2013-10-28, 15:23
Medlem
Bonnatorps avatar
Skulle behöva låna ca 3000 spänn i ett par veckors tid (kanske bara två om jag har tur) till diverse investeringar som med all sannolikhet kommer ge god avkastning.
Har dock ingen aning hur det fungerar med låntagande (vare sig det är en vanlig bank, smslån eller annat dylikt) eller var jag ska låna.
Är student, håller på starta en butik samt är anställd då och då som assistentvikarie, så jag har ju en mindre inkomst som räcker gott då jag bor hemma. Studiebidrag + vårdnadsstöd + allt mellan 500 och 5000 i genomsnittlig bokförd månadsinkomst (blir så när man är vikarie), så är ändå ganska lite.

Är inget akut, men ju fortare desto bättre.
Var kan man låna med en sådan inkomst med återbetalning inom en månads period?
Senast redigerad av Bonnatorp 2013-10-28 kl. 15:28.
Citera
2013-10-28, 15:26
Medlem
Varför frågar du inte farsan?
Citera
2013-10-28, 15:29
Medlem
Otems avatar
Jag skulle ringt eller gått till någon bank för att ställa mina frågor.
Citera
2013-10-28, 15:30
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabask
Varför frågar du inte farsan?
Farsan tror jag dels inte har råd att låna ut en sådan summa och morsan vill jag hålla ute från de affärerna så långt det går.
Vill inte behöva svara på frågor till släkt och bekanta vad pengarna ska vara till då de kan ses som omoraliska ur vissa perspektiv
Citera
2013-10-28, 15:31
Medlem
Du kan enkelt låna det med SMSlån. Har du ingen bekant som du kan låna av istället. Ganska onödigt att sätta dig i skiten för en struntsumma. Det är väldigt dumt att låna dessa pengar via SMSlån. Speciellt när du inte är säker på att du har pengarna. Don't do it.
Citera
2013-10-28, 15:33
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Du kan enkelt låna det med SMSlån. Har du ingen bekant som du kan låna av istället. Ganska onödigt att sätta dig i skiten för en struntsumma. Det är väldigt dumt att låna dessa pengar via SMSlån. Speciellt när du inte är säker på att du har pengarna. Don't do it.
Återigen, de enda bekanta som kan låna sådana summor till mig kommer vilja veta vad pengarna ska vara till, och det är inget jag gärna svarar på inför dessa.
Vet att jag garanterat har pengarna den 25e nästa månad, så kommer absolut kunna betala igen, men har fått ett extremt bra erbjudande jag inte gärna missar.
Citera
2013-10-28, 16:01
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Skaffa ett kreditkort? Brukar vara en månad räntefritt på de flesta. Men kan ju ta nån vecka att få kortet. OKQ8 har ett bra Visa-kort i så fall. Dock inte räntefritt om du tar ut pengar i en bankomat, men du kan ta ut när du handlar!
Citera
2013-10-28, 16:19
Medlem
Bonnatorps avatar
Jo tänkte skaffa OK-visa förut, men glömde bort vad företaget jag var anställd hos hette, så sen sparvade jag bort blanketten och glömde bort det
Citera
2013-10-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Jo tänkte skaffa OK-visa förut, men glömde bort vad företaget jag var anställd hos hette, så sen sparvade jag bort blanketten och glömde bort det

Då tycker jag verkligen att du ska satsa på investeringar med lånat kapital. Vore ju extra bra om du kunde fixa hävstång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in