Jag har nästan alltid lyssnat på musik från 60,70,80 och tidigt 90-tal. Kan helt enkelt inte förstå vad som är bra med dagens musik, allting känns så kommersialiserat, till och med band som var bra förr som släpper skivor nu låter fruktansvärt i mina öron. Känns överproducerat...
Min pappa spelade mycket Creedence när jag var ung, och det har väl satt sin prägel. Lyssnade väldigt mycket på Metallica ett tag, sen gled jag längre bak i tiden till Zeppelin osv, sen testade jag röka gräs en period och då spelades mycket Pink Floyd och The Doors och annat flummigt från 60 och 70-talet, efter det så har jag hittat nya album varje vecka som är hur bra som helst, med allt från kända band till mindre kända. Mycket lugn country på sistone (tänk The Band)
Man utvecklar väl en viss smak efter tiden som man lyssnar på olika musikgenrer, men om man bara lyssnar på NRJ-musik så kommer man förmodligen inte så långt med sin smak. Jag tror även att många lyssnar på skräpmusik eftersom det är allmänt accepterat och tjejer gillar det.
Det enda "nya" jag lyssnar på är Graveyard, Rival Sons, The Black Keys och Opeth. Du är inte ensam!
EDIT: Till TS
http://www.youtube.com/watch?v=9Q7Vr3yQYWQ - Led Zeppelin