektive musikspelare. Det här var i samband med en fest då någon ville ha musik som gick att dansa till. Det visade sig att väldigt få hade någon ny musik alls, och de som hade det hade det bara i kombination med andra musikstilar.

Jag är dock skeptisk till folk som påstår sig lyssna på "allt". Speciellt om dessa, när de använder orden "gammal musik", inte menar något äldre än U2. Känns inte så allomfattande om 90% av musikhistorien faller utanför uppdelningen mellan gammal och ny musik.
Citera
2013-10-28, 17:22
Medlem
Foxxyboxs avatar
Jag är sångare i ett grungeband håller på med lite hiphop vid sidan om när jag har tråkigt.

Spelar in pop/rock i min hemmastudio.

Skriver på en metalopera. :P

Fast å andra sidan kanske jag inte tillhör ungdom längre även om jag säger det hehe. :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in