• 1
  • 2
2013-10-28, 16:31
Medlem
Denmons avatar
Ja beställde hem ett growkit för cubensis för en sisådär två veckor sen och plockade nyss min första skörd som jag håller på och torkar på lite hushållspapper på köksbordet. De hade växt på som fan och ja fick ca 95 lagom stora svampar (whooo)

Har aldrig provat svamp innan så är fett taggad, dock så märkte jag när jag delade på en svamp att den va mörkgrön inuti, de är inga spår av missfärgning på boxen eller myceliumet som kunde indikera att det var kontaminerat, det är vitt å klart som de ska vara, så jag undrar om svamparna ska se ut så inuti.

Bifogar en bild här så ni kan se! (okej de ser mörkare ut på bilden än de egentligen är, så ta det med en nypa salt)
http://postimg.org/image/b1i7uxnml/
Citera
2013-10-28, 16:42
Medlem
auto607989s avatar
Ser inget konstigt..... Normal färg på Cubensis svamp.
Att dom får blåmärken är normal.

mvh
Citera
2013-10-28, 16:45
Medlem
Denmons avatar
Gött, tack för hjälpen!

En till fråga, är en mellan stor svamp lagom att ta för att få milda effekter? Nivå 2 typ, har ingen bra våg just nu och dom e inte helt torra än så har lite svårt att dosera å är rätt sugen på att prova!
Citera
2013-10-28, 18:20
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Det blåa är psilocin, det är ju det du vill åt! Ju mer blått ju potentare är dom.

Det är svårt att säga hur mycket en "mellanstor" svamp kommer ge. Vill du endast åt milda effekter så bör det räcka. Men du bör vara medveten om att svamp kan vara besvärligare i mellandoser än de större doserna. Man brukar säga att number one rule of psychedelics är: Double the dose! Detta är ju inte en tumregel man kan förlita sig blint på, men det ligger verkligen nånting i det.

Terence McKenna förklarar det bra i inledningen i det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=QsPtpKdS-vE

Med detta sagt, om man får i sig tillräckligt för att få lite milda effekter men utan att det blir särskilt mycket "mindfuck" så bör detta inte vara någe problem. Det är alltid svårt med dosering på svamp, inte bara för att svampar kan vara olika potenta utan också för doskänsligheten kan skilja ganska mycket från person till person. Om det visar sig att en svamp gav det du ville, dvs milda effekter, så vore det ett misstag att jobba sig uppåt, alltså typ bara ta två svampar av samma storlek nästa gång utan kör direkt på 4 st då!
Citera
2013-10-28, 20:05
Medlem
moecaffes avatar
Det blåa är mögel, släng svamparna eller kasta dem till fåglarna.
Citera
2013-10-28, 21:17
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moecaffe
Det blåa är mögel, släng svamparna eller kasta dem till fåglarna.

Det är det inte alls det...

Mvh
Citera
2013-10-30, 00:10
Medlem
Denmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MåsteMeckaDen
Det blåa är psilocin, det är ju det du vill åt! Ju mer blått ju potentare är dom.

Det är svårt att säga hur mycket en "mellanstor" svamp kommer ge. Vill du endast åt milda effekter så bör det räcka. Men du bör vara medveten om att svamp kan vara besvärligare i mellandoser än de större doserna. Man brukar säga att number one rule of psychedelics är: Double the dose! Detta är ju inte en tumregel man kan förlita sig blint på, men det ligger verkligen nånting i det.

Terence McKenna förklarar det bra i inledningen i det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=QsPtpKdS-vE

Med detta sagt, om man får i sig tillräckligt för att få lite milda effekter men utan att det blir särskilt mycket "mindfuck" så bör detta inte vara någe problem. Det är alltid svårt med dosering på svamp, inte bara för att svampar kan vara olika potenta utan också för doskänsligheten kan skilja ganska mycket från person till person. Om det visar sig att en svamp gav det du ville, dvs milda effekter, så vore det ett misstag att jobba sig uppåt, alltså typ bara ta två svampar av samma storlek nästa gång utan kör direkt på 4 st då!

Tog två men kände tyvärr inte så mycket, märkte att rummet blev lite färggladare, benen blev lite svaga och jag fick lite ont i magen men inte mer än så, får ta en fyra st nästa gång iaf Funderar på att slänga i mej ett par sen lägga mej i badkaret å lyxa till det lite nu när man e ledig mitt i veckan!
Citera
2013-10-30, 00:19
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denmon
Tog två men kände tyvärr inte så mycket, märkte att rummet blev lite färggladare, benen blev lite svaga och jag fick lite ont i magen men inte mer än så, får ta en fyra st nästa gång iaf Funderar på att slänga i mej ett par sen lägga mej i badkaret å lyxa till det lite nu när man e ledig mitt i veckan!
Det där är vad milda effekter är, det var ju det du va ute efter sa du ju. Som sagt, mellanläget efter det kan vara rätt problematiskt. Go big or go home säger jag bara! Käka 3x det du tog sist. Helst vill man vänta minst 10 dagar, kroppen bygger upp tolerans jättesnabbt. Men är ju såklart inte lika viktigt om första dosen var liten. Och ja, får du i dig en lagomstor dos så kanske du inte ska hoppa in i badkaret direkt. Då passar nog soffan/sängen bättre, så kan du köra badet sen när du är på väg ner.

Tänk på att du vill helst inte ha ätit på iaf 3 timmar när du käkar svampen, då blir det lättare för magen. Det man kan göra är att dricka typ halvliter juice typ 1 timme innan du äter svampen, dels för att fylla på med energi men också så att magen inte är helt tom ifall man behöver kräkas sen.
Citera
2013-10-30, 00:41
Medlem
Denmons avatar
Haha jo fast inte riktigt så milda! Hade slängt i mej en burrito inte långt innan ja tog svamparna heller så kanske var lite därför också, aja gör om, gör rätt!
Citera
2013-10-30, 02:03
Medlem
bumbibiffs avatar
ska ju äta runt 3gram för en mild tripp på cubensis , sen upp emot 10g om man gillar det lite mer
Citera
2013-10-31, 07:30
Medlem
Serotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibiff
ska ju äta runt 3gram för en mild tripp på cubensis , sen upp emot 10g om man gillar det lite mer

10g torkad cubsensis? Räcker gott och väl med 5-6gram för att få en väldigt stark upplevelse, enligt mig iallafall.
Citera
2013-10-31, 17:02
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibiff
Ja du är inte klok som rekommenderar 10gram torkade cubensis till en nybörjare!? Det räknas som en "heroic dose" ju. Finns många erfarna psykonauter som menar att man helt och hållet bör skita i heroic doserna. Betonar här att det är ju skillnad på svamp och svamp men 10 gram kommer va på tok för mycket för de flesta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in