• 1
  • 2
2013-10-28, 11:14
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Som topic säger: Denna tråd är avsedd för att samla och diskutera alla mer eller mindre kända/omskrivna brott som begås mot invandrare, av Svenskar, för att BO/offret var invandrare. Alltså en slags dokumentation/visualisering av sk. hatbrott.

Allt i från misshandlar till våldtäkter och personrån, allt är av intresse.

Letade runt lite, men kunde inte hitta en liknande tråd, Mod får bestämma om denna tråd hör hemma i Brott eller I&I.
Citera
2013-10-28, 11:23
Medlem
kalkys avatar
Mordet på John Rhon är väl ett utav dem kändaste fallen som har inträffat i Sverige (berörande detta ämne)
Senast redigerad av kalky 2013-10-28 kl. 11:25.
Citera
2013-10-28, 11:29
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Bra exempel,

Jag startade denna tråd eftersom jag startade en annan med samma topic fast omvända roller.

https://www.flashback.org/t2247471

Ska bli intressant att se hur dessa två trådar ser ut om ett par månader/år.
Citera
2013-10-28, 11:47
Medlem
lasermannen, eller är han inte svensk nog..?
Citera
2013-10-28, 17:01
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Mordet på John Rhon är väl ett utav dem kändaste fallen som har inträffat i Sverige (berörande detta ämne)
John Hron kan väl knappast betecknas som invandrare? Född i Sverige, svensk mamma (pappan från Tjeckien tror jag). Men det kanske väcker frågan om vad TS menar med invandrare.

Då tycker jag att Mangs offer kvalar in bättre, hur många var det nu?
Citera
2013-10-28, 17:40
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
John Hron kan väl knappast betecknas som invandrare? Född i Sverige, svensk mamma (pappan från Tjeckien tror jag). Men det kanske väcker frågan om vad TS menar med invandrare.

Då tycker jag att Mangs offer kvalar in bättre, hur många var det nu?
Det beror väl på hur man ser det? Jag håller med dig i frågan, men det framkom inte jätte tydligt vad TS syftade på med invandrare. Helt klart ett utav de högre uppmärksammade "nazistmorden" i Sverige.
Citera
2013-10-28, 22:38
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalky
Det beror väl på hur man ser det? Jag håller med dig i frågan, men det framkom inte jätte tydligt vad TS syftade på med invandrare. Helt klart ett utav de högre uppmärksammade "nazistmorden" i Sverige.

Det säger ju sig självt att Mangs och Lasermannens offer är klara hatbrott, där BO blev utvalt pga etnicitet, men jag menar alla sorters vardagsbrott och inte endast de mest medialt rapporterade.

Jag menar i det här fallet att BO blir utsatt för ett hatbrott baserat på sitt utseende eller ntiaonalitet.
Citera
2013-10-29, 13:04
Medlem
SD politikernas attack i centrala sthlm
Citera
2013-10-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty195
SD politikernas attack i centrala sthlm

Vem i SD attackerade och vem stod som mottagare av attacken?
Citera
2013-10-29, 13:24
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Det säger ju sig självt att Mangs och Lasermannens offer är klara hatbrott, där BO blev utvalt pga etnicitet, men jag menar alla sorters vardagsbrott och inte endast de mest medialt rapporterade.

Jag menar i det här fallet att BO blir utsatt för ett hatbrott baserat på sitt utseende eller ntiaonalitet.
Mangs offer blev inte utvalda pga etnicitet som media ville ha det till. Han tog på sig rollen som Travis i "Taxidriver" Han ville rensa upp stan från slödder som bla sålde narkotika. När det framkom att Mangs i själva verket var en stark vänsteranhängare (enligt egen utsago) blev det väldigt tyst i media ang hans "hatbrott".

Citat av Mangs:

– Jag var med i Vänsterpartiet på 2000-talet för att få en kontrasterande information ... så har jag prenumererat på Nationell Idag, det är en nationaldemokraternas tidning som jag tycker ger kontrast till, till de vanliga dagstidningarna ... men jag är inte högerextrem som så ... jag har spelat afrikansk musik i tre år ...men om jag är med i någon högerextrem organisation, det har jag aldrig varit.
Senast redigerad av Retsina 2013-10-29 kl. 13:27.
Citera
2013-10-29, 16:03
Medlem
Zikniks avatar
Polisens zigenarregister skulle säkert kvala in här för den som ser det som ett "brott" á la Förintelsen ...
Citera
2013-11-03, 02:12
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Polisens zigenarregister skulle säkert kvala in här för den som ser det som ett "brott" á la Förintelsen ...

Nej

Hur man an vrider och vander pa det sa ....nej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in