• 1
  • 2
2013-10-28, 15:24
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Jag satt och läste lite om annat, och fick syn på en länk http://www.inkomster.se/index.php/20...pengar-at-dig/

Att tjäna enkla pengar är roligt, och det vet dom flesta, så att det även finns skojare som tjänar pengar på det här är ju inte någon nyhet.

Men efter enklare googlingar, så finner jag inga varningar om att det vore bluff.

Jag har 3 stycken datorer, varav 2 är laptops, som bara ligger i en byrålåda, samt en stationär som inte används till annat än att kolla in Avanza kontot. Det innebär att jag kan låna ut 3 stycken datorer, låta dom snurra på och sköta sig själva och håva in pengar på detta..

Men varningen " låter det för bra för att vara sant, så är det oftast så" ringer ändå konstant när jag läser om det..

Någon som provat detta?

Hur mycket har ni tjänat?

Vilka/et "företag" använder ni er av isåfall?

Tar det även mycket av hastigheten av internet?

Jag är väldigt förstiktig vad det gäller min ekonomi, och låter mig inte luras, så folk som använder tex gör det helt i onödan. Hade jag litat 100 % på vad jag läser, så hade jag aldrig startat tråden
Citera
2013-10-28, 15:27
Medlem
Zaloons avatar
Låter väldigt likt bitcoin om jag inte har missuppfattat bitcoin.

Skulle också vilja veta om det här fungerar utan att själv behöva testa, så om någon har tjänat en summa oavsett hur liten den är så får ni gärna berätta om det.
Citera
2013-10-28, 15:36
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Jag satt och läste lite om annat, och fick syn på en länk http://www.inkomster.se/index.php/20...pengar-at-dig/

Att tjäna enkla pengar är roligt, och det vet dom flesta, så att det även finns skojare som tjänar pengar på det här är ju inte någon nyhet.

Men efter enklare googlingar, så finner jag inga varningar om att det vore bluff.

Jag har 3 stycken datorer, varav 2 är laptops, som bara ligger i en byrålåda, samt en stationär som inte används till annat än att kolla in Avanza kontot. Det innebär att jag kan låna ut 3 stycken datorer, låta dom snurra på och sköta sig själva och håva in pengar på detta..

Men varningen " låter det för bra för att vara sant, så är det oftast så" ringer ändå konstant när jag läser om det..

Någon som provat detta?

Vilka/et "företag" använder ni er av isåfall?

Tar det även mycket av hastigheten av internet?

Jag är väldigt förstiktig vad det gäller min ekonomi, och låter mig inte luras, så folk som använder tex gör det helt i onödan. Hade jag litat 100 % på vad jag läser, så hade jag aldrig startat tråden
Låter som bitcoin mining. Googla så får du veta mera.
Citera
2013-10-28, 15:38
Medlem
Bärbara och stationära datorer man har i hemmet är oftast så ineffektiva strömförbrukningsett så att det inte lönar sig.

Man tjänar mer på att stänga av dem jämfört med att hyra ut dem.

Enda sätter att tjäna pengar (på t ex Bitcoin-mining) vore om du administrerade väldigt många datorer på jobbet (typ IT-ansvarig på en skola eller så) där du inte betalar för strömmen.
Citera
2013-10-28, 15:41
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Du kommer, ärligt talat, troligen att tjäna mindre än kostnaden för elektricitet.
Citera
2013-10-28, 15:44
Medlem
cammos avatar
Den enda som tjänar pengar är http://www.inkomster.se/ för reflänken i artikeln.
Citera
2013-10-28, 16:04
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du kommer, ärligt talat, troligen att tjäna mindre än kostnaden för elektricitet.

Okej, då vet du ungefär vad man tjänar i timmen, eller hur räknar man i dessa fall?
Citera
2013-10-28, 16:06
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Okej, då vet du ungefär vad man tjänar i timmen, eller hur räknar man i dessa fall?

Det beror på vad du ska använda datorn till. BTC mining finns det väl verktyg för att räkna på, skulle säga ett par kronor i veckan max.
Citera
2013-10-28, 16:08
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Provade att dra igång skiten i en virtuell maskin, utan att använda idiotens ref.länk.
På tio minuter har jag fått ihop 0,0118 USD. Inte mycket alls med andra ord.
100 timmar för en dollar, inte bra betalt med andra ord.

Det är vad indierna borde ha i sina fabriker i betalning, men till och med de får mer betalt än så.
Citera
2013-10-28, 16:17
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Det beror på vad du ska använda datorn till. BTC mining finns det väl verktyg för att räkna på, skulle säga ett par kronor i veckan max.

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Provade att dra igång skiten i en virtuell maskin, utan att använda idiotens ref.länk.
På tio minuter har jag fått ihop 0,0118 USD. Inte mycket alls med andra ord.
100 timmar för en dollar, inte bra betalt med andra ord.

Det är vad indierna borde ha i sina fabriker i betalning, men till och med de får mer betalt än så.

Okej, ja då verkar utgifterna vara högre än intäkterna.. Men frågan är hur många på It avdelningen på stora företag som håller på med detta.. Tex statoils nya i Oslo.. 2 500 datorer som ändå troligtvis står på dygnet runt, lär generera en del
Citera
2013-10-28, 16:20
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Okej, ja då verkar utgifterna vara högre än intäkterna.. Men frågan är hur många på It avdelningen på stora företag som håller på med detta.. Tex statoils nya i Oslo.. 2 500 datorer som ändå troligtvis står på dygnet runt, lär generera en del

Utan tvekan.
Men, om man har som du säger, flertalet datorer, med flera kärnor att använda så kan man nog tjäna på sig en slant.

Går att använda ett konto på flera datorer samtidigt, så det bådar ju gott för det syftet iaf.

Kört det nu i 20-25 min ty och endast tjänat 0,0207USD, så 0,0600 USD i timmen är nog rätt ungefärligt vad man tjänar
Citera
2013-10-28, 16:26
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Utan tvekan.
Men, om man har som du säger, flertalet datorer, med flera kärnor att använda så kan man nog tjäna på sig en slant.

Går att använda ett konto på flera datorer samtidigt, så det bådar ju gott för det syftet iaf.

Kört det nu i 20-25 min ty och endast tjänat 0,0207USD, så 0,0600 USD i timmen är nog rätt ungefärligt vad man tjänar

Så tex, vad drar en dator på max? 10 spänn i timmen? jag har 4 kärnor på stationära och 2 på vardera av mina bärbara, alltså 8 kärnor totalt, vad inbringar brutto en kärna/tim?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in